ontoereikende compensatie

• 8 augustus 2018
  • 26 reacties
  • 2394 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties
Wij vertrokken vrijdag voor een autoreis van twee volle dagen naar het zuiden van Spanje, en werd door het gestuntel van Tele2 enorm gedupeerd. Niet alleen kon ik geen gebruik maken van Google Maps om mijn route te bepalen, waardoor ik meermaals verwaald ben geraakt en enorme vertraging ben opgelopen. Maar ook was mijn familie zeer geschrokken omdat ze dagen lang geen contact met mij konden krijgen en het ergste vreesden. Pas in het noorden van Spanje vond ik een rustplaats met werkende Wifi en kon ik een bericht naar hen sturen. Openbare telefooncellen bestaan helaas niet meer.

Pas net voor het eindpunt van onze reis, ruim anderhalve dag later, deed Roaming het pas, waardoor ik vind dat de geboden compensatie absoluut niet toereikend is.

Overigens waren wij op reis met DRIE(!) Tele2 abonnementen. Voor 1 abonnement (op mijn naam, met unlimited abo) zou ik 5 euro korting krijgen. Voor de tweede abo (ook op mijn naam, ook unlimited abo) heb ik geen compensatieregeling mogen vernemen. Voor de 3e abo (van mijn vrouw, geen unlimited abo) komt een een waardeloze bundel van 2GB die zij nooit zal kunnen gebruiken voordat die verloopt omdat zij weinig internet verbruikt.

Ik vind deze zogenaamde compensatie van bijzonder weinig respect getuigen naar de klant toe. En naar mijn vrouw toe vind ik hem ronduit beledigend.

Hier gaan wij niet mee akkoord!

Wij willen gezien onze ervaringen graag gecompenseerd worden door op zijn minst een volledige maand geen abonnementsgeld te hoeven betalen voor alle DRIE de abonnementen die mijn vrouw en ik bij Tele2 hebben.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 5
Badge
Wij vertrokken vrijdag voor een autoreis van twee volle dagen naar het zuiden van Spanje, en werd door het gestuntel van Tele2 enorm gedupeerd. Niet alleen kon ik geen gebruik maken van Google Maps om mijn route te bepalen, waardoor ik meermaals verwaald ben geraakt en enorme vertraging ben opgelopen. Maar ook was mijn familie zeer geschrokken omdat ze dagen lang geen contact met mij konden krijgen en het ergste vreesden. Pas in het noorden van Spanje vond ik een rustplaats met werkende Wifi en kon ik een bericht naar hen sturen. Openbare telefooncellen bestaan helaas niet meer.

Pas net voor het eindpunt van onze reis, ruim anderhalve dag later, deed Roaming het pas, waardoor ik vind dat de geboden compensatie absoluut niet toereikend is.

Overigens waren wij op reis met DRIE(!) Tele2 abonnementen. Voor 1 abonnement (op mijn naam, met unlimited abo) zou ik 5 euro korting krijgen. Voor de tweede abo (ook op mijn naam, ook unlimited abo) heb ik geen compensatieregeling mogen vernemen. Voor de 3e abo (van mijn vrouw, geen unlimited abo) komt een een waardeloze bundel van 2GB die zij nooit zal kunnen gebruiken voordat die verloopt omdat zij weinig internet verbruikt.

Ik vind deze zogenaamde compensatie van bijzonder weinig respect getuigen naar de klant toe. En naar mijn vrouw toe vind ik hem ronduit beledigend.

Hier gaan wij niet mee akkoord!

Wij willen gezien onze ervaringen graag gecompenseerd worden door op zijn minst een volledige maand geen abonnementsgeld te hoeven betalen voor alle DRIE de abonnementen die mijn vrouw en ik bij Tele2 hebben.

Duidelijk verhaal. Het probleem is dat wij hier op het forum er niet zo heel veel mee kunnen,
Tele2 kan natuurlijk niet iedereen 100% tevreden kunnen stellen, hiervoor is iedereens data gebruik uniek.

