beantwoord

Ontevreden over communicatie m.b.t. wisselen sim-only naar prepaid

  • 15 September 2022
  • 9 reacties
  • 89 x bekeken

Beste Tele2 Service,

 

Enkele weken geleden heb ik via de chat contact opgenomen met een van de medewerkers om te vragen over het wisselen van mijn abonnement naar een prepaid sim i.v.m. Reizen.

 

Destijds is mij het volgende verteld:

( 4m 35s ) Hind: Aha, dan kan je het meteen mogelijk maken. Meestal duurt het proces maximaal 30 dagen
( 5m 20s ) bart vermeulen: oke fijn
( 5m 35s ) bart vermeulen: dus als ik het 16 september stop zet dan hoef ik niet meer over de maand oktober te betalen?
( 7m 44s ) Hind: Bij Tele2 factureren we altijd achteraf, maar je betaald voor wat je gebruikt.
( 8m 26s ) Hind: Dus als jij per 16 september overgaat, dan betaal je tot dan

 

Nu heb ik vandaag telefonisch contact opgenomen, waarbij ik krijg te horen dat er een 30 dagen opzegtermijn aanwezig is waarbij de abonnement kosten van mijn sim-only door lopen.

 

De gehele reden waarom ik deze informatie destijds wilde weten was zodat ik niet teveel moest gaan betalen en tijdig mijn abonnement stop zou zetten. Dit is dus in contrast met wat mij is verteld in de Chat. Hier heb ik vandaag ook nog een chat overgehad waarbij er wordt aangegeven dan het een kwestie van interpretatie is. Hier ben ik het algeheel niet mee eens aangezien er als laatst duidelijk wordt gezegd: Dus als jij per 16 september overgaat, dan betaal je tot dan.

 

Om deze reden vind ik het dan ook echt onterecht dat ik nog de komende weken abonnement kosten moet gaan betalen terwijl ik dit juist heb proberen te vermijden en hier verkeerde informatie voor heb ontvangen.

 

Ik zie graag een reactie tegemoet.

 

Mvg. Bart Vermeulen

icon

Beste antwoord door eric 15 September 2022, 19:51

Bekijk origineel bericht

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 verkoopt geen prepaid producten. Dus je neemt bij een andere provider een prepaid kaart met nummerbehoud.  Die vraagt dat aan en tele2 zal aan die provider een datum terugcommuniceren die 30 dagen, door opzegtermijn, na deze aanvraag is gedaan. Op die dag stopt het abonnement bij Tele2 en wordt het nummer overgezet naar de nieuwe provider. Op de eindfactuur van Tele2 zal pro rato de laatste maand worden berekend. 

Nee daar ben ik inmiddels ook van op de hoogte. Dit haalt niet weg dat ik in de chat verkeerd geïnformeerd ben. Er wordt duidelijk  gevraagd en aangegeven dat het mogelijk zou zijn om het abonnement stop te zetten op 16 September waarnaar er geen extra kosten meer in rekening gebracht zou worden.

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt enkele weken geleden contact gehad. Dan klopt het toch? Als jij bij je nieuwe provider voor 16 augustus nummerbehoud hebt aangevraagd dan hebben die deze datum aan Tele2 als wens overstapdatum opgegeven en aan jouw met sms bevestigd. Dan wordt je nummer op die datum overgezet en stopt je Tele2 abonnement ook op de porteerdatum.

Nee ik heb destijds informatie aangevraagd over hoe het zou zijn als ik mijn abonnement zou omwisselen naar een prepaid waarop is geantwoord dat dit op de dag zelf mogelijk is en dat er daarna geen kosten meer in rekening worden gebracht voor de sim-only. Dit is dus niet het geval... Daardoor heb ik destijds niet een prepaid aangevraagd maar gewacht omdat er dus werd gezegd dat dit gewoon mogelijk is, zoals u kunt lezen in de chat. Daarbij is het dus niet goed gecommuniceerd opgelost en ben ik er de dupe van.

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 heeft helemaal geen prepaid meer. Je zou een T-mobile prepaid kaart kunnen aanvragen en dan nummerporting van Tele2 naar T-mobile aanvragen.  Je krijgt dan een SMS met de portier datum en daarmee wordt het oude abonnement beëindigt.

Dat klopt en weet ik inmiddels, maar dat heeft niks te maken met de informatie die de klantenservice heeft verstrekt.

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Bartv23

Welkom op de Tele2 Community en wat leuk dat je gaat reizen, waar gaat de reis naartoe? Ik heb direct met je meegekeken en zie inderdaad dat er heel wat communicatie is geweest, zo ook gisteren. Mijn collega heeft al aangegeven dat wij hier in dit geval niets meer aan kunnen doen. Het beste is dus om direct nummerbehoud aan te vragen bij de prepaid leverancier, zodat het abonnement snel opgezegd zal worden. 

Ook zie ik dat mijn collega je al de contact informatie heeft gegeven om een klacht in te dienen. Mijn collega’s zullen na het lezen van de klacht gaan beoordelen of er toch nog iets van compensatie mogelijk is. Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes,
Johrick

Ik begrijp niet helemaal waarom jullie hier niet meer aan kunnen doen. Het is vrij evident dat de fout ligt bij de communicatie die is gegeven vanuit de klantenservice naar mij toe. Ik snap dan niet waarom jullie dit wegspelen alsof dit niet het geval is... Ik ben al meer dan 5 jaar klant bij jullie en verwacht eigenlijk een beetje meedenkendheid wanneer je zo lang bij een partij zit. De contactinformatie die U collega heeft gegeven is daarbij ook niet correct geweest aangezien dat gehele emailadres niet bestaat! Dus graag ontvang ik dan wel de correcte gegevens.

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Bartv23

Ik snap dat je wat meer vanuit ons had verwacht, maar ik kan voor nu ook niets meer voor jou doen. Je kunt een klachtenbrief opsturen naar: 

T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Mijn collega’s kijken dan of er nog iets geregeld met jou kan worden! 

Groetjes,

Johrick

Reageer