Onterecht afgesloten door een niet werkend Order Management

• 4 maart 2017
  • 16 reacties
  • 344 x bekeken

Reputatie 2
  • Snapt hoe het werkt
  • 14 reacties
Sinds vandaag zijn zowel het nummer van mn 15 jarige dochter als het nummer van mezelf onterecht afgesloten. Ordermanagement heeft mijn zaak vanaf augustus 2016 liggen en van de ruim 900!!!!!!!!!!! euro die ik nog tegoed heb, heb ik nog geen cent terug ontvangen. Sterker nog; jullie sluiten mijn abonnementen af, zodat ik niet bereikbaar ben voor mn werk en mn dochter dus ook niet bereikbaar is. Lekker handig in deze tijd. Zorg er eens voor dat die organisatie bij jullie werkt. Check mn profiel en account en er staat een waslijst aan belletjes die ik al gepleegd heb. Inmiddels is mijn jurist er mee bezig. Zo jammer dat jullie het zo ver laten komen!!!!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als een nummer door achterstallige betalingen wordt afgesloten kun je nog steeds gebelt worden. Je bent dus gewoon bereikbaar.
Reputatie 2
@Eric, ik kan mijn dochter niet bellen, zij kan mij niet bellen. In deze tijd is het best vervelend (op zn zachts gezegd) als je een meisje van 15 jaar hebt. En nee, achterstand met betalen...niet van mij kant, wel van de kant van Tele2
Reputatie 2
Hier reageren alleen tele2 klanten, geen Tele2 moderators????? :?
Reputatie 4
Badge
Gewoonlijk reageert een Tele2 moderator binnen vijf werkdagen. Als je direct een antwoord wil, kun je beter even bellen.
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie DaanHai, maar ik heb vanaf augustus 2016 elke maand gebeld. Mag nu wel een keer van Tele2 komen.
Reputatie 2
Gewoonlijk reageert een Tele2 moderator binnen vijf werkdagen. Als je direct een antwoord wil, kun je beter even bellen.

Bedankt voor je reactie DaanHai, maar ik heb vanaf augustus 2016 elke maand gebeld. Mag nu wel een keer van Tele2 komen.
Badge
Hoi vief49,

Aan de hand van je gegevens heb ik gelijk mee kunnen kijken, wat is er veel gebeurd!
Het abonnement van je dochter hebben jullie verlengt, helaas duurde het veel langer dan verwacht dat ze de juiste bundels had..
In de periode dat de hoge kosten zijn ontstaan hebben wij hier per sms wel voor gewaarschuwd!

Het is jullie eigen keuze geweest om toch door te gaan met het gebruiken van internet en te bellen..
Op dit moment zijn jullie afgesloten wegens achterstallige betalingen en de nummers zullen pas weer worden aangesloten zodra alle facturen zijn voldaan.

Ik heb je een privébericht verzonden met wat meer informatie!

Groetjes, Maris
Reputatie 2
Hoi vief49,

Aan de hand van je gegevens heb ik gelijk mee kunnen kijken, wat is er veel gebeurd!
Het abonnement van je dochter hebben jullie verlengt, helaas duurde het veel langer dan verwacht dat ze de juiste bundels had..
In de periode dat de hoge kosten zijn ontstaan hebben wij hier per sms wel voor gewaarschuwd!

Het is jullie eigen keuze geweest om toch door te gaan met het gebruiken van internet en te bellen..
Op dit moment zijn jullie afgesloten wegens achterstallige betalingen en de nummers zullen pas weer worden aangesloten zodra alle facturen zijn voldaan.

Ik heb je een privébericht verzonden met wat meer informatie!

Groetjes, Maris

pb terug
Reputatie 7
Badge +4
Tja, gan we op de PB tour, dan hoeven jullie dat niet aan alle mede forumleden te melden. Dit zou eigenlijk wel wat opener kunnen, dan kan iedereen er wat van kunnen leren.
Reputatie 2
Nou Eric, die pb's wil je niet eens lezen 😉
Badge
Hoi allemaal,

Ons antwoord op vief49 bevat veel persoonlijke informatie waardoor wij het niet op het Topic konden plaatsen.
Er zijn inderdaad hoge kosten gemaakt en dit is heel vervelend voor mevrouw.

Wij hebben een vergoeding aangeboden, hier werd niet mee akkoord gegaan.
Wij sturen altijd waarschuwingsberichten naar het telefoonnummer waar het omgaat.
Als je het abonnement geeft aan een minderjarig kind is dit je eigen keuze maar dit kan risico's met zich mee brengen.

