Onterecht afgesloten op 2 nummers

• 9 april 2018
  • 27 reacties
  • 1489 x bekeken

Reputatie 2
Vandaag ben ik door Tele2 afgesloten en vorige maand mijn zoon ook al (die nu dus al weken niet kan bellen). De rekeningen zijn (allang) betaald. Ik heb hier over gebeld, gechat, bewijzen opgestuurd, met het incassobureau gesproken, maar het lijkt of Tele2 zijn administratie niet op orde kan krijgen.
Vandaag met de telefoon van een collega ook weer contact gezocht met de klantenservice. Die hebben geen bevoegdheid om in financiële statussen te kijken en kunnen mij ook niet doorverbinden met de financiële administratie.
Ik gebruik mijn telefoon voor mijn werk en rijd ook veel auto (nu maar hopen dat ik geen pech krijg).
Stel dat het Tele2 binnenkort lukt om in hun administratie te zien dat ik mijn facturen gewoon netjes betaald heb en ik word aangesloten, dan krijg ik zeker weer een nieuwe automatische incasso over telefoons die ten onrechte wekenlang zijn afgesloten. En als ik die niet betaal omdat ik dat niet terecht vind (er is mij geen dienst geleverd) word ik waarschijnlijk ook weer afgesloten? Hoe kan ik dit nu oplossen? Word er moedeloos van.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 5
Badge
Hi Marianne Marek,

Volgens onze informatie heb je een betaalachterstand van twee betalingen op het 06-nummer welke in je profiel staat vermeld. Je 06-nummer wordt weer aangesloten zodra deze twee missende betalingen binnen zijn.
Je geeft aan dat je contact hebt gehad met het incassobureau, zijn de betalingen aan hen gedaan?
Herkenbaar !! Heb hetzelfde probleem wordt ook niet opgelost....
Reputatie 2
Beste Jeroen, ik zou natuurlijk niet boos zijn en hier op het forum melding maken van het afsluiten als ik nog 2 facturen te betalen had.
Ik heb alles betaald. Ik kan me gezien het aantal klachten dat jullie ontvangen, niet aan de indruk onttrekken dat jullie financiele administratie niet op orde is. Ik heb de mijne wel op orde.
Hoe moeilijk kan het zoeken zijn op naam en rekeningnummer?
Het incassobureau Bos zijn tamelijk ontfatsoenlijke mensen. Ik heb contact gehad met ze over de ‘niet betaalde’ rekening van mijn zoon (die inmiddels al weken afgesloten is) en ze alles toegestuurd. Ook die is namelijk gewoon betaald. Vandaag moest ik tanken en ik was mijn pinpas vergeten. Enig idee hoe je je dan voelt als je geen telefoon hebt? Het is werkelijk een schande hoe jullie dit doen.
Ik heb betaald en zou graag van jullie afwillen. Ik Jullie hebben het contract namelijk verbroken door mij niet de diensten te leveren waarvoor ik dus betaald heb.
Hoe zit het eigenlijk met de compensatie? Jullie hebben vrolijk de laatste rekening van mijn zoon geincasseerd, maar hij heeft niets geleverd gekregen (onterecht al weken afgesloten).
Mocht ik deze week niet aangesloten worden, dan ga ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen en over tot contractontbinding.
Reputatie 2
P.s Jeroen, als iemand op allerlei manieren aangeeft betaald te hebben, dan zoek je dat eerst toch uit VOORDAT je iemand afsluit? Jullie misbruiken je macht. Niet okay.
Reputatie 5
Badge
@Marianne Marek ben je inmiddels weer aangesloten?
Reputatie 2
Nope. Helaas. Erg hoor. Maar ik heb wel jullie factuur voor volgende maand keurig op tijd gehad. Vergeef me mijn cynisme maar, maar ik heb inmiddels 0 vertrouwen meer.
Ik ga over een paar dagen een andere provider zoeken die zijn zaken wel op orde heeft. Ik betaal geen cent meer aan niet geleverde diensten.
Reputatie 5
Badge
Op geen van beide accounts kom ik een verzoek tegen om een betaalbewijs te controleren.

Ik wil je dan ook vragen onderstaand formulier in te vullen. Als de betalingen aan ons zijn gedaan dan kunnen we dit traceren.

