beantwoord

Onterechte vordering Bos Incasso

• 13 september 2018
  • 17 reacties
  • 515 x bekeken

Beste Tele2

In april heb ik een abonnement opgezegd die wij niet meer in gebruik hadden. Het op zeggen was geen probleem. Werd vriendelijk te woord gestaan en ze vonden het jammer dat het abonnement wilde beëindigen, daar gaf de medewerker aan dat er een opzeg termijn van een maand op het abonnement zat. Geen probleem gaf ik aan. Eind april werd er normaal automatisch afgeschreven zoals altijd. Maar in mei in niet. Dat hebben wij totaal niet in de gaten gehad. Maar in juni wel de afrekening van de laatste termijn afgeschreven. En wij maar denken dat het daarmee klaar was, krijg je in juli een e-mail van Bos Incasso. Wij vertrouwde het e-mailtje niet en negeerde het in eerste instantie. Dachten dat het spam was, Maar het bleef knagen dus toch maar even gebeld naar Tele2.

Hier heb ik gesproken met Sam van de klantenservice. Daar gaf ik aan de wij het abonnement *privegegevens verwijderd door moderator* hebben opgezegd omdat we er geen gebruik meer van maken. Daarop stelde ik de vraag of er nog een openstaande factuur zou zijn, dat klopt geeft Sam aan. Het gaat om de factuur van de maand mei. Daar gaf ik al aan de deze nooit is geïncasseerd door Tele2, ik kan deze niet bij mijn bank afboekingen terugvinden, terwijl de laatste termijn wel normaal is afgeschreven. Ook is het vreemd dat ik bij mijn Tele2 geen openstaande facturen heb staan. Ik denk dat er bij Tele2 iets niet goed is gegaan bij het afschrijven van de opstaande factuur. Sam snapte dat ik er niet mee eens ben met de vordering en dat ik contact moest zoeken met Bos incasso hij kon hier niets meer aan doen omdat het overgedragen was aan Bos.

Hierop telefonisch contact gezocht met Bos incasso en heb gesproken met Janine, deze gaf aan dat ik per email moest reageren.

Hierop heb ik via e-mail bezwaar gemaakt. En aangegeven dat ik het niet eens ben met hun vordering. Daar kreeg ik iedere keer een ontwijkend antwoord op, waaronder dat ik een herinnering zou hebben ontvangen op het adres wat boven aan de brief staat. Raar alles gaat al die jaren al via mail. Het laatste antwoord slaat de plank helemaal mis dat wij verantwoordelijk zijn voor de betaling, dat klopt deels waarom denk je dat het automatisch afgeschreven word. En als dat niet gebeurt zijn wij er verantwoordelijk voor. Mmmm
En na iedere mail die we ontvingen kwam het erop neer dat we gewoon aan de vordering moest voldoen.
Wij hebben ook al aangegeven dat we die 26 euro gewoon willen betalen, want we hadden het abonnent nog lopen, maar de vordering is niet terecht en ben ook niet bereid om deze te betalen.

Beste Tele2 kijk hier Aub nogmaals naar?

In afwachting op reactie en een passende oplossing.
Mevr. Kusters
😡
icon

Beste antwoord door eric 13 september 2018, 06:51

Het klopt wat Sam zei. Als de vordering aan Bos is overgedragen kunnen medewerkers van Tele2 er niets meer mee. De vordering zelf betwist je ook niet, de factuur van mei is niet betaald toch? Er moet een brief worden gestuurt als laatste aanmaning. Het hele proces staat ook te lezen op:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/openstaande-factuur-betalen/
Dat je aanmaningen /info van het incassobureau negeert is wellicht begrijpbaar i.v.m spam, maar de email zal vast niet naar een username en paswoord hebben gevraagd zoals in een physing mail. Deze had je dus beter niet kunnen negeren. Als je de vordering aan Bos betaald wordt alles afgehandeld en ook de negatieve registratie bij Preventeel weer verwijderd. Dit belemmert namelijk het afsluiten van een nieuw abonnement bij een andere provider.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het klopt wat Sam zei. Als de vordering aan Bos is overgedragen kunnen medewerkers van Tele2 er niets meer mee. De vordering zelf betwist je ook niet, de factuur van mei is niet betaald toch? Er moet een brief worden gestuurt als laatste aanmaning. Het hele proces staat ook te lezen op:
Dat je aanmaningen /info van het incassobureau negeert is wellicht begrijpbaar i.v.m spam, maar de email zal vast niet naar een username en paswoord hebben gevraagd zoals in een physing mail. Deze had je dus beter niet kunnen negeren. Als je de vordering aan Bos betaald wordt alles afgehandeld en ook de negatieve registratie bij Preventeel weer verwijderd. Dit belemmert namelijk het afsluiten van een nieuw abonnement bij een andere provider.

