beantwoord

Onterecht afgesloten en abonnement door Tele2 beëindigd

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

47 Reacties

Reputatie 2
@Jurrien van Tele2
Ik stuur je een privé bericht.
Reputatie 2
@Sogeking:
"Trek hier lering uit en betaal gewoon op tijd. Einde discussie." lekker moralistisch.....

Het probleem is dus dat ik mijn nota's betaald heb. En dat ik twee weken na mijn betaling gemaand wordt door Tele2 via Bos Incasso.
Reputatie 2
Badge
Hoi Johan,

ik heb een telefoonnummer en geboortedatum van je ontvangen. Zou je ook je klantnummer nog willen sturen?

Groetjes Jurrien
Reputatie 3
Badge +1
Johan ter Borgh schreef:

@Sogeking:
"Trek hier lering uit en betaal gewoon op tijd. Einde discussie." lekker moralistisch.....

Het probleem is dus dat ik mijn nota's betaald heb. En dat ik twee weken na mijn betaling gemaand wordt door Tele2 via Bos Incasso.

Per automatische incasso zoals afgesproken conform algemene voorwaarden, of binnen de termijn die daarna door Tele2 wordt aangegeven? Dan zou het snel via BOS op te lossen moeten zijn door de betalingsbewijzen en de door Tele2 gecommuniceerde betalingsvoorwaarden toe te sturen. Lijkt me niet heel ingewikkeld.
Reputatie 2
*** Aangepast door Moderator ***

Nog vreemder is het enthousiasme waarme sommige zogenaamde nedeklanten Tele2 verdedigen zonder ook maar een kritische noot over Tele2 te plaatsen.

Sommige van die zogenaamde medeklanten reageren op tientallen topics per dag. Als ie dan de antwoorden bekijkt dan zit daar uren werk in. Je gaat mij niet vertellen dat een commercieel bedrijf zoveel gedreven fans heeft. Dat lukt alleen bij Apple maar dat is van een heel ander kaliberorganisatie.
Reputatie 3
Badge +1
Deze mensen worden Goldmembers genoemd en hoe vreemd je het ook vindt, ieder zijn of haar hobby toch? Het hele idee van een forum is dat gebruikers elkaar helpen.

Bekend met Reddit? Daar zitten nog wel meer uurtjes in hoor! 😉 Als je denkt dat alleen Apple dat kan is dat toch een beetje naïef hoor.
Reputatie 3
Badge +1
Daarnaast zou je mensen die zich belangeloos voor een ander inzetten moeten prijzen, we denken al genoeg aan onszelf. In dit geval is het voor jou gewoon vervelend ondat je niet het antwoord krijgt dat je graag zou willen krijgen. Helaas kan je ze niet allemaal winnen.
Reputatie 2
Sogeking schreef:

Daarnaast zou je mensen die zich belangeloos voor een ander inzetten moeten prijzen, we denken al genoeg aan onszelf. In dit geval is het voor jou gewoon vervelend ondat je niet het antwoord krijgt dat je graag zou willen krijgen. Helaas kan je ze niet allemaal winnen.

En idd ben ik bekend met mensen die zich belangeloos inzetten. Die mensen vind je bij wikipedia, joomla en linux projecten. Ik zie zogenaamde medeklanten met 7000berichten taan.

Niemand van die zogenaamde gebruikers gaat daadwerkelijk in op de klacht. Mijn centrale thema is dat een klant die kan bewijzen dat hij betaald heeft niet geholpen wordt. Ik kan bewijzen dat ik betaald heb, maar tele2 biedt geen mogelijkheid tot communicatie. Dat niemand van mijn 'medeklanten' hier een uitspraak over doet is onnatuurlijk.
Reputatie 5
Badge
Omdat Jurrien afwezig is val ik even voor haar in. Je kunt haar nog steeds een privébericht sturen, deze komen aan 🙂

Of we kunnen helpen en in wat voor vorm dat is zal blijken als we volledig op de hoogte zijn van de situatie. Als deze situatie zo zwarit-wit is als "er stonden facturen open en het abonnement is nu opgezegd" dan zijn de opties beperkt. We weten ook niet onder wat voor omstandigheden de facturen betaald zijn; is dit een handmatige betaling? Is het juiste rekeningnummer gebruikt? Helpen kan ook het analyseren van de situatie zijn en misverstanden de wereld uit helpen. Mocht er vaststaan dat wij fouten gemaakt hebben dan zullen we vanzelfsprekend een poging doen dit op te lossen.

Kunnen we actie ondernemen als er openstaande vorderingen zijn bij het incassobureau? Nee.
Reputatie 2
@Frenk van Tele2
De stijl van Jurrien is totaal in lijn met de klantenservice van Tele2. De klant verstrekt informatie maar klant krijg wederom geen reactie van Tele2.

'Als deze situatie zo zwarit-wit is als "er stonden facturen open en het abonnement is nu opgezegd"'

De situatie is zo zwart-wit als dat het is. Rekening betaald. Handmatig, op het juiste rekening nummer onder vermelding van het factuurnummer. Twee weken later afgesloten. Klant zoekt continu contact met Tele2 en bos incasso maar hoort gewoon niets terug.