Hier is een link voor het Klachtenformulier
Klik

Fijne avond!
Reputatie 7
Badge +2
Aan de antwoord op je punt dat je niet nee akkoord gaat met de compensatie en je eis, laat ik dat aan Tele2.

Maar ik wil toch inhaken in de "consequenties" van de storing.

Z'n grote storing komt nauwelijks voor gelukkig, maar gebeurt wel eens, ook lokaal (bij de providers in de desbetreffende landen) kunnen dingen gebeuren. Je moet dan wel zorgen dat je voorbereid de weg op gaat.

Onderweg gaan in het buitenland en blijkbaar zonder de weg te kennen met alle vertrouw op een systeem is niet zo slim, Google Maps biedt een redelijke offline navigatie, en andere apps zoals Here WeGo bieden juist dat gratis.

Je familie gerust stellen is belangrijk inderdaad, als je telefoon niet werkt, bij een benzinestation kun je zeker een medewerker of een klant de situatie uitleggen en kort vragen als ze een berichtje willen sturen.

Voorbereid de weg op gaan, en beetje creatief zijn kan z'n situatie niet oplossen, maar wel de impact daarvan verminderen.
Reputatie 5
Badge
Rena Chan
Voorbereid de weg op gaan, en beetje creatief zijn kan z'n situatie niet oplossen, maar wel de impact daarvan verminderen.

En om daar nog een hoopje positiviteit op te gooien, een ervaring rijker.
Op vakantie gaan lijkt mij deels ook de cultuur leren kennen, Zo'n contact maken we al niet meer gauw in deze digitale tijd. Het had zowaar heel gezellig kunnen zijn bij het benzine station.
Pardon, Rena? Ga je werkelijk MIJ de schuld toeschuiven? Ik mag hopen dat jij geen officiele vertegenwoordiger van Tele2 bent. Ik heb mij naar volle kunnen voorbereid op mijn reis en meerdere telefoons met internet meenemen was daar onderdeel van.

Ik kan niet alle wegen van Hazeldonk tot Zuid Spanje uit mijn hoofd kennen.

En je zegt dat storingen ook bij lokale providers onderweg konden gebeuren, maar dat deden ze simpelweg niet. Zij hadden hun zaken wél op orde. Ook Google Maps had (zoals altijd) geen storing. Bovendien zijn er tig andere online aanbieders die routes kunnen bepalen. Als je maar online kan komen. Dit is onfatsoenlijke victim blaming!

En bovendien wilde geen enkele benzinestation medewerker mij even internationaal laten bellen. Dat mogen ze niet, al zou hun telefoon niet door hun werkgever geblokkeerd zijn. En ik neem het ze ook niet kwalijk. We hebben toch geen contract met ze?! Dat ik ergens een werkende Wifi tegenkom is al hoffelijk genoeg van ze.

Er is maar 1 partij die we het wel kwalijk nemen. Tele2. Dus van hen verwachten we een oplossing.
Duidelijk verhaal. Het probleem is dat wij hier op het forum er niet zo heel veel mee kunnen,
Tele2 kan natuurlijk niet iedereen 100% tevreden kunnen stellen, hiervoor is iedereens data gebruik uniek.

Klik

Fijne avond!

Thanks voor de reactie. Volgens Tele2 is het forum een van de aanspreekpunten en ik zie ook moderators daadwerkelijk oplossingen bieden. Maar mocht er onverhoopt hier geen oplossing komen zal ik die link volgen. (er staat wel levertijden/voorraad in de link. dus misschien niet de link die ik nodig heb?)

Ik ben op het moment zelfs buiten de EU, dus bellen zal misschien duurder worden dan welke oplossing dan ook 😉 Ik wacht dus even af op het forum.
Reputatie 7
Badge +4
Het is door moderators van Tele2 al duidelijk gemaakt dat er uit coulance een gebaar is gebaar is gemaakt. De nieuwe wetgeving geeft aan dat bij verstoring op of bij het woonadres een compensatie van 1/30e van het maandabonnement moet worden gegeven. A) er was daar geen storing en 😎 dat zou 1 euro opleveren.
Er is dus alleen het aanbod van 2 GB voor beperkte data abonnementen en 5 euro voor onbeperkt.
In Juni had KPN een grote roaming storing en die heeft zelfs niet eens een gebaar gemaakt zoals Tele2 nu wel doet.
https://tweakers.net/nieuws/139767/kpn-klanten-in-het-buitenland-ervaren-roamingproblemen-na-stroomstoring.html

