beantwoord

Onterecht afgesloten en abonnement door Tele2 beëindigd

• 30 mei 2017
  • 47 reacties
  • 2045 x bekeken

Reputatie 2
Ik ben helemaal radeloos ik ben een kleine zelfstandige en voor nieuwe opdrachten afhankelijk van mij telefoon.

Op 24 mei ben ik geblokkeerd en is zelfs mijn abonnement door Tele2 beëindigd. Dit terwijl dat de factuur die volgens Tele2 op staat op 10 mei is betaald.

Eerder begin april ben ik ook al onterecht door Bos incasso gemaand terwijl die factuur al betaald was. Nadat ik de bewijzen heb aangeleverd heb voor de betaling krijg ik in plaats van excuses namens Tele2 krijg ik een mail van Bos incasso dat ze de nota van april moeten incasseren van Tele2 terwijl dat die nota ook betaald is. Promt wordt op diezelfde dag mijn account door Tele2 opgeheven.

Ik word door de klantenservice van het kastje naar de muurgestuurd.

Er staat van mee geen factuur open maar Tele2 en bosincassi behandelen mij als wanbetaler. Ik wordt hier boos en verdrietig van en ben zeer gefrustreerd dat de medewerkers van Tele2 zich achter procedures verschuilen. Als een klant kan aantonen dat hij betaald heeft dan moet er toch een manier zijn om buiten de standaard incassoprocedures de problemen op te lossen. Ik voel met belazerd en geschoffeerd. Mijn klanten horen al een week een afsluit toon als ze mij bellen. Ik heb al een tiental telefoontjes gepleegd om het op te lossen en heb zelf denergrerende en moraliserende opmerkingen van medewerkers van Tele2 en bos incasso moeten slikken terwijl ik een betalende klant ben: IK BEN HET ZAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik geef hieronder in stenostijl een weergave van de puinhoop die Tele2 veroorzaakt:

Op 31maart jl. is er een vordering door Tele2 ter incasso aangeboden aan Bos Incasso van 192,00.

Deze 192,00 reeds betaald: 27 februari 2017.

7 mei nogmaals door Bos Incasso nogmaals gemaand.

9 mei email met betalingsbewijs aan Bos Incasso gestuurd

24 mei 08:38 mail ontvangen van Bos Incasso met bevestiging betaling 27-2 door Tele2 ontvangen. Tele2 opdracht Bos incasso volgende nota NL1704952019 met vervaldatum 24-4 te incasseren.

Echter nota NL1704952019 reeds betaal op 10 mei.

24 mei om 09:10 mail gestuurd aan Bos Incasso met het betalingsbewijs

24 mei om 14:00u het contract eenzijdig door Tele2 beëindigd.

Daarna diverse malen vruchteloos contact klantenservice.

Contract zonder legitieme reden beëindigd. Ik heb nu al 7 dagen geen telefoon en loop hierdoor schade op.
icon

Beste antwoord door Jurrien van Tele2 8 juni 2017, 09:33

Hallo Johan,

Ik begrijp dat je het betalingsbewijs naar Bos Incasso gestuurd hebt, het proces van behandelen kunnen we niet versnellen. Zodra zij dit behandeld hebben zullen ze je informeren en zo nodig bij ons aangeven dat het in orde is. Wanneer we de terugkoppeling krijgen dat het incassodossier gesloten is kan er een nieuw verzoek ingediend worden om je telefoonnummer te heractiveren.

Dit zal niet eerder gebeuren.

Groeten Jurrien
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

47 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wij als medeklanten kunnen niet in de Tele2 systemen kijken. Maar als je een bedrijf runt op een consumenten telefoon abonnement dan kun je zelfs als jij gelijk hebt geen vervolg schade claimen. Dus tip voor de volgende keer, neem een zakelijk abonnement met een SLA.
Reputatie 2
Beste Eric, buiten of ik de schade kan claimen ben ik gewoon onterecht afgesloten en is Tele2 in gebreke.
Reputatie 2
Beste Eric,