Tele2 communiceert niet met me en verschuilt zich alleen achter procedures. Jammer, het is nu 3 juni. Ik probeer al vanaf 25 mei contact met Tele2 te krijgen maar Tele2 reageert gewoon niet. Ik krijg dus ook geen bericht dat mijn betaalbewijs niet klopt. Ik krijg gewoon helemaal geen reactie. Geen melding dat het niet klopt, Geen vraag voor meer informatie gewoon helemaal niets.

Reputatie 2
@Frenk van Tele2

Frenk ik geef hieronder in stenostijl een weergave van de puinhoop die Tele2 veroorzaakt:

- Op 31maart jl. is er een vordering door Tele2 ter incasso aangeboden aan Bos Incasso van 192,00.
- Deze 192,00 reeds betaald: 27 februari 2017.
- 7 mei nogmaals door Bos Incasso nogmaals gemaand.
- 9 mei email met betalingsbewijs aan Bos Incasso gestuurd
- 24 mei 08:38 mail ontvangen van Bos Incasso met bevestiging betaling 27-2 door Tele2 ontvangen is. Tele2 opdracht Bos incasso volgende nota NL1704952019 met vervaldatum 24-4 te incasseren.
- Echter nota NL1704952019 reeds betaal op 10 mei.
- 24 mei om 09:10 mail gestuurd aan Bos Incasso met het betalingsbewijs
- 24 mei om 14:00u het contract eenzijdig door Tele2 beëindigd.

Daarna diverse malen vruchteloos contact vandaag 31 mei nog steeds geen inhoudelijke reactie van Tele2 of Bos incasso en nog niet aangesloten.

* Bijlage verwijderd in verband met persoonlijke gegevens*
Reputatie 2
@Frenk van Tele2
Frenk zoals je zie afgesloten omdat er volgens tele2 op 24 mei mij nog 34,10 open staat terwijl dat die factuur op 10 mei betaald is. De betaling is al op 10 mei gedaan. Een kopie van het afschrift al een week geleden naar Bos Incasso verstuurd.
Reputatie 2
Inplaats een excuus in de mail van 24 mei dat jullie mij ten onrechte hebben gemaand via Bos Incasso, wederom een onterechte maning.
Reputatie 2
Btw: de betaling van die €192 was laat omdat ik daarover een dispuut heb met Tele2. Een onterechte factuur die ik uiteindelijk maar betaald heb om niet afgesloten te worden. Met de melding van de klantenservice dat ik dat geld terug kon halen via het vergoedingen formulier. Ook daarmee ben ik bang dat ik kan fluiten naar mijn geld.
Reputatie 5
Badge
Hoi Johan! Bedankt voor je gegevens.

Ik heb op basis van je gegevens je dossier erbij gepakt en zie openstaande facturen, met de informatie die mij beschikbaar is zie ik nog openstaande vorderingen. Het incassobureau geeft dit in de brief ook aan.

Zodoende sluit ik me aan bij mijn andere collega's die je ditzelfde verteld hebben: handel eerst de situatie met het incassobureau af.
Reputatie 2
Ik heb nu al negendagen geleden mijn bewijs van betaling aan Bos incasso verstuurd.

Reputatie 6
Badge +1
Geen probleem hier, keurig elke maand via automagische incasso betaald. Zit nu bijna twee jaar bij de club.
Wat ik een hele goeie ontwikkeling vind is het maandelijks opzegbaar abo.
Kun je tenminste weg terwijl zij hard werken aan een oplossing van je klacht en niet kunnen aangeven hoelang dat gaat duren.
Reputatie 2
Badge
Hallo Johan,

Ik begrijp dat je het betalingsbewijs naar Bos Incasso gestuurd hebt, het proces van behandelen kunnen we niet versnellen. Zodra zij dit behandeld hebben zullen ze je informeren en zo nodig bij ons aangeven dat het in orde is. Wanneer we de terugkoppeling krijgen dat het incassodossier gesloten is kan er een nieuw verzoek ingediend worden om je telefoonnummer te heractiveren.

Dit zal niet eerder gebeuren.

Groeten Jurrien
Reputatie 2
Beste Jurien,

Schandalig dat ik na twee weken nog steeds geen hulp van jullie heb gehad. Ik heb nu al twee en halve weken mijn informatie naar Bos incasso gestuurd. Maar Bos incasso informeert mij niet.Op de simpele vraag van mij aan de medewerker van Bos incasso: 'Oke u kunt dus zien dat ik de kopieer van mijn afschrift heb gemaild. Hoelang duurt het voordat het nu is afgerond?' Kreeg ik het belachelijke antwoord: 'Daar kan ik u helaas geen termijn voor vertellen....'. Ik heb dus betaald, Bos Incasso heeft de bewijzen ontvangen maar kan niet vertellen wanneer de betalende klant dus weer gebruik van zijn diensten kan maken.

Het heractiveren van mijn telefoon is dus niet meer nodig: VOOR MIJ NOOIT MEER TELE2!
Reputatie 2
Badge
Hallo Johan,

Je bericht is duidelijk, in dit geval zal een heractivatie van het abonnement niet aan de orde zijn. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Zo niet dan zal ik dit topic sluiten.

Voor alle anderen die vragen hebben gesteld in dit topic raad ik aan een eigen topic te starten om je vragen beantwoord te krijgen.

Groeten Jurrien
Reputatie 2
Badge
Dit topic is gesloten, de berichten die offtopic zijn verwijderd net als alle teksten die niets met dit topic te maken hebben.

- Jurrien