beantwoord

onterechte belkosten tele2 mobiel

• 19 april 2016
  • 1 reactie
  • 122 x bekeken

Op 5 maart dit jaar ben ik gebeld door en buitenlands nummer. Dit heb ik weggedrukt uiteraard.
Even later gekeken op mijn tele2 blijkt er een kostenpost van 182 euro buiten de bundel te zijn gemaakt door mij.
Contact opgenomen met tele2 en die zouden het doorspelen naar het hoofdkantoor.
Nu de factuur binnen gekregen en daar zijn de kosten op vermeld en in rekening gebracht.
Wederom gebeld met tele2 en die zeiden dat ze er niks aan konden doen en ik gewoon moest betalen.
Ik ben dit uiteraard niet van plan en.
Ik gebruik dit nummer al een paar maanden niet meer en ze kunnen dat ook op de status zien dat er niet meer mee word gebeld.
Hoe nu verder te handelen hiermee ?????

Harry
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 20 april 2016, 12:39

Beste harry1104,

Deze vorm van fraude recentelijk vaker voor. Omdat er wel degelijk een gesprek is opgezet kunnen wij dit niet voor je vergoeden. In theorie kan het natuurlijk zijn dat je zelf hebt gebeld (hoewel je natuurlijk aangeeft dat dit niet het geval is). Maar het kan ook zijn dat je een app hebt, die je bij de installatie onder andere toestemming hebt gegeven om namens jou telefoongesprekken op te zetten. Omdat deze vorm van fraude zo actueel is, hebben we er ook een informatiepagina voor ingericht. Je kunt hier lezen wat deze vorm van fraude is en wat Tele2 doet(en jij als klant kunt doen) om de kans te verkleinen dat dit in de toekomst weer voorkomt.
Helaas kan ik verder niets voor je betekenen.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Beste harry1104,

Deze vorm van fraude recentelijk vaker voor. Omdat er wel degelijk een gesprek is opgezet kunnen wij dit niet voor je vergoeden. In theorie kan het natuurlijk zijn dat je zelf hebt gebeld (hoewel je natuurlijk aangeeft dat dit niet het geval is). Maar het kan ook zijn dat je een app hebt, die je bij de installatie onder andere toestemming hebt gegeven om namens jou telefoongesprekken op te zetten. Omdat deze vorm van fraude zo actueel is, hebben we er ook een informatiepagina voor ingericht. Je kunt hier lezen wat deze vorm van fraude is en wat Tele2 doet(en jij als klant kunt doen) om de kans te verkleinen dat dit in de toekomst weer voorkomt.
Helaas kan ik verder niets voor je betekenen.

Groetjes,
Rick