beantwoord

Ontvang geen verificatiecodes

  • 11 november 2020
  • 8 reacties
  • 240 x bekeken

@Rox van Tele2 bij deze mijn topic.

Ik ontvang dus sinds 5 weken inmiddels nu ongeveer geen verificatiecodes meer. Ik heb tele2 al meerdere keren gebeld en het probleem wordt telkens doorgeschoven en er wordt mij verteld dat ik terug gebeld wordt. Vervolgens moet ik zelf bellen hoe het er mee staat. Kom er dan achter dat er precies NIKS mee is gedaan en jullie vertellen mij dat ik zelf naar de bedrijven moet bellen waar ik geen sms van ontvang. Ik gebeld, maar zij sturen mij terug naar jullie. ik heb hier niet om gevraagd en ik wil dit ZSM opgelost hebben. Ik heb de codes o.a. nodig voor mijn werk. Jullie hebben dit veroorzaakt dus los het ook maar op. Als dat niet kan, dan wil ik van dit abonnement af die nog tot ergens in augustus 2021 loopt. Ik heb niks aan een provider of abonnement die niet naar behoren functioneert. Ik hoor graag van jullie wat JULLIE hieraan kunnen doen.

Ik ontvang geen codes van o.a.

- brocacef

- didiD

- afasinsite

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 16 november 2020, 14:32

Hallo @Lsprn,

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg! Ik ga er alles aan doen om dit voor je op te lossen. 

Allereerst mijn excuses dat je al een tijd bezig bent met om dit te regelen. Wij zijn inderdaad samen gegaan met T-Mobile en daardoor hebben we een hoop dingen nog beter gemaakt. Zoals 4G roaming in Europa en je zit nu op het beste geteste netwerk van Nederland! Jouw probleem is bekend en er is een case aangemaakt voor onze netwerkspecialisten. Zij kunnen dit achter de schermen regelen door contact op te nemen met de SMS dienst providers waarvan jij geen verificatie smsjes ontvangt. Omdat dit allemaal individuele gevallen zijn kost het meer tijd, geen zorgen dit gaan we fixen voor jou!

Weet dat er nu achter de schermen hard gewerkt wordt om dit voor je op te lossen. Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :muscle:
 

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als je wel smsjes van andere mobiele providers kan ontvangen is het buiten de invloedsfeer van een provider om internet smsjes te ontvangen. Die bedrijven hebben vaak geen realtime porterings database, dat scheelt kosten. Bedrijven als de ING zullen dus hun sms dienstverlener moeten aanspreken en een ticket opnenen zodat ze kunnen zien waar dit vastloopt en de routering aanpassen. Met reverse engineering is dat helaas niet mogelijk.

@eric ik ben niet zo technisch dus ik snap misschien de helft van wat je zegt. Mijn vraag is waarom ik voorheen dan wel verificatiecodes kon ontvangen bij tele2 en sinds ik ben overgezet niet meer? Ik vind het niet aan mij om dit regelen. Ik word opgezadeld met een probleem waar ik niet om gevraagd heb. Op deze manier hoeft het van mij niet en wil ik van het abonnement af. Ik wil gewoon dat het functioneert ongeacht of ik wordt omgezet van provider of niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Dan krijg je weer een portering en dat lost het probleem helaas niet op.

@eric@Rox van Tele2  waarom moet ik een probleem oplossen die er nooit was en ik zelf notabene niet veroorzaakt heb?! Ik zit sinds vorig jaar bij tele2 en heb altijd verificatiecodes ontvangen. Sinds tele2 met tmobile is samengegaan, ontvang ik geen codes meer en dat is ook bevestigd door een medewerker van tele2 dat het vanaf dat moment niet meer werkt. Blijkbaar is er in de gegevens dus zichtbaar dat het probleem bij jullie ligt. Ik heb die bedrijven al gebeld en die sturen mij allemaal terug naar tele2, omdat bij hen te zien is dat de sms correct is verstuurd. Ik heb hiervoor dus nooit problemen gehad met verificatiecodes en sinds de fusering van tele2 met t-mobile dus wel. Kunnen jullie achterhalen waar het mis gaat? 

@Rox van Tele2 bij deze mijn topic.

Ik ontvang dus sinds 5 weken inmiddels nu ongeveer geen verificatiecodes meer. Ik heb tele2 al meerdere keren gebeld en het probleem wordt telkens doorgeschoven en er wordt mij verteld dat ik terug gebeld wordt. Vervolgens moet ik zelf bellen hoe het er mee staat. Kom er dan achter dat er precies NIKS mee is gedaan en jullie vertellen mij dat ik zelf naar de bedrijven moet bellen waar ik geen sms van ontvang. Ik gebeld, maar zij sturen mij terug naar jullie. ik heb hier niet om gevraagd en ik wil dit ZSM opgelost hebben. Ik heb de codes o.a. nodig voor mijn werk. Jullie hebben dit veroorzaakt dus los het ook maar op. Als dat niet kan, dan wil ik van dit abonnement af die nog tot ergens in augustus 2021 loopt. Ik heb niks aan een provider of abonnement die niet naar behoren functioneert. Ik hoor graag van jullie wat JULLIE hieraan kunnen doen.

Ik ontvang geen codes van o.a.

- brocacef

- digiD

- afasinsite

 

Reputatie 5
Badge

Hallo @Lsprn,

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg! Ik ga er alles aan doen om dit voor je op te lossen. 

Allereerst mijn excuses dat je al een tijd bezig bent met om dit te regelen. Wij zijn inderdaad samen gegaan met T-Mobile en daardoor hebben we een hoop dingen nog beter gemaakt. Zoals 4G roaming in Europa en je zit nu op het beste geteste netwerk van Nederland! Jouw probleem is bekend en er is een case aangemaakt voor onze netwerkspecialisten. Zij kunnen dit achter de schermen regelen door contact op te nemen met de SMS dienst providers waarvan jij geen verificatie smsjes ontvangt. Omdat dit allemaal individuele gevallen zijn kost het meer tijd, geen zorgen dit gaan we fixen voor jou!

Weet dat er nu achter de schermen hard gewerkt wordt om dit voor je op te lossen. Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :muscle:
 

@Cas van Tele2 bedankt voor uw reactie. Kunnen jullie mij laten weten als dit opgelost is? Mijn werk wil ook graag weten wanneer ik weer met de verificatiecode kan werken. Alvast bedankt, Lisa. 

@Rox van Tele2 @Cas van Tele2  bedankt, het werkt eindelijk weer!