beantwoord

Onterechte BKR registratie

  • 14 February 2022
  • 17 reacties
  • 647 x bekeken

Ik heb een lopende BKR registratie met A2 codering. Destijds is alles afgehandeld door het incassobureau Bos. Dit is ook bevestigd namens hen. Er staat nu al een case open sinds 4 februari en nog steeds heeft niemand van Financiën contact met mij opgenomen.

Ik kan momenteel geen hypotheek aanvragen door een administratiefout van Tele2 die niet behandeld wordt. De hypotheekrentes vliegen omhoog en ik zie zo mijn koophuis aan mij voorbij gaan. Wanneer wordt dit eindelijk opgepakt? 

icon

Beste antwoord door eric 15 February 2022, 11:20

Bekijk origineel bericht

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @kfled95 Welkom bij de klant community.

Even voor de helderheid. Er staat dus een A2 registratie op jouw naam, je hebt de aflossing nu volledig gedaan maar er is nog geen H(erstel) bij deze registratie gedaan?

Banken kunnen ook bij een Herstel melding die bij de A2 wordt geplaatst best lastig zijn. De A2 +H verdwijnt pas na 5 jaar uit het BKR systeem.

Hoi Eric, klopt de aflossing is al jaren voldaan en ik heb geen herstel melding.  Desondanks werkt Tele 2 niet mee.Hoe kan ik in beroep gaan tegen de A2 codering? Deze is namelijk onterecht naar mijn mening.

Reputatie 7
Badge +12

Daar heeft het BKR een proces voor beschreven.

 

Hier loop ik dus ook tegen aan precies dezelfde probleem er word gewoon niet gereageerd en geen contact  je word van het kastje naar het muurtje gestuurd ik moet voor 7 maart de financiering rond hebben anders loop ik gewoon het huis mis in deze zware huzenmarkt 

Dit is een al beantwoord topic, dat krijgt niet veel aandacht meer.

Je kan beter een eigen topic openen en alvast je gegevens in je profiel zetten. dan kan een moderator je sneller helpen.

Reputatie 1

A2 notering gaat er pas af na 5 jaar. In die tussentijd kan je niets. Vragen bij BKR zal niet helpen dit is wettelijk zo geregeld. Hypotheken binnen deze periode kan je niet aanvragen of verlengen.

BKR noteert alleen en is geen leidraad voor wat en hoe. Ze registreren alles ze zetten er coderingen bij en het is aan de bank van de hypotheek verstrekker wat ze met deze info doen. Een A2 notering zal in de praktijk worden gezien als slecht nakomen van financiële verplichtingen. Een bank zal daar hun eigen conclusies aan verbinden. Ik weet uit ervaring dat aan mensen met zo'n notering geen hypotheek wordt verstrekt.

Als je dus een maandtermijn niet betaald hoeft dit geen notering op te leveren na herhaaldelijk niet betalen of meermaals te laat betalen wel. Het is alleen maar goed dat ze dit doen aangezien het een goed beeld geeft mbt betrouwbaarheir van verplichtingen.

A2 notering gaat er pas af na 5 jaar. In die tussentijd kan je niets ook vragen bij BKR zal niet helpen dit is wettelijk zo geregeld. Hypotheken binnen deze periode kan je niet aanvragen of verlengen 

Dat klopt dat snap ik inmiddels zelf ook wel maar er word niks op hersteld gezet, ik heb er eentje uit 2018 die toen ook al betaald was. Hier heb ik alle bewijzen van maar 4 jaar later staat er nog steeds niet op hersteld of iets 

Dat beroep heeft dus geen zin. Maar de codering van Tele2 klopt niet, dit moet aangepast worden in ´Hersteld´. Na al die tijd heb ik nu nog niks gehoord. Met een herstelcode zou ik namelijk wel een hypotheek kunnen aanvragen. Ik heb alle gegevens verzameld maar ik kom niet in contact met de afdeling ´Incasso´. Ik word niet doorverbonden en de case wordt niet opgepakt. Ik heb snel contact nodig.

Reputatie 1

Hoi ook dat niet een herstelcode wordt pas ingezet na de 5 jaar A2 notering eerder kan deze er niet af. 

Reputatie 1

A2 notering gaat er pas af na 5 jaar. In die tussentijd kan je niets ook vragen bij BKR zal niet helpen dit is wettelijk zo geregeld. Hypotheken binnen deze periode kan je niet aanvragen of verlengen 

Dat klopt dat snap ik inmiddels zelf ook wel maar er word niks op hersteld gezet, ik heb er eentje uit 2018 die toen ook al betaald was. Hier heb ik alle bewijzen van maar 4 jaar later staat er nog steeds niet op hersteld of iets 

Klopt duurt 5 jaar als het dan is hersteld gaat de A2 eraf en wordt deze op hersteld gezet eerder gaat dit niet gebeuren. O erigens komt een A2 codering niet na 1x niet betalen of 2 of 2x na herhaaldelijk niet betalen of incasso kan deze er pas op. Als het niet klopt is dat spijtig maar de A2 codering gaat er nooit voortijdig af hoe spijtig ook. 

Hoi ook dat niet een herstelcode wordt pas ingezet na de 5 jaar A2 notering eerder kan deze er niet af. 