Uploaden betalingsbewijs
Reputatie 2
Ja, dat heb ik al een keer gedaan voor 1 account, maar daar werd niets mee gedaan. Ik kreeg Bos Incasso op kijn dak. Dat is een bedrijf die kennelijk alleen horken aannemen. Wat een onfatsoen als je die belt.
Maar ik zal weer braaf mijn formuliertje invullen hoor. Toch niets anders te doen.
Hoe wordt deze schade eigenlijk gecompenseerd? Ik wil sowieso niet betalen voor niet geleverde diensten die wél betaald zijn.
Maar heb je enig idee wat het betekent om met kinderen, een baan en een auto, geen gebruik te kunnen maken van je telefoon?
Sorry beste client, ik heb u niet kunnen bellen, want ik bennafgesloten door mijn provider.
Echt hoor. Enig idee? Schande.
Reputatie 2
Goed Jeroen, ik hebbde bewijzen maar weer opgestuurd. 10 werkdagen. Dus zolang zal ik dan nog afgesloten zijn.
Hoe moeilijk is het om op iemands naam of rekeningnummer een betaling terug te vinden?
Graag hoor ik nog even van je hoe dit alles gecompenseeed gaat worden. Niet alleen de dagen dat ik onterecht afgesloten was, maar ook de schade die ik ondervind van deze bizarre gang van zaken. Ik hoor het graag.
Reputatie 5
Badge
Dank voor het nogmaals opsturen van deze bewijzen. Als blijkt dat wij je onterecht hebben afgesloten dan zullen wij dit uiteraard compenseren.

Is de betaling door jou te laat overgemaakt dan kunnen wij geen compensatie aanbieden. Het is namelijk ten alle tijden de verantwoordelijk van een klant om tijd te betalen.
Reputatie 2
Ja, ik ken mijn verantwoording heel goed Jeroen. Netjes op tijd betaald. Nu Tele2 nog...
Reputatie 2
Wij hebben een contract. Ik betaal en jullie leveren. Ik ben degene die de afspraken is nagekomen. Jullie zijn in gebreke gebleven. Niet alleen de client heeft verantwoordelijkheden.
Ik laat het hier nu even bij en wacht maar weer af.
Reputatie 7
Badge +4
In het contract is betaling per automatische incasso afgesproken. Als je rekening na 28 dagen bij het incasso bureau terecht komt is er dus wel sprake van het in eerste instantie niet betalen van de factuur c.q. niet nakomen van een betalingsafspraak?
Hopenlijk wordt dit nu snel voor je opgelost.
Reputatie 2
Wie is u, Eric? En waar bemoeit u zich mee?

Maar ik ben de rotste niet, dus ik zal een poging doen je reactie even naar het land der fabelen te bonjouren.
Niemand, dus ook niet Tele2, bepaalt hoe ik mijn rekeningen voldoe. Ik voldoe ze. Keurig op tijd. Dat kan ik aantonen.
Als een bedrijf echter een slechte financiele administratie heeft en ze kunnen meerdere betalingen niet vinden (lees even alle HONDERDEN klachten over ditzelfde euvel van Tele2 én incassobueau Bos) dan doe je iets niet goed. Dan maak je een amateuristische indruk.
En als je een betaling niet kunt vinden, ondanks dat de afnemer bewijzen toestuurt en toch door blijft steggelen en met het vingertje naar de klant blijft wijzen, beste Eric, zonder te bedenken dat je de fout binnen je eigen organisatie ligt, dit al jarenlang zo is, dan maak je niet alleen een amateuristische indruk, maar ook een hele vervelende en arrogante indruk.
Als je ondanks een keurig op tijd betaalde nota toch de boel doorstuurt naar Bos én je sluit iemand ook direct doodleuk af (kijk even naar de datum van mijn eerste bericht) dan ben je een dusdanig slecht bedrijf, dat ik daar geen fatsoenlijke woorden voor kan vinden.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord Eric?

Gelukkig heb ik de premie van mijn rechtsbijstandverzekering ook op tijd betaald ?
Reputatie 7
Badge +5
Wie is u, Eric? En waar bemoeit u zich mee?

Eric zegt dat hij een klant is, net zoals jij zelf er een bent.

Ikzelf begrijp ook niet waar medeklanten zich dan mee bemoeien, de financiële afwikkeling van een mede klant waar zij geen zicht op hebben.
Reputatie 7
Badge +4

Ikzelf begrijp ook niet waar medeklanten zich dan mee bemoeien, de financiële afwikkeling van een mede klant waar zij geen zicht op hebben.

Tja, als je niet wilt dat anderen dan Tele2 een reactie geven moet je geen post op een klantenforum plaatsen. Dan kun je gewoon prive bellen met de klantenservice.
Reputatie 7
Badge
Waarom negeer je de antwoorden van Goldmember Eric niet gewoon Marianne?
Schiet je er iets mee op? Welnee.......

Jeroen van Tele2 is de persoon om dit verder af te handelen. Hij is al voor je bezig las ik

Ik hoop in ieder geval van harte voor je dat dit heel snel wordt opgelost.
Indien niet, dan zijn er nog genoeg andere mogelijkheden . Rechtsbijstand, Geschillencommissie, social media noem het maar op.