Weet je zeker dat je niet bij Tele2 werkt

Ik zie dat je op heel veel berichten reageert, veel vaktermen hanteert en erg veel achtergrond kennis hebt. En telkens erg in het voordeel van Tele2 oordeelt 🤔
Reputatie 2
Net alsof het een klant is 'Wij als medeklanten kunnen...' schandalig 😡
Medewerkers van Tele2 hebben dat in hun naam staan. Eric is een medeklant net als ik.
Je hoeft zijn advies niet aan te nemen als je dat niet wilt.
Wij kunnen jouw gegevens niet zien en dus geen antwoord geven op je klacht.
Wacht dus af tot een moderator je gegevens er bij neemt.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een forum door en voor klanten. Er is inderdaad een bepaalde groep klanten die hier vaker aanwezig is en graag anderen met hun Tele2 producten helpen. Er is ook een groep goldmembers die in een apart besloten topic met Tele2 moderators kunnen communiceren. Maar alleen moderators kunnen in systemen kijken. Je herkent ze aan hun naam gevolgd door 'van Tele2'.
Reputatie 2
Hmmmm?
Reputatie 7
Badge +4
Meestal reageren ze na 24 uur omdat dit forum in eerste instantie is bedoeld voor klanten onderling. De ervaring leert wel dat als dossiers bij Bos liggen medewerkers er niets meer mee kunnen, maar wacht het anders rustig af.
Reputatie 2
Je probeert gewoon de aandacht van het echte probleem af te leiden.

Ben ten onrechte afgesloten door Tele2 dat is de topic!
Reputatie 2
Lees 'het probleem' = 'hun fout'
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef alleen aan dat dit een forum is en wat je kunt verwachten. Directe klantenservice is er alleen telefonisch.
Reputatie 2
***Aangepast door Moderator****

Ik vind het stuitend dat wanneer ik wel betaald heb, en dat kan bewijzen, dat ik alleen maar met Bos Incasso kan communiceren. De financiële administratie van Tele2 zou dat voor mij moeten doen. De administratie van Tele2 is niet op orde.
Reputatie 2
@eric

Daarbij bel ik gister met Bos Incasso.

Ik, klant: 'Heeft u vorige week mijn betalingsbewijzen ontvangen?'
Bos Incasso: 'Ja die hebben wij ontvangen, deze zijn in behandeling'
Ik, klant: 'Oke dat is mooi. Wanneer is het dan afgehandeld?'
Bos incasso: 'Dat kan ik u niet zeggen, daar staat geen termijn voor?'

Zelf stuurt Bos Incasso dwingende brieven en mails vol met termijn. 'Binnen 7 dagen betalen....' maar naar de klant toe zijn er geen termijnen.

Dit is wel erg éénzijdig. Ik begrijp dat je wel regels moet hebben wanneer mensen niet betalen dat daar procedures voor zijn. Maar als de fout bij jullie ligt dan moet je als bedrijf je klant toch helpen en niet overgeleverd laten aan contact met advocaten en juiste van een Incasso Buro.

Dit hele verhaal is een grote opeenstapeling van van van Tele2 en de klanten services van Tele2 verschuilt zich achter de procedures terwijl ze hun klant moeten helpen.
Reputatie 2
Het is heel simpel: Niet ratelen dan door geven aan Incasso. Blijkt klant wel betaald te hebben dan moet je je klant helpen. Ik heb bos Incasso direct(Leest binnen 20 minuten, na het ontvangen van de mail van hun Bos Incasso gecontact en bewijzen aangeleverd. En het duurt nu alweer een week voordat ik een inhoudelijke reactie krijg op mijn probleem/klacht.

De enige reactie die ik als klant krijg is het aanhoren van mijn verhaal en het vertellen dat als het dossier bij Bos Incasso ligt dat ik dan met Bos Incasso moet communiceren. Maar Bos Incasso communiceert dus ook niet. Ja ze nemen de telefoon aan. Spreken correct maar inhoudelijk van er niets te bepraten met degene die je aan de tele woon hebt. Daar kom je dus ook niet verder mee.