Klopt er werd niet gevraagd naar username en pass. Maar geen enkele referentie zoals klant nummer of 06nummer alleen tele2.

Vandaar!

Daar gaat het nu niet om we regeerde binnen een aantal dagen. dus daar verwacht ik geen probleem. Het probleem waar ik het niet mee eens ben is,Daar gaf ik al aan de deze nooit is geïncasseerd door Tele2, ik kan deze niet bij mijn bank afboekingen terugvinden, terwijl de laatste termijn wel normaal is afgeschreven. Ook is het vreemd dat ik bij mijn Tele2 geen openstaande facturen heb staan. Ik denk dat er bij Tele2 iets niet goed is gegaan bij het afschrijven van de opstaande factuur.
en nu moet ik daar voor opdraaien. lijkt me niet helemaal de gang van zaken, wel?
Reputatie 7
Badge +4
Automatische afschrijving kan door vele zaken mislukken. Daar wordt je over geïnformeerd, tot een brief aan toe. Je zal dan zelf de rekening moeten betalen. Maar dan moet je wel de factuur kunnen vinden. Als die niet in de mijn.tele2.nl omgeving staat is dat niet goed natuurlijk. Daar kan een moderator misschien zijn licht over laten schijnen.
Automatische afschrijving kan door vele zaken mislukken. Daar wordt je over geïnformeerd, tot een brief aan toe. Je zal dan zelf de rekening moeten betalen. Maar dan moet je wel de factuur kunnen vinden. Als die niet in de mijn.tele2.nl omgeving staat is dat niet goed natuurlijk. Daar kan een moderator misschien zijn licht over laten schijnen.

Beste Eric,

Dat de automatiche afschrijving niet gedaan / gelukt is, heeft niet aan onze kant gelegen. Wat ik al eerder schreef geen informatie verkregen dat er iets niet gelukt is, geen herinnering. Ook niet te zien in mijn tele2 heb daar toen ook gelijk een screenshot van gemaakt.
Reputatie 7
Badge
Wacht even af tot een moderator je een antwoord geeft. Je bent hier in het klantenforum en Eric geeft net als ik zijn mening als medeklant.
Mijn mening is dat er bij je bank iets fout kan lopen met een automatische incasso , maar ook bij de financiële afdeling van Tele2 kan er iets misgegaan zijn.
Een moderator herken je aan @vanTele2 achter de naam.
Wacht even af tot een moderator je een antwoord geeft. Je bent hier in het klantenforum en Eric geeft net als ik zijn mening als medeklant.
Mijn mening is dat er bij je bank iets fout kan lopen met een automatische incasso , maar ook bij de financiële afdeling van Tele2 kan er iets misgegaan zijn.

Dat snap ik, was ook niet als aanval bedoeld😉
Reputatie 7
Badge

Nee dat begrijp ik, was meer verdediging hé😌

Nee dat begrijp ik, was meer verdediging hé😌

Zeker😁
Reputatie 7
Badge
Dat je geen afschrijving kunt terugvinden, hoeft niet te betekenen dat Tele2 niet heeft geprobeerd te incasseren of dat het aan Tele2 ligt. Er zijn meerdere redenen waarom een incasso uiteindelijk kan mislukken. We zien op het forum soms uitzonderingen voorbijkomen waarin de betaalstatus in Mijn Tele2 niet altijd correct wordt weergegeven.
Als je geen betaling/afschrijving kunt vinden, dan is de factuur niet betaald en moet deze nog worden betaald. Betaal dus in ieder geval zsm die hoofdsom/factuurbedrag.
Wat er vanuit Tele2 en/of Bos incasso aan communicatie is geweest over de onbetaalde factuur kunnen alleen de Tele2 moderators iets over zeggen. Zorg dat je klantgegevens in je forumprofiel zijn ingevuld, zodat een moderator je gegevens kan opzoeken zodra je topic wordt bekeken. Daarna zal je zelf moeten beslissen wat je wilt met eventuele incassokosten.
Dat je geen afschrijving kunt terugvinden, hoeft niet te betekenen dat Tele2 niet heeft geprobeerd te incasseren of dat het aan Tele2 ligt. Er zijn meerdere redenen waarom een incasso uiteindelijk kan mislukken. We zien op het forum soms uitzonderingen voorbijkomen waarin de betaalstatus in Mijn Tele2 niet altijd correct wordt weergegeven.
Als je geen betaling/afschrijving kunt vinden, dan is de factuur niet betaald en moet deze nog worden betaald. Betaal dus in ieder geval zsm die hoofdsom/factuurbedrag.
Wat er vanuit Tele2 en/of Bos incasso aan communicatie is geweest over de onbetaalde factuur kunnen alleen de Tele2 moderators iets over zeggen. Zorg dat je klantgegevens in je forumprofiel zijn ingevuld, zodat een moderator je gegevens kan opzoeken zodra je topic wordt bekeken. Daarna zal je zelf moeten beslissen wat je wilt met eventuele incassokosten.