Succes en denk eraan kalmte kan je redden
Groetjes Esther
(Niet van Tele2)
Reputatie 2
Ohw, op die fiets. We spreken niet Eric aan die zich nogal bizar gedraagt, welnee, gewoon degene die daar vervolgens op reageert. Het lijkt Tele2 wel. Wij sluitdn u af en u bewijst maar dat u beraald heeft ?
Bel nummer 3 maar uit z’n nest.
Reputatie 7
Badge
Ohw, op die fiets. We spreken niet Eric aan die zich nogal bizar gedraagt, welnee, gewoon degene die daar vervolgens op reageert. Het lijkt Tele2 wel. Wij sluitdn u af en u bewijst maar dat u beraald heeft ?
Bel nummer 3 maar uit z’n nest.

Je mag van mij gerust Eric blijven aanspreken als je dat wilt, maar volgens mij kwam je hier met een terechte klacht over je onterechte afsluiting......
Zoals Cypher al zei, met een dergelijke vraag zouden medeklanten zich helemaal niet moeten bemoeien.
Gewoon omdat medeklanten dit niet voor je kunnen en mogen oplossen.
Eric is een medeklant.
Medewerkers van Tele2 waar je hulp en antwoird van kunt verwachten kun je herkennen aan @tele2 achter hun naam.
Reputatie 7
Badge
Dank voor het nogmaals opsturen van deze bewijzen. Als blijkt dat wij je onterecht hebben afgesloten dan zullen wij dit uiteraard compenseren.

Is de betaling door jou te laat overgemaakt dan kunnen wij geen compensatie aanbieden. Het is namelijk ten alle tijden de verantwoordelijk van een klant om tijd te betalen.

We zijn benieuwd... het is natuurlijk wel bijzonder dat twee betalingen van TS voor twee facturen niet verwerkt worden.

Wie is we Eric? En wie is benieuwd ? Schrijf in de IK vorm als je het over jezelf hebt asjeblieft. Klanten denken anders nog dat je uit naam van heel Tele2 inclusief het forum spreekt.
Zo bijzonder is het trouwens niet dat er bij de financiële afdeling blunders gemaakt worden.
Er zijn echt wel vaker fouten gemaakt met de afwikkeling van betalingen , gevolgd door onterechte afsluitingen. Dus laat het aan Jeroen over om dit uit te zoeken en af te handelen.

Ik wil best een paar topics omhoog halen hoor......
Reputatie 3

Ga maar ffkes wisselen Eric. Boterham met pindakaas zeker.

Als je dan iets op een openbaar forum post, gebruik dan correct Nederlands. Maar goed, als dit jouw niveau is dan begrijp ik wel dat je bij de klantenservice niet veel verder bent gekomen.

Dit is dus jouw antwoord naar een klant? Symphatiek hoor. Waarschijnlijk weer het beste antwoord ? Waar blijft de markering?
Reputatie 3
In het contract is betaling per automatische incasso afgesproken. Als je rekening na 28 dagen bij het incasso bureau terecht komt is er dus wel sprake van het in eerste instantie niet betalen van de factuur c.q. niet nakomen van een betalingsafspraak?
Hopenlijk wordt dit nu snel voor je opgelost.

Bij Tele2 is het bovendien mogelijk rekeningen handmatig o.a per Ideal te voldoen.
Als Tele2 deze mogelijkheden bied mag je daar als klant ook gebruik van maken. Daarnaast verlopen betalingen via automatische incasso bij Tele2 ook niet altijd even vlekkeloos.....
Dat zou jij toch intussen moeten weten.
Dus even aandacht voor de klant nu en oogkleppen af Eric.Soms hebben klanten wel eens gelijk weet je?
Reputatie 2
Hallo,

zoals jullie zien heb ik de reacties die er niet toe doen, verwijdert.

Tineke
Reputatie 7
Badge +1

Ga maar ffkes wisselen Eric. Boterham met pindakaas zeker.

Als je dan iets op een openbaar forum post, gebruik dan correct Nederlands. Maar goed, als dit jouw niveau is dan begrijp ik wel dat je bij de klantenservice niet veel verder bent gekomen.

Dit is dus jouw antwoord naar een klant? Symphatiek hoor. Waarschijnlijk weer het beste antwoord ? Waar blijft de markering?

Start nou niet weer een persoonlijke aanval, daar heeft de topicstarter helemaal niets aan.
Reputatie 2
Weet je wanneer ik je echt dapper had gevonden Tineke? Als je hierin echt had doorgepakt.
Ik dien een terechte klacht in. Daar wordt weliswaar door Jeroen op gereageerd, maar tot op heden ben ik nog steeds ontrrecht afgesloten.
Dat Jeroen mij, als medewerker, moet vragen of ik nog steeds afgeslofen ben, is natuurlijk vragen naar de bekende weg. Hij geeft daarna ook aan ‘dat hij kan zien dan...’. Dan moet je niet heel flauw gaan vragen of ik al iets weet.
Vervolgens word ik door ene Eric (een premium klant...lol) die er een hobby van maakt op dit forum mensen te schofferen, op een werkelijk schandalige manier lastig gevallen.
En wat doet Tineke van Tele2? De klant krijgt een standje voor ruzie maken (in een privé bericht). Smh.
Eric alweer lekker bezig vandaag?