Dat klopt niet, er hoort een herstelcode te staan en die kan alleen Tele2 toevoegen. Die herstelcode zou voldoende moeten zijn voor de bank. Tele2 kan de registratie niet terugvinden en ik word aan het lijntje gehouden. Ik zou afgelopen vrijdag 18-2 al een antwoord moeten hebben, nog steeds niks gehoord. Nadat ik vandaag een doorverbindcode had gehad via de klantenservice kreeg ik eindelijk iemand van afdeling Incasso aan de lijn. Nadat ik de case had uitgelegd zette die mij weer terug naar de reguliere klantenservice. Nadat ik weer verbonden wilde worden met de afdeling Incasso, werd dat geweigerd omdat ze nog met de case 'bezig waren'. 
Oftewel ze kunnen niets terugvinden en weigeren mij te helpen..

Reputatie 7
Badge +12

Als de financiele afdeling er al mee bezig is dan ligt het bij de juiste mensen.  Ik kan je dan niet veel meer adviseren dan dat ik al eerder had gedaan. “kom je er niet uit met je kredietaanbieder”?

Reputatie 1

Hoi ook dat niet een herstelcode wordt pas ingezet na de 5 jaar A2 notering eerder kan deze er niet af. 

Dat klopt niet, er hoort een herstelcode te staan en die kan alleen Tele2 toevoegen. Die herstelcode zou voldoende moeten zijn voor de bank. Tele2 kan de registratie niet terugvinden en ik word aan het lijntje gehouden. Ik zou afgelopen vrijdag 18-2 al een antwoord moeten hebben, nog steeds niks gehoord. Nadat ik vandaag een doorverbindcode had gehad via de klantenservice kreeg ik eindelijk iemand van afdeling Incasso aan de lijn. Nadat ik de case had uitgelegd zette die mij weer terug naar de reguliere klantenservice. Nadat ik weer verbonden wilde worden met de afdeling Incasso, werd dat geweigerd omdat ze nog met de case 'bezig waren'. 
Oftewel ze kunnen niets terugvinden en weigeren mij te helpen..

Dan zult u het wel beter weten dan iemand welke zelf bij BKR werkt. Succes 

Hoi ook dat niet een herstelcode wordt pas ingezet na de 5 jaar A2 notering eerder kan deze er niet af. 

Dat klopt niet, er hoort een herstelcode te staan en die kan alleen Tele2 toevoegen. Die herstelcode zou voldoende moeten zijn voor de bank. Tele2 kan de registratie niet terugvinden en ik word aan het lijntje gehouden. Ik zou afgelopen vrijdag 18-2 al een antwoord moeten hebben, nog steeds niks gehoord. Nadat ik vandaag een doorverbindcode had gehad via de klantenservice kreeg ik eindelijk iemand van afdeling Incasso aan de lijn. Nadat ik de case had uitgelegd zette die mij weer terug naar de reguliere klantenservice. Nadat ik weer verbonden wilde worden met de afdeling Incasso, werd dat geweigerd omdat ze nog met de case 'bezig waren'. 
Oftewel ze kunnen niets terugvinden en weigeren mij te helpen..

Dan zult u het wel beter weten dan iemand welke zelf bij BKR werkt. Succes 

Ik heb namelijk een andere registratie die jonger is dan deze. Deze heeft een herstelcode en is geen reden voor afwijzing bij de bank.

Werkt u bij BKR?

Als de financiele afdeling er al mee bezig is dan ligt het bij de juiste mensen.  Ik kan je dan niet veel meer adviseren dan dat ik al eerder had gedaan. “kom je er niet uit met je kredietaanbieder”?

De case ligt er inderdaad. Ze zijn er alleen absoluut niet mee bezig. Ik heb alle benodigde informatie die ze nodig hebben. Contractgegevens, betalingsgegevens en een verklaring van het incassobureau. Ik heb alleen een schriftelijke bevestiging nodig dat de herstelcode toegevoegd gaat worden. Maar er wordt gewoon geen contact met mij opgenomen, en ik word ook geweigerd door de afdeling.

@Markvr70 wel erg bijzonder, mijn huidige abbonament bij kpn (met toestel) heb ik in een keer afbetaald vorige maand ik kreeg gelijk (dezelfde dag) een H en een beeindigde BKR registratie. Hoe kan het wel dat KPN dit wel kan  en tele2 word je van het kastje naar het muurtje. Mijn jurist heeft aangegeven dat tele2 dit hoort te doen zij hebben de registratie geplaatst en zij kunnen deze alleen verwijderen of op hersteld zetten. Dat een Registratie 5 jaar zichtbaar is dat klopt. Alleen volgens mij zijn jullie allemaal helden op sokken die nooit in deze situatie hebben gezeten. Dat er mensen in het verleden problemen hebben gehad wilt niet zeggen dat ze hun hele leven hier achterna gezeten horen te worden. Er word niet meer of minder gevraagd er word alleen gevraagd of ze een herstel melding van willen maken. Dat alles netjes betaald is en of dat nou later is of niet en of dat nou terecht of niet is is toch niet boeiend

Reputatie 7
Badge +8

Zeker weet ik het niet, zelf geen ervaring ermee, maar is het niet zo dat als er een incassoprocedure wordt gestart bij tele2 ze daarna hun handen in onschuld wassen en alles verder overlaten aan Bos incasso? 

Reageer