Onterechte kosten gerekend

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Ik ben vorige maand op vakantie geweest naar de Faroër Eilanden en heb direct na het landen een EU bundel aangevraagd. Ik ontving meteen een SMS met het bericht dat de bundel succesvol is aangevraagd. Ik heb vervolgens gebruik gemaakt van internet op mijn telefoon, waarna ik opeens een SMS kreeg met het bericht: je internet in het buitenland zonder internetbundel en dat ik op 80% van mijn datalimiet zit. Hier schrok ik van en heb meteen nóg een EU bundel aangevraagd, omdat de eerste blijkbaar niet werkte, en kreeg wéér een SMS dat de bundel succesvol is aangevraagd. Dus weer gebruik gemaakt van internet, maar al snel bleek dat deze bundel ook niet werkte en ik op 100% van mijn datalimiet zat. De rest van de vakantie heb ik niet kunnen internetten omdat de aangevraagde bundels niet werkten.

Na thuiskomst blijkt dat Tele2 me 54 euro in rekening wil brengen voor kosten gemaakt in het buitenland. Ik heb deze kosten gemaakt omdat de bundel van tele2 niet werkt, terwijl Tele2 vermeldt dat de bundel succesvol is aangevraagd. Mijn vraag voor vergoeding is eenmaal beantwoord met een vergoeding van 2 euro voor de tweede bundel en eenmaal geweigerd.

Als bijlage heb ik het bewijs toegevoegd dat ik na het landen (15:13 uur) onmiddellijk de bundel heb aangevraagd (15:14 uur), waarna ik een bevestiging vanuit Tele2 krijg dat de bundel succesvol is aangevraagd.

Welke stappen kan ik ondernemen om het bedrag volledig vergoed te krijgen?

icon Beste antwoord door Trinh van Tele2 30 november 2016, 12:04

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb de kosten eenmalig hier voor je vergoed. Dit zie je op de volgende factuur of die erna.

Heb je nog andere vragen voor me?

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag,

Wat vervelend zeg 😞
Het aanvragen voor zo een vergoeding gaat via het vergoedingsformulier.

Welke instellingen heb je geprobeerd toen je daar zat?

Ik hoor graag van je!
Ik heb altijd dezelfde instellingen gebruikt wanneer ik in het buitenland zit en iedere keer kreeg ik dezelfde melding: succesvol aangevraagd. Dit werkte het afgelopen jaar in IJsland, Schotland en Japan zonder problemen. Data roaming staat altijd aan, evenals mobiele data.

Het vergoedingenformulier heb ik dus al twee keer ingevuld en opgestuurd.
Reputatie 5
Badge +3
Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen. Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan op 'bericht'. Zo kan ik even met je meekijken in ons systeem.

Naam
Adres
Klantnummer
Zoals gevraagd heb ik een privébericht verstuurd, maar geen reactie mogen ontvangen. Twee weken later nogmaals een privébericht gestuurd, geen reactie. Dan maar weer op deze manier proberen om dit probleem opgelost te krijgen..
Reputatie 5
Badge +3
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb de kosten eenmalig hier voor je vergoed. Dit zie je op de volgende factuur of die erna.

Heb je nog andere vragen voor me?
Ik zie dat de kosten inderdaad verrekend zijn. Bedankt voor jullie medewerking.
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan. Bedankt voor je geduld 🙂

Ik ga je topic sluiten.
Fijne dag!
Trinh