Zodra wij mensen correct hebben geïnformeerd over kosten buiten de bundel, zullen wij deze kosten niet vergoeden.

Groetjes, Maris
Reputatie 2
Hoi allemaal,

Ons antwoord op vief49 bevat veel persoonlijke informatie waardoor wij het niet op het Topic konden plaatsen.
Er zijn inderdaad hoge kosten gemaakt en dit is heel vervelend voor mevrouw.

Wij hebben een vergoeding aangeboden, hier werd niet mee akkoord gegaan.
Wij sturen altijd waarschuwingsberichten naar het telefoonnummer waar het omgaat.
Als je het abonnement geeft aan een minderjarig kind is dit je eigen keuze maar dit kan risico's met zich mee brengen.

Zodra wij mensen correct hebben geïnformeerd over kosten buiten de bundel, zullen wij deze kosten niet vergoeden.

Groetjes, Maris

Grappig hoe hier mee om wordt gegaan, Mevrouw Maris vergeet erbij te zeggen dat het abonnement niet OP TIJD DOOR TELE2 is omgezet en daardoor de kosten flink uit de hand zijn gelopen. Zelfs als je hier gelijk over belt, wordt er door Tele2 geen actie ondernomen en laten ze gewoon de kosten oplopen en schrijven ze gewoon het complete bedrag van ruim 900 euro in 2 maanden af. Tijdens het afsluiten van het contract van mijn minderjarige dochter heb ik duidelijk afgesproken dat IK de ouder ben en dat IK geinformeerd wil worden als er iets uit de hand zou gaan lopen. Tuurlijk mevrouw, tuurlijk, tuurlijk, wij noteren uw nummer als contactpersoon hiervoor. En nu!!!!!!!!!! Ze sturen mn dochter een smsje, waar ik gelijk telefonisch op gereageerd heb. Zelfs nog gevraagd of ze haar mb's stop konden zetten totdat het contract omgezet zou zijn. Neeeeeeeee was niet nodig, ik hoefde me geen zorgen te maken, binnen 2 weken zou het geregeld zijn, ik moest alleen een extra bundeltje kopen voor extra internet. Heb ik ook nog gedaan.

Vervolgens ben ik vanaf, JA MENSEN JULLIE LEZEN HET GOED...............AUGUSTUS 2016 aan het bellen waarom de maand erna nog steeds niets is omgezet en dat ik mn kosten retour wil. In September hebben ze het omgezet naar het juiste contract en JAWEL tegelijkertijd de datum ook maar aangepast naar september (moet dus juli 2016 zijn)

Ze gaan me 104,-- aanbieden. Wat een grap!!!!!!!!!!!!!

Noooooooooooooooit meer Tele2
Reputatie 2
en je zegt het goed: zodra wij mensen correct hebben geïnformeerd...............

Ga jullie medewerkers eerst maar eens een paar flinke communicatie trainingen geven, want of Maris begrijpt het verhaal niet, of jullie medewerkers verstrekken volkomen onjuiste informatie aan de klant!
Reputatie 7
Badge +4
Ik geloof niet dat dit bij een willekeurige operator mogelijk is. Als op nummer 06xxx kosten worden gemaakt , dat dan op nummer 06yyy daar toestemming voor wordt gevraagd. Dit zijn allemaal geautomatiseerde processen waar smsjes het communicatie middel naar de gebruiker is. Een extra contactnummer kan hooguit worden gebruikt als een medewerker iemand opzoekt in het CRM systeem, maar dat is doen ze nooit om waarschuwingen dat je databundel op is door te geven.. Die verantwoordelijkheid van het lezen en reageren op sms meldingen ligt bij de gebruiker. Als deze de telefoon in bruikleen heeft gegeven aan een ander dan gaat die verantwoordelijkheid niet weg.
Reputatie 7
Badge +5
Dat gedeelte ben ik het volkomen met jou (en Tele2) eens, dat nummer is uniek in communicatie.
Vraag is, waar komt de afsluiting vandaan van het nummer die totaal niets met deze communicatie van doen heeft, dit is oneigenlijke dwang en valt bij een rechter aan te vechten.

Als de betaling van dat nummer is gebruikt om je "gelijk te halen" heb je uiteraard een dubbel probleem.
Reputatie 2
Ik geloof niet dat dit bij een willekeurige operator mogelijk is. Als op nummer 06xxx kosten worden gemaakt , dat dan op nummer 06yyy daar toestemming voor wordt gevraagd. Dit zijn allemaal geautomatiseerde processen waar smsjes het communicatie middel naar de gebruiker is. Een