beantwoord

Onterechte afsluiting

• 12 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 140 x bekeken

Hoi: *** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***. Jullie hebben me onterecht afgesloten. Ondanks dat me verzekerd werd door de helpdesk dat de fout bij JULLIE lag en ik NIET afgesloten zou worden. Maandelijkse abo kosten zijn WEL betaald. Tele2 factureert ONTERECHT nog steeds toestel kosten. Ik verwacht dat jullie me vandaag nog opnieuw aansluiten. Het moet op deze manier want ik heb geen vaste lijn.
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 15 augustus 2017, 11:46

Bedankt! Ik zie dat de problemen omtrent de toestelkosten gaan over een bestelling van Typhone waarbij je nooit het toestel hebt ontvangen. Je hebt dit al een paar keer geprobeerd via de klantenservice te spelen maar die verzoeken kunnen niet door de desbetreffende afdeling behandeld worden; we hebben namelijk een brief van de curator nodig.

Je kan via https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/phonehouse/ de benodigde gegevens doorspelen (mocht je dit nog niet gedaan hebben). Tot die tijd beschouwen wij de toestelfacturen - en dus een een aflsuiting als gevolg van het niet betalen - als terecht; wij kunnen anders namelijk niet conroleren of je het toestel wel of niet ontvangen hebt.

Hopelijk is het zo duidelijk! Als je vragen hebt stel ze gerust.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gebruik de chat functie van de klantenservice. Op de Tele2 site klantenservice de "Virtuele assistent" en dan typen "medewerker spreken.
Op dit forum kan het even duren voordat een moderator je case oppakt.
Reputatie 5
Badge
Als je als met een helpdeskmedewerker gesproken hebt die heeft kunnen concluderen dat wij schuld hebben aan je afsluiting ben ik benieuwd naar waarom je niet meteen aangesloten bent.

Ik hoor ook graag meer over de onterechte toestelkosten, als ik het goed begrijp is dit iets wat al langer bij jou speelt? Heeft dit ook met je afsluiting te maken?
Ow ik ben idd opnieuw aangesloten. En vandaag krijg ik mail dat ik weer afgesloten wordt. Begin mei liep mijn abo+toestel deal van 2 jaar af. Dus vanaf toen geen toestelkosten meer. Maar tele2 blijft die wel factureren. Ik heb abo kosten WEL gewoon betaald. "Het ligt bij de betreffende afdeling, het is een fout in de admin van tele2".
Het idiote is dat ze t in juni WEL goed deden. Die factuuradmin is goed van slag. Ik heb er screenshots van gemaakt
Reputatie 5
Badge
Om narigheid te voorkomen raad ik je wel aan om in de tussentijd te voorkomen; een betalingsachterstand (terecht of niet) maakt alles veel ingewikkelder.

Wel ben ik erg benieuwd waarom dit allemaal zo lang moet duren. Vind je het goed als ik even meekijk? Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je adres inclusief postcode en woonplaats
- Klantnummer of Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!
ok done.
Reputatie 5
Badge
Bedankt! Ik zie dat de problemen omtrent de toestelkosten gaan over een bestelling van Typhone waarbij je nooit het toestel hebt ontvangen. Je hebt dit al een paar keer geprobeerd via de klantenservice te spelen maar die verzoeken kunnen niet door de desbetreffende afdeling behandeld worden; we hebben namelijk een brief van de curator nodig.

Je kan via https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/phonehouse/ de benodigde gegevens doorspelen (mocht je dit nog niet gedaan hebben). Tot die tijd beschouwen wij de toestelfacturen - en dus een een aflsuiting als gevolg van het niet betalen - als terecht; wij kunnen anders namelijk niet conroleren of je het toestel wel of niet ontvangen hebt.

Hopelijk is het zo duidelijk! Als je vragen hebt stel ze gerust.
die brief heb ik OOK al doorgestuurd.
Reputatie 5
Badge
Dat heb je ook via de website gedaan? In dat geval kun je rustig afwachten tot de desbetreffende afdeling het in orde maakt.

Het afboeken van een toestelkrediet onder deze omstandigheden is overigens wel een tijdrovend proces. We zullen je geduld dus nog eventjes op de proef stellen. Het beste advies blijft toch om in de tussentijd je facturen te blijven betalen, je zal aan het einde van de rit elke teveelbetaalde cent terugkrijgen 🙂
lol, wat? ik betaal braaf de kosten die onder "verbruikskosten genoemd staan: 11e per maand. IK doe hier niks fout. dit verhaal loopt al vanaf 23-03. begrijp je dat ik na dik 2 uur verbellen, mailen, via livechat en fb en twitter de boel melden, alle screenshots die gevraagd werden braaf doorsturen en twee keer ten onrechte afgesloten worden er niet echt meer op vertrouw dat ik mijn centen ooit nog terug zie? ik ga maar eens op zoek naar een andere provider denk ik.
Reputatie 7
Badge +4
Jij had zaken gedaan met Typhone, die zijn failliet. Als je bij Tele2 had besteld (www.tele2.nl) dan had je deze sores niet gehad. Het is wel makkelijk om altijd naar een ander te wijzen, maar kijk ook eens naar jezelf. Dat er uiteindelijk uit een failiette boedel toch een oplossing voor je wordt gemaakt door een provider is toch al goed?
Reputatie 5
Badge
@prezzy1971

Zodra we je Typhone contract ontbonden hebben dan heb je die optie natuurlijk.

Ik snap dat we wat vragen maar het faillisement van de Phonehouse (waar Typhone ook toe behoort) leidt tot erg ingewikkelde situaties. Dit bleek niet met een telefoongesprek oplosbaar, daarom moet het nu op deze manier.

Houd in gedachten dat ook wij hierin een gedupeerde partij zijn doordat wij een toestelkrediet gaan afschrijven waarvoor wij wel een commissie betaald hebben.