Je kunt jezelf dus niet totaal afhankelijk maken van je telefoon en je moet op een storing zijn voorbereid. Het overkomt de beste providers..
Reputatie 7
Badge +2
Nee, ik werk niet bij Tele2, zoals je ziet dit is een openbare forum en ik heb ook duidelijk aangegeven dat de reactie van je klacht over de compensatie van Tele2 moet komen.

Ik zeg ook niet dat jij de schuld van de storing heb, maar dat je beter voorbereid kan zijn, met bijvoorbeeld offline navigatie klaar te hebben.

Wat je hiermee doet is volledig aan jou.
De nieuwe wetgeving geeft aan dat bij verstoring op of bij het woonadres een compensatie van 1/30e van het maandabonnement moet worden gegeven. A) er was daar geen storing
Lekker bij mobiel internet. Let op het woordje mobiel. Als in Rotterdam een storing zou zijn, maar ik ben toevallig in Groningen krijg kan ik wel compensatie krijgen ook al heb ik er geen last van? Ik denk dat de wet onderscheid maakt tussen vast en mobiel, eerlijk gezegd.

en 😎 dat zou 1 euro opleveren.
En wat is de compensatie nu? Voor unlimited abonnementen een meer dan riante 5 euro. Voor de overige 2gb die niemand zal kunnen gebruiken want iedereen heeft al een databundel die bij zijn gebruik past. Dus een cadeautje van tele2 wat tele2 lekker niets kost.
Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat de wet onderscheid maakt tussen vast en mobiel, eerlijk gezegd.

Dat is intressant. Heb je daar ook wat wetgeving bij? In artikel 7.1 wordt alleen over telecommunicatie in het algemeen gesproken.

Bij een volledige onderbreking van de levering van een als separate dienst te onderscheiden openbare elektronische communicatiedienst als gevolg van een storing in het netwerk van de aanbieder van die dienst verstrekt de aanbieder uit eigen beweging of op aanvraag van de abonnee, die woonachtig of gevestigd is in het gebied waarin de gevolgen van de storing zich voordoen, een compensatie aan de abonnee, mits de verstoring langer duurt dan een bij ministeriële regeling te bepalen periode.
"

En dan nog heeft de wetgever wel een hele beperkte aansprakelijkheid toegekend. 1/30 maandbedrag per volledige 24 uur.
Dat zou eigenlijk een hele maand per 24 uur moeten worden 😀
Reputatie 5
Badge

Klik

Fijne avond!

(er staat wel levertijden/voorraad in de link. dus misschien niet de link die ik nodig heb?)

Oops! mijn fout, U heeft helemaal gelijk.
Klik

Dit zou hem moeten zijn!
Excuus.
Ik vind al dat geneuzel over wetten maar niks. Ik kan natuurlijk mijn advocaat hier naar laten kijken, maar de vraag is of Tele2 zo bekend wil staan.

Vergis je trouwens niet, de toevoegigen in de telecommunicatiewet zijn bedoeld als extra zekerheid voor de afnemer. Niet als beperkende factor, maar als minimum.

Basis voor schadevergoeding blijft echter 6:162BW. En daar zitten geen beperkingen voor uren, plaatsen of bedragen. Tele2 moet op verzoek individueel kijken naar een zaak en een passende vergoeding geven. Men kan niet enkel wijzen naar een standaardvergoeding wanneer die niet dekkend is.

Tele2, laat je niet op deze manier kennen!
@Nick1 Ter voorkoming van vergissingen zou je de foute link in je eerste bericht even kunnen aanpassen.
Reputatie 5
Badge
@Nick1 Ter voorkoming van vergissingen zou je de foute link in je eerste bericht even kunnen aanpassen.

