beantwoord

Ontvang geen verificatie SMS meer

  • 27 October 2020
  • 38 reacties
  • 6270 x bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

@Rox van Tele2Tele2 het werkt nog steeds niet. Ik heb al meerdere keren naar tele2 gebeld en jullie zijn bijzonder laks en lossen niks op. Beloftes dat ik wordt terug gebeld komen jullie  niet na. Ik ben het met @Shilka@Shilka @Willemvb  eens dat dit JULLIE probleem is. Ik heb hier niet om gevraagd en ik vind het bijzonder lastig dat ik geen verificatiecodes kan ontvangen voor mijn werk. Ik ga niet naar elk bedrijf bellen waar ik geen code van ontvang, wat is dit nu voor een antwoord. Ik heb nu zogenaamd een probleem terwijl ik niks verkeerd heb gedaan. Jullie moeten dit oplossen en als dit niet kan wil ik graag kosteloos van dit abonnement af waar ik nog tot augustus volgend jaar aan vast zit.  Ik hoor graag van jullie. 

 

Ik ontvang geen codes van o.a.

- brocacef

- digiD

- afasinsite

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Lsprn, jij ook van harte welkom op onze Community! Ja zeker, ik ga jou helemaal verder helpen. Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen om je eigen topic aan te maken en goed en duidelijk het probleem aan te kaarten. Neem ook gelijk de vragen mee die ik hierboven in een reactie geef, dat werkt sneller! Ook is het handig als je gelijk je klantnummer toevoegt aan jouw profiel. Ik zie je topic tegemoet. :raising_hand_tone4:

Hoi @Kuro bedankt voor jouw uitleg. Heel helder. Ik zie het dan als falen van tele2. Erg onprofessioneel en totaal niet klantvriendelijk. Zoals jij zegt is het tenminste duidelijk. Jammer dat tele2 dit niet zelf als antwoord geeft. Ik moet als klant zijnde nu maar gewoon afwachten totdat het opeens weer gaat werken. Bizar. Bedankt tele2 voor NIKS. Ik neem morgen weer contact op. Ik verwacht een compensatie oid voor de niet geleverde dienst van jullie.

 

@Rox van Tele2 TIp. Aangezien jullie technische afdeling er ook niks van snapt, is het misschien een idee om het verhaal van @Kuro even door te spelen. Wellicht kunnen jullie er iets mee. Of niet. 

Reputatie 6
Badge +1

Want tele2 zelf bewijst al hoe makkelijk het is om bij een verzendende partij onderzoek te laten instellen waarom iets wat zij verzenden niet bij je aankomt...

Reputatie 7
Badge +4

Email is net effe anders dan sms… 

Het  grootste verschil is de mobility en de nummerportering. Bij email hoort een user altijd bij hetzelfde domein. Dat is statisch en de bijbehorende POP server is altijd via het IP adres uit een MX record te benaderen.

In Nederland is er het recht van portering. Dus zelfde adres (telefoonnummer) kan gekoppeld zijn aan een “ willikeurige”  operator. Dus de eerste vraag is, bij welke operator zit het adres nu?

Voor stap 1 is er dus een database waar de gegevens in zitten. Dat kan een verzender realtime opvragen (hoge kosten) of via een regelmatige download file (lage kosten). De verzender van de sms is dus technisch in staat om altijd realtime de juiste provider te kiezen, maar in de praktijk willen vooral internet based verzenders hier niet aan vanwege de (hoge) kosten.

 

Bij mobiel is de user altijd “ on the run” , nationaal of internationaal.  Dus 2e vraag, waar zit hij?

Deze vraag wordt door de home provider beantwoord op het moment dat hij een verzoek tot het afleveren van SMS krijgt. Dus als deze 2e stap werkt maakt het niet uit of het smsje van het internet of een andere mobirele provider komt. Mocht er al een verschil zijn, dan zit dat in stap 1.

Reputatie 5
Badge +2

Thanks voor het beantwoorden van de vragen. Nog één laatste vraag voor nu: bij welke provider zit je werkgever? Ik had je de tip gelijk moeten meegeven, maar je klantnummer kan je vragen via de chatbot in MijnTele2. Nu terug naar het probleem: je ontvangt van bepaalde instanties/06-nummers geen sms’jes meer. Verder kan je wel zelf smsen. Heeft dit te maken met de nieuwe update en hoe kan dit opgelost worden?

Ik heb het helemaal voor je uitgezocht en leg het je graag uit hoe het zit. Omdat je van zowel instanties als gewone (maar niet alle) 06-nummers geen sms'jes kan ontvangen, is de situatie technisch behoorlijk gecompliceerd. Mogelijk heeft het te maken met de overplaatsing van je nummer naar het nieuwe netwerk, het kan namelijk gebeuren dat andere providers dit in sommige gevallen niet helemaal goed verwerken. Je werkgever en Infomedics zullen bij hun eigen provider moeten aangeven dat zij geen SMS berichten naar jou kunnen versturen. Wij kunnen dit niet oplossen voor jou. Dit komt omdat hun ‘route’ naar jouw nummer gewijzigd moet worden en dat moeten de providers zelf doen.

Heb je nog andere voorbeelden van sms’jes die niet binnen komen, laat het vooral weten in dit topic. Andere klanten met hetzelfde probleem weten hierdoor wat ze te doen staat. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik sta voor je klaar!

