ontoereikende compensatie

• 8 augustus 2018
  • 26 reacties
  • 2407 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties
Wij vertrokken vrijdag voor een autoreis van twee volle dagen naar het zuiden van Spanje, en werd door het gestuntel van Tele2 enorm gedupeerd. Niet alleen kon ik geen gebruik maken van Google Maps om mijn route te bepalen, waardoor ik meermaals verwaald ben geraakt en enorme vertraging ben opgelopen. Maar ook was mijn familie zeer geschrokken omdat ze dagen lang geen contact met mij konden krijgen en het ergste vreesden. Pas in het noorden van Spanje vond ik een rustplaats met werkende Wifi en kon ik een bericht naar hen sturen. Openbare telefooncellen bestaan helaas niet meer.

Pas net voor het eindpunt van onze reis, ruim anderhalve dag later, deed Roaming het pas, waardoor ik vind dat de geboden compensatie absoluut niet toereikend is.

Overigens waren wij op reis met DRIE(!) Tele2 abonnementen. Voor 1 abonnement (op mijn naam, met unlimited abo) zou ik 5 euro korting krijgen. Voor de tweede abo (ook op mijn naam, ook unlimited abo) heb ik geen compensatieregeling mogen vernemen. Voor de 3e abo (van mijn vrouw, geen unlimited abo) komt een een waardeloze bundel van 2GB die zij nooit zal kunnen gebruiken voordat die verloopt omdat zij weinig internet verbruikt.

Ik vind deze zogenaamde compensatie van bijzonder weinig respect getuigen naar de klant toe. En naar mijn vrouw toe vind ik hem ronduit beledigend.

Hier gaan wij niet mee akkoord!

Wij willen gezien onze ervaringen graag gecompenseerd worden door op zijn minst een volledige maand geen abonnementsgeld te hoeven betalen voor alle DRIE de abonnementen die mijn vrouw en ik bij Tele2 hebben.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Aan de antwoord op je punt dat je niet nee akkoord gaat met de compensatie en je eis, laat ik dat aan Tele2.

Maar ik wil toch inhaken in de "consequenties" van de storing.

Z'n grote storing komt nauwelijks voor gelukkig, maar gebeurt wel eens, ook lokaal (bij de providers in de desbetreffende landen) kunnen dingen gebeuren. Je moet dan wel zorgen dat je voorbereid de weg op gaat.

Onderweg gaan in het buitenland en blijkbaar zonder de weg te kennen met alle vertrouw op een systeem is niet zo slim, Google Maps biedt een redelijke offline navigatie, en andere apps zoals Here WeGo bieden juist dat gratis.

Google Maps biedt beperkt off line navigatie. De gebruiker moet dan een gebied selecteren wat vooraf wordt gedownload. Een rit van NL naar Spanje is te groot op de kaart voor Google Maps.
Er zijn ook betere oplossingen zoals oa. Tomtom Go voor Android en iOS.