Zou ik niet betaald hebben dan zou je kunnen denken, pech. Maar ik heb betaald en zou dus niet eens met een incassoburo hoeven te communiceren.
Reputatie 2
Spreken correct maar inhoudelijk valt er niets te bepraten met degene die je aan de telefoon hebt. Daar kom je dus ook niet verder mee.
Ik denk Johan dat we je hier op het forum ook niet verder kunnen helpen. Hier blijven posten zal niet veel uithalen. Je zal echt de procedure moeten volgen zoals je is verteld.
Reputatie 2
@karin303
Eigenlijk zeg jij mij dus 'alsmede klant' dat ik beter kan stoppen met posten.... Dit is echt ongeloof waardig.

Ik wil gewoon geholpen worden. Als jullie al die energie in het aan het lijntje houden van klanten zouden steken in het echt oplossen van problemen dan hadden wij er allang uit geweest.
Reputatie 2
Is echt not done hoor, dat jullie je voordoen als 'mede klant' jullie antwoorden zijn volstrekt onnatuurlijk voor een 'mede klant'.

Help een klant die betaald heeft nou gewoon bij het oplossen van het probleem!
Je mag van mij zoveel blijven posten als je wilt alleen kun je via deze weg geen hulp verwachten. Wij zijn geen klantenservice en kunnen je niet verder helpen.
Reputatie 2
Vertel gewoon eerlijk dat je voor Tele2 werkt, is wel zo duidelijk.

Btw goede quote onder je naam: 'Een GOEDE provider leer je pas echt kennen als de vele FOUTEN hersteld zijn.'
Reputatie 3
Badge +1
Je begint een beetje te klinken als een verwend klein kind dat zijn zin niet krijgt. Als het dossier nog in behandeling is bij BOS Incasso lijkt het mij vrij duidelijk wie je contactpersoon is (of in dit geval de organisatie). Wanneer je een storing hebt is het handig contact te hebben met de technische dient. -Wanneer je een rekeningnummer wil wijzigen kan dat via de "standaard" klantenservice. Wanneer er een geschil is met betaling is daar een andere afdeling voor, het contactnummer waarschijnlijk inmiddels bekend: 088-2670027

Daarnaast geef je aan dat het contract beëindigd is, wat betekent dat er geen verdere rechten en plichten meer zijn. Tele2 hoeft je niet te woord te staan en ik kan me voorstellen dat door de toon die je nu aanneemt, je het onnodig lastig voor jezelf maakt. Trek hier lering uit en betaal gewoon op tijd. Einde discussie.
Badge
Hallo Johan,

Bedankt voor je berichten en je duidelijke verhaal.
Zoals je al eerder is gemeld zijn er een hele hoop klanten actief om tips en adviezen te geven die ze in de loop der tijd hebben opgedaan op dit forum. Deze zijn echt goed bedoeld!

Als medewerker van Tele2 kan ik je gegevens opzoeken in de systemen om te kijken wat er gebeurd is. Hiervoor heb ik gegevens van je nodig, zou je het klantnummer en je geboortedatum willen toevoegen aan je profiel of naar mij willen sturen d.m.v. een privébericht (dat kan via Privébericht naar Jurrien)

Ik hoor graag van je!

Groeten Jurrien
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Johan,

Bedankt voor je berichten en je duidelijke verhaal.
Zoals je al eerder is gemeld zijn er een hele hoop klanten actief om tips en adviezen te geven die ze in de loop der tijd hebben opgedaan op dit forum. Deze zijn echt goed bedoeld!

Als medewerker van Tele2 kan ik je gegevens opzoeken in de systemen om te kijken wat er gebeurd is. Hiervoor heb ik gegevens van je nodig, zou je het klantnummer en je geboortedatum willen toevoegen aan je profiel of naar mij willen sturen d.m.v. een privébericht (dat kan via Privébericht naar Jurrien)

Ik hoor graag van je!

Groeten Jurrien

Je creëert nu wel de illusie dat je de TS kan helpen, of iets voor hem kan doen. Kan je dat als het dossier bij BOS ligt?
Badge
Ik kan in ieder geval de situatie bekijken en informatie geven, zonder informatie gaat dat sowieso niet. Een incassodossier terughalen kan ik inderdaad niet.

- Jurrien
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben een beetje huiverig aangezien TS de status al heeft doorgegeven, in behandeling bij BOS. Just looking out for you guys! Oh ja, ook iets met verwachtingsmanagement 😛