Zou ik graag willen, maar dat gaat helaas niet meer. Het uur bewerkingstijd was verstreken toen ik er achter kwam dat ik een fout had gemaakt. Kan een moderator dit nog doen?
Reputatie 7
Badge +2

Zou ik graag willen, maar dat gaat helaas niet meer. Het uur bewerkingstijd was verstreken toen ik er achter kwam dat ik een fout had gemaakt. Kan een moderator dit nog doen?

Goldmembers mogen als het goed is altijd berichten aanpassen ?
Reputatie 5
Badge

Goldmembers mogen als het goed is altijd berichten aanpassen ?

Opgelost.

Heb sinds dat ik de titel heb gekregen de webpagina nog niet gesloten 😶 Denk dat het daar aan lag.
Ik zou hier graag nog een officiele reactie van een Tele2 vertegenwoordiger willen ontvangen zoals dat in andere topics op dit forum ook gebeurt.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een forum met klanten, je zou voor een directe reactie de klantenservice kunnen bellen. Een moderator heeft in een ander topic aangegeven verder geen individuele aanpassingen te kunnen doen. https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/compensatie-72423/index1.html#post441576
Reputatie 6
Badge
Hoi nl-x,

Welkom op het forum van Tele2,

Met deze coulanceregeling voldoen we aan de wetgeving, we hebben dit natuurlijk van te voren uitgebreid onderzocht,
Ik kan je dan ook niet verder helpen.

Als eerder besproken zou je een klacht kunnen indienen.

Fijne dag

Arjan
Hoi Arjan,

Dat klopt natuurlijk niet. Want naast dat de tegemoetkoming ontoereikend is, heb ik ook aangegeven dat ik voor 1 van de 3 abonnementen helemaal geen aanbod heb gehad.

Als je me met mijn klacht inderdaad niet verder kan helpen, zal ik er een zaak van maken.
Reputatie 5
Badge
Hoi Arjan,

Dat klopt natuurlijk niet. Want naast dat de tegemoetkoming ontoereikend is, heb ik ook aangegeven dat ik voor 1 van de 3 abonnementen helemaal geen aanbod heb gehad.

Als je me met mijn klacht inderdaad niet verder kan helpen, zal ik er een zaak van maken.

Dat er nog geen tegoed is bijgeschreven zou kunnen, vandaag zullen de laatste mensen hun 2GB tegoed ontvangen.
Mocht dit niet het geval zijn kunt u het (snelste) even de klantenservice bellen 020-754 4444
Of even hier op het forum een nieuwe topic openen en uw gegevens invullen op uw profiel.
Zodra een moderator hier tijd voor heeft zal er dan even naar gekeken worden.

Fijne dag!
Reputatie 6
Badge
Hoi nl-x,

Wat ons betreft is de tegemoetkoming meer dan toereikend,
Voor welk van de 3 nummers hebben we je niet gemeld welke vergoeding je krijgt?
Kun je dat in een privébericht sturen?

Fijne dag,

Arjan
Het abonnement waar ik nog niks op heb vernomen is, zoals eerder vermeld, een unlimited internet abonnement.
Hoi nl-x,

Wat ons betreft is de tegemoetkoming meer dan toereikend,
Voor welk van de 3 nummers hebben we je niet gemeld welke vergoeding je krijgt?
Kun je dat in een privébericht sturen?

Fijne dag,

Arjan

privebericht net verstuurd. het gaat om het nummer dat ik ook in mijn forumprofiel heb staan, eindigend op 604.

Voor het andere nummer eindigend op 175 heb ik 3 dagen geleden een mail met een aanbod ontvangen.
Reputatie 6
Badge
Hoi nl-x

Zie mijn antwoord op je privébericht,
Heb je verder nog vragen of klachten over dit topic. verwijs ik je naar het klachtenformulier op onze website

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 7
Badge +1
Wij vertrokken vrijdag voor een autoreis van twee volle dagen naar het zuiden van Spanje.....
Pas in het noorden van Spanje vond ik een rustplaats met werkende Wifi...

Of bij één van die vele grote, gele M borden langs de snelweg even op de WiFi om familie te berichten en de navigatie kaarten te downloaden op je telefoon?