beantwoord

Ontvang geen verificatie sms meer van specifieke dienst

  • 12 March 2022
  • 2 reacties
  • 271 x bekeken

Hoi Tele2,

Ik heb recent een nieuwe telefoon gekocht, waardoor ik de authenticatie service van game platform Steam moet overzetten op deze telefoon. Om een of andere reden krijg ik geen smsjes als ik mijn eigen telefoonnummer (via tele2 dus) gebruik. Ik heb het geprobeerd met een ander telefoon nummer (die zit bij t-mobile), en die krijgt wel smsjes. Ik vroeg mij dus af waarom de smsjes bij mij niet aankomen (ook niet als ik de sim in mijn oude telefoon doe) en hoe ik dit kan fixen.

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 11 April 2022, 10:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Hoi Naomi,

 

Hetzelfde probleem geldt voor mij. Heb al langere tijd dat ik ze niet ontvang, hoor graag welke oplossing Tele2 aanbiedt.

 

In mijn geval gaat het om zowel Nederlandse, als buitenlandse (althans zo verwacht ik) nummers.

 

Groetjes 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Noomienaomi @Jesse7391 excuses voor de vertraagde reactie. Dit topic is me even ontglipt! Is het inmiddels gelukt met de verificatie-smsjes of hebben jullie al contact gehad met een collega?

Wij kunnen geen oplossing garanderen omdat er derde partijen bij betrokken zijn, maar ik kan wel deze tips geven:

Tip 1: Telefoonnummer check
Bij sommige diensten is het niet verplicht om een telefoonnummer in te voeren. 
Of er staat nog een oud telefoonnummer geregistreerd. 
Daarnaast sturen sommige diensten vanuit het buitenland de sms'jes. Dat betekent dat je je nummer moet invoeren met +31.

Kunnen jullie controleren of het juiste telefoonnummer wel bekend is bij de dienst. 

 

Tip 2: Ander telefoonnummer
Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Koppel dan tijdelijk een nieuw telefoonnummer. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? Dan kan je je oorspronkelijke telefoonnummer koppelen. 

Ik hoor graag van jullie!