onterecht negatieve BKR registratie

• 29 november 2019
  • 8 reacties
  • 284 x bekeken

Door tele 2 heb ik onterecht een BKR registratie en ze willen hier niks aan doen heb al meerdere malen gebelt en gesproken met ze maar uitleggen waarom ik hem precies heb kunnen ze niet.

Ik ben al 4 jaar vaste klant van tele 2, in deze 4 jaar ben ik mijn betalingen altijd nagekomen, heb zo wel is waar wel eens een keer te laat betaalt maar nooit facturen achter elkaar niet betaalt of voor een lange periode afgesloten geweest. Nu ben ik erachter gekomen dat ik een negatieve BKR heb omdat ze een achterstandsmelding bij het BKR hebben gedaan terwijl ik dit toestelkrediet al heb afbetaald. Ik heb hier contact over gezocht met Tele2 en kreeg iemand aan de lijn die het ookal raar vond aangezien je zo een melding pas krijgt als je 3 facturen (3 maanden) achter elkaar niet betaald en dit is nooit bij mij het geval gewees. Ik ben toen van afdeling naar afdeling gestuurd en niemand kon mij uitleggen waarom precies maar weghalen willen ze ook niet. En aan een negatieve BKR zit je 5 jaar vast dus dit heeft lange gevolgen terwijl dit onterecht is!!!!!!

Het is te gek voor woorden dat Tele 2 dit zomaar heeft kunnen doen!!! Ik zit nu in de probleem voor niks en ze willen ook niks veranderen maar uitleggen waarom kunnen ze ook niet!

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hallo Gigigi123,

Misschien kan een Tele2 moderator hier er nog eens naar kijken.

Als die ook niets kunnen doen dan je altijd nog naar de geschillencommissie: https://www.bkr.nl/mijn-situatie/kan-ik-mijn-bkrregistratie-laten-aanpassen/

@Malamute  Helaas willen ze er niks aan doen terwijl hier op tele 2 hun site zelf letterlijk dit staat: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/bkr-registratie/  Dat er na 3 maanden achter elkaar niet betaalt worden je pas een achterstandmelding krijgt en mijn geval komt daar niet eens in de buurt. Heb al meerdere malen gebeld veel medewerkers geven me gelijk en sturen me door maar eindstand wilt tele 2 er niks aan veranderen.

Reputatie 6
Badge +1

U bent al een keer afgesloten geweest voor wanbetaling. Ik begrijp dat Tele2  graag abonnementen wil verkopen aan klanten die op tijd betalen. Doet u dat niet dan zijn de gevolgen voor eigen rekening. 

@Raaf12 Waaruit haal jij dat het wanbetaling is? Je trekt je eigen conclusies nu. Kunnen ook anderen oorzaken zijn en onbewust zijn gegaan en dat is alsnog geen antwoord aangezien tele 2 duidelijk heeft vermeld wanneer er sprake is van een achterstandmelding op hun site en mijn situatie komt daarvan niet eens in de buurt. Dus wat is je punt nu precies?

Reputatie 6
Badge +1

Ik meen dat u dat zelf schreef. Hoelang dat geleden is mij niet bekend. 

@Gigigi123 wat leesvoer.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/stappenplan-oneens-met-bkr-registratie/

Reputatie 6
Badge +1

Ik doelde op deze passage in uw tekst

ik ben wel eens afgesloten geweest door het te laat betalen

Ik noem dat wanbetaling, maar er zijn ook vriendelijker woorden voor. 

Verder veel succes gewenst en hou ons op de hoogte. Dat kan ook voor anderen van belang zijn. :muscle_tone1:

Reputatie 7
Badge +1

Een creditcard aanvraag kan geweigerd worden als je aan je wettelijke maximum krediet capaciteit zit, bijvoorbeeld vanwege een lening op een mobiel toestel. Het kan ook geweigerd worden vanwege een achterstandsmelding. U geeft aan dat dit laathet geval is. Op basis van uw verhaal zou zo’n melding onterecht zijn, maar alleen een Tele2 moderator kan aangeven of en waarom zo’n melding is gedaan.

Reageer