beantwoord

onterechte incasso

  • 24 December 2021
  • 14 reacties
  • 219 x bekeken

Ik krijg elke maand een onterecht incasso naar mijn bank gestuurd van 56 euro van tele 2 terwijl ik totaal niet bij tele2 zit. Hoe kan ik hier zo snel mogelijk van af komen? ik heb deze onterecht incasso als 2x geweigerd maar hij blijft maar terug komen

 

icon

Beste antwoord door Alisha van Tele2 11 February 2022, 14:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Echt onterecht? 

Misschien iemand die de naam van tele2 misbruikt? 

Een opdracht voor automatische incasso moet altijd schriftelijk gebeuren. Dit wordt vaak vergeten. 

Vraag dan bij je bank om een MOI

Dit is een melding onterechte incasso.

Dan stelt je bank een onderzoek in.

De veroorzaker van de onterechte incasso krijgt dan flinke boete! 

Hoe en waar kan ik een moi aanvragen theo? Op de site van mijnbank?

En nog een vraag als het blijft komen steet weigeren neem ik aan? En kan ik hier door in de problemen bij de belasting bv? Als de incasso blijft.

Reputatie 7
Badge +8

Je komt alleen in de problemen als je een terechte incasso gaat melden in een MOI. 

Dat moet je nooit doen, dan krijg je ruzie met je bank. 

De belastingdienst Heft hier niks mee te maken. 

Iedere Bank is natuurlijk anders, je zult het snel moeten kunnen vinden. Ergens via zoeken naar onterechte incasso.

Als die moi is aangevraagd krijg je zeker geen onterechte incasso meer. 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

https://www.betaalvereniging.nl/betaalproducten-en-diensten/europese-incasso/wat-te-doen-bij-een-onterechte-incasso/

Reputatie 7
Badge +8

Het zou kunnen dat iemand een fout heeft gemaakt met het invullen van zijn bankrekeningnummer. 

Ik kan nergens bij mijn bank vinden aanvragen moi.

En als vast bedankt voor het helpen theo

Reputatie 7
Badge +8

Welke bank heb je? 

 

Rabobank

 

Reputatie 7
Badge +8

https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/service/betalen-en-opnemen/overboeking-incasso-terughalen-storneren/

Moet ik op het balkje incasso tegen houden drukken of storneren?

Reputatie 7
Badge +8

Gestorneerd heb je toch al! 

Ik zou maandag de bank bellen en vertellen dat je een melding onterechte incasso wil doen. 

Blijkbaar is dat online niet te regelen. 

Succes ermee. 

Nog een prettige kerst. 

Reputatie 1

Hey Max! Is het inmiddels opgelost? Zo niet, stuur me een prive bericht en ik ga meteen voor je aan de slag! 

Hey Max! Is het inmiddels opgelost? Zo niet, stuur me een prive bericht en ik ga meteen voor je aan de slag! 

hi alisha het is jammer genoeg nog niet opgelost

 

Reputatie 1

Hey Max! Graag ontvang ik een prive bericht met je volledige naam, telefoonnummer, geboortedatum, postcode en huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Zodra ik deze gegevens van je heb, duik ik meteen het systeem in voor je.