Daarom wacht ik de reactie van Tele2 af.
Reputatie 4
Badge
Hi Kusters,

Op het moment dat een automatische incasso mislukt sturen wij een sms en vervolgens een brief. De sms is waarschijnlijk niet aangekomen omdat je abonnement op dat moment al beëindigd was. Een brief kunnen we verder niet traceren als deze verstuurd is, hadden we wel je juiste adresgegevens? Wat betreft de afschrijving geef je aan dat dit aan Tele2 zou liggen, je hebt hier dus al contact over gehad met je bank?

Groetjes,

Hinke
Hi Kusters,

Op het moment dat een automatische incasso mislukt sturen wij een sms en vervolgens een brief. De sms is waarschijnlijk niet aangekomen omdat je abonnement op dat moment al beëindigd was. Een brief kunnen we verder niet traceren als deze verstuurd is, hadden we wel je juiste adresgegevens? Wat betreft de afschrijving geef je aan dat dit aan Tele2 zou liggen, je hebt hier dus al contact over gehad met je bank?

Groetjes,

Hinke

Beste Hinke,

We hebben geen brief en of een sms ontvangen. En de adres gegevens kloppen we zijn niet verhuisd. En idd leg ik het bij Tele2 neer want ik kan op afschrijvingen niets terugvinden en ook de medewerker die ik van de bank gesproken heb kon geen poging van afschrijving vinden in Mei van Tele2 van . En daarbij is het dan erg vreemd dat er in Juni wel automatische geïncasseerd word

Met vriendelijke groet
Kusters
Reputatie 4
Badge
Hi Kusters,

Uiteindelijk blijf je als klant verantwoordelijk voor de betalingen. Wat de oorzaak is dat de automatische incasso niet gelukt is, kunnen wij niet achterhalen aangezien dit vanwege jou privacy niet gedeeld mag worden door de bank.
Voor verdere vragen over je dossier en het voldoen van je betaling, kun je contact opnemen met BOS Incasso.

Groetjes,

Hinke
Hi Kusters,

Uiteindelijk blijf je als klant verantwoordelijk voor de betalingen. Wat de oorzaak is dat de automatische incasso niet gelukt is, kunnen wij niet achterhalen aangezien dit vanwege jou privacy niet gedeeld mag worden door de bank.
Voor verdere vragen over je dossier en het voldoen van je betaling, kun je contact opnemen met BOS Incasso.

Groetjes,

Hinke

Beste Hinke,

Dat heb ik dus reeds gedaan, maar van hun word je dus niets wijzer. vandaar ik de vraag stelling hier heb neergelegd en zodat jullie (Tele2) het konden bekijken. We willen de 26 euro abbo geld betalen, maar het gaat om de vordering waar wij moeite mee hebben. Om het feit dat er niet automatisch geïncasseerd is moeten wij daar nu voor betalen. Bij het afsluiten is dat een verplichting anders kun je het abbo niet nemen, en dan zijn wij ook nog verantwoordelijk als dat niet lukt. beetje vreemd niet.

Met vriendelijk groet
Kusters
Reputatie 4
Badge
Hi Kusters,

Het klopt dat wij werken met automatische incasso, echter op het moment dat deze niet lukt dan ben jij als klant verantwoordelijk voor de betaling. Hiermee ben je ook akkoord gegaan bij het aangaan van het contract.
Wij hebben helaas geen mogelijkheid om iets te veranderen aan het incassodossier, hiervoor moet je toch echt contact opnemen met BOS Incasso.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge
Hi Kusters,

Groetjes,

Hinke

We hebben op het forum eerder een geval gehad, waarbij de terugmeld code van de bank voor het mislukken van de automatische incasso is nagezocht. Er zijn verschillende categorieën die worden aangegeven door die codes. Dit geeft al veel informatie over het mislukken van de incasso (bijvoorbeeld saldotekort of stornering).