vraag

Onterechte registratie Preventel

• 15 juni 2019
  • 5 reacties
  • 930 x bekeken

Hallo,

Ik sluit me aan in de rij. Dit geval is inmiddels echt niet meer uniek en er lijkt sprake van een datalek, of een softwarefout, waardoor ik nu al 2 weken frustraties ken en uren moet spenderen om een kennelijke fout aan de kant van Tele2 te moeten herstellen.
Tot nu toe leggen de Kafkaiaanse procedures de schuld en de verantwoordelijkheid voor foutherstel voor mijn onterechte registratie bij Preventel bij mij, bij de gedupeerde. Er lijkt geen interne afstemming te mogen plaatsvinden ("Die mensen zitten op een andere locatie. Daar mogen wij geen contact mee opnemen."). Binnen de administratie begrijpt niemand waarom ik bij Preventel geregistreerd sta, waarvan ik ook een bevestigende mail heb ontvangen. Wel bevestigt men dat dit vaker voorkomt. Is dat ook bij jullie zelf bekend? Ook bij BOS ben ik totaal onbekend en heb de status 'Blauw'. Toch antwoordt Preventel op mijn bezwaar ook met een antwoord op informatieverzoek. Zo rek je die onterechte registratie wel.
Al met al riekt dit naar heel vervelende dingen op vele fronten, waarbij het lijkt alsof de kwaliteit van de dienstverlening ernstig in het geding is. Gelukkig betreft het niet een abonnement dat bij mij in gebruik is (sterker nog, het betreft een in augustus 2018 beëindigd contract), waardoor we nu op zoek zijn naar een alternatieve provider. Ik ervaar dit als gevolg van de totale ontkenning en lethargie om tot een snel herstel te komen namelijk als respectloos en onzorgvuldig.
Kennelijk is de aanname dat het eigen schuld, dikke bult is wanneer je bij Preventel geregistreerd wordt en dan zoek je het maar uit. Daarmee gaat Tele2 echter voorbij aan de zorgvuldige omgang met de door haar aan derden verstrekte persoonsgegevens.
Hopelijk vindt Tele2 het lek snel en helpt zij mij en haar andere gedupeerde per automatische incasso tijdig betalende klanten van de veroorzaakte problemen af.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Zorg dat je gegevens ingevuld staan bij je profiel. Dan hoeft de moderator daar niet eerst naar te vragen. Verder succes ermee.
Reputatie 3
Badge
Hi,

Wanneer je het toestelkrediet afgelost hebt, melden wij deze af bij het BKR. 6 weken nadat de laatste betaling verwerkt is, wordt de BKR registratie opgeheven.
Ik begrijp dat dit gaat om een abonnement dat in 2018 al is beeindigd.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens: je naam, de volledige adresgegevens, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer.

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Bernadet

Gr, Bernadet
Dit lijkt wel een klucht.

Het betreft een abonnement waarvan, voor zover ik weet, het toestel direct is afbetaald op het moment van aanschaf.

Toen het via de site niet lukte een correct model als opvolger te krijgen is ervoor gekozen om over te stappen naar een nieuw nummer en is het contract beëindigd. Waarom u een BKR-registratie noemt is mij dan ook onduidelijk.

Nooit hebben wij in het verleden melding gehad van welke betalingsachterstand dan ook. Die is er, voor zover mij bekend, ook nooit geweest.

Toch insinueert u bij voortduring dat ik in gebreke ben gebleven en zelf moet zorgen dat het weer goed komt. Zelfs door te stellen dat de wet op de privacy iets anders niet toestaat.

Dit bevreemd mij, aangezien die wet ook niet toestaat dat u onjuiste gegevens over mij deelt met derden, onder vermelding van vele privé details.

Daarna suggereert u phishing mail. Dit maakt het naar mijn mening alleen maar erger. Want hoe komen op basis van een phishing mail mijn gedetailleerde gegevens in de officiële database van Preventel?

Ondanks dit alles zie ik geen enkele beweging aan uw kant om de gegevensbeveiliging te verifiëren. Hoe komen mijn gegevens uit uw systeem bij derden, of wellicht op straat? Door dit alles wekt u de suggestie dat Tele2 probeert een intern lek te verdoezelen.

Ondanks al uw inspanningen zit ik daardoor met een enorme frustratie. Wat is er écht aan de hand?
Reputatie 3
Badge
In mijn eerste openbare bericht had ik het inderdaad over een BKR registratie. Dit was niet correct, ik bedoelde natuurlijk Preventel. In ons prive conversatie heb ik het dan ook niet meer over een BKR registratie gehad maar over Preventel. Mijn excuses voor de verwarring.

Omdat er in jouw geval geen sprake is van een openstaande factuur, is het dus mogelijk dat dit phising mail betreft. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. We zullen helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn die hierdoor geraakt wordt..

Wanneer je het niet eens bent met een Preventel registratie, kun je zelf een bezwaar indienen bij Preventel. Dan gaan zij hier mee aan de slag. Mocht het geen phising mail zijn maar een daadwerkelijke registratie, wordt er een bericht naar Tele2 gestuurd en gaan wij er verder mee aan de slag. Dan gaan we na of het terecht of onterecht is. Ik begrijp dat dit omslachtig is en dat je er zelf al veel tijd in gestoken hebt, maar helaas kan ik niet om deze procedure heen.

Gr, Bernadet
Reputatie 3
Badge
Omdat ik geen reactie meer heb ontvangen, sluit ik dit topic. Mocht je nog vragen hebben, kun je een nieuw topic starten.
Nog een fijne dag.