@Lsprn, ik zag dat je nog geen nieuw topic had aangemaakt. Laat je het weten als je hiermee geholpen bent?

Reputatie 6
Badge +1

Is het bij het overzetten naar het nieuwe netwerk dan niet de verantwoordelijkheid van tele2 om er voor te zorgen dat dit correct gebeurt en de routing correct wordt aangepast? Betekend dit dat alle klanten die overgezet worden naar het nieuwe netwerk zelf bij alle providers van de hele wereld handmatig moeten gaan vragen of de routing van de sms van die provider naar hun telefoon nummer wel correct is veranderd?

Hoe moet een klant weten of er SMSjes niet binnenkomen van elke mogelijke verzender ter wereld?

Tele2 heeft toch de verantwoordelijkheid dat dit overzetten naar t-mobile ordentelijk verloopt, daar kunnen jullie de verantwoordelijkheid en administratieve lasten toch niet op deze manier naar de klant overhevelen? De klant heeft toch niet om deze overzet problemen gevraagd, en die problemen zijn toch het gevolg van het handelen van tele2?

 

Het regent inmiddels klachten hierover bij de helpdeks van tele2. Tele2 hoort dit op te lossen. Dat jullie dit bij de klant neer gaan leggen is te belachelijk voor woorden.

En als tele2 niet in staat is om het overzetten naar het nieuwe netwerk correct te laten verlopen, dan kunnen ze hier beter mee stoppen totdat ze wel in staat zijn om dit te doen. Smsjes die niet aankomen, smsjes die niet verzonden wordt, verdwijnende voicemail, voicemail die in de oude voicemail box ipv de nieuwe terecht komt, niet kunnen boosten, de nieuwe app die niet werkt zonder steeds je telefoon te moeten resetten, mensen die niet gebeld kunnen worden, onterecht verschijnende kosten, en een helpdesk die compleet overspoeld wordt door alle klachten waardoor mensen letterlijk uren in de wacht staan. En dan is de reactie dat de klant het zelf maar moet oplossen? Absoluut onaanvaardbaar.

Reputatie 7
Badge +4

Overgang van Tele2 naar T-Mobile is een normale portering qua nummer. In Nederland is elke provider hierbij betrokken en gelukkig allemaal geautomatiseerd.

Wat niet wegneemt dat zeker bij sms er ook invloed is doordat allerlei tussenpartijen internet <> sms niet zo robuust hebben neergezet en veel buitenlandse routeringen gebruiken om onder interconnectie fees uitkomen. Deze buitenlandse partijen sturen sms naar de originele nummerhouder (ooit uitgegeven door Opta) en die zal de sms naar de nieuwe provider moet doorsturen. Dit is niet anders dan bij een normale nummerportering tussen providers.

Reputatie 6
Badge +1

En daar zal de klant zelf dan toch niet aan te pas hoeven komen toch? En in dit geval is de nummerportering ook niet door de klant aangevraagd maar door tele2 opgelegd, dan is het toch raar dat als het niet goed gaat dit op het bordje van de klant neergelegd wordt van los het zelf maar op?

Reputatie 7
Badge +4

De verzender van de sms moet zorgen voor een goed werkende implementatie van routeringen. Je nummer is volgens alle afspraken tussen NL operators geporteerd naar het T-Mobile netwerk. Dus T-Mobile heeft aan alle voorwaarden voldaan. 

Reputatie 7
Badge +4

Uiteindelijk is het de originerende  provider van de SMS of gesprek die moet zorgen dat het bij de juiste ontvangende provider wordt afgeleverd.  Je kunt niet reversed engineering doen waarom een gesprek of sms niet aankomt. De verzendende partij weet naar welke tussenpartij de sms of gesprek wordt stuurt en als die niet aankomt zal hij daar een trouble ticket moeten openen. Het overzetten van klanten van Tele2 naar T-Mobile is een standaard porteer proces, tussen de Nederlandse providers zijn daar goede geautomatiseerde werkprocessen over. Maar die internet naar sms diensten zitten vooral in het buitenland, dus hebben hun eigen manier om hiermee om te gaan. Dat ligt buiten de invloedsfeer van de Nederlandse providers.  

Reputatie 7
Badge +4

De gebruiker van de sms dienst klaagt bij degene die deze dienst aanbiedt. Een verandering van provider moeten die bedrijven, of de bedrijven die voor hen de smsjes versturen moeten worden ondersteund. Zolang je een normale sms kunt ontvangen na je portering is de basis dus goed. Alleen de verzender van een sms weet wie/wat hij hiervoor gebruikt en zal dus iets moeten oplossen. Goede sms gateway partijen gebruiken (nemen af) een HLR lookup functie zodat ook zij realtime de juiste provider kunnen bepalen. Als ze dat niet doen is dat natuurlijk goedkoper maar gebruiken ze batch files welke niet realtime zijn. Dat ligt buiten de invloedsfeer van providers. Zodra deze sms partijen hun sms verkeer wel bij de juiste provider afleveren zal deze worden afgeleverd op het toestel. Daar is een provider natuurlijk wel voor verantwoordelijk en heel makkelijk te testen door b.v. een sms naar jezelf te sturen.

Ik ben al MAANDEN bezig en word van het kastje naar de muur gestuurd. Van paypal naar Tele2 en van Tele2 naar paypal. NIETS HELPT. Ik word er moedeloos van. Enige optie is van provider veranderen nog. Ben er helemaal klaar mee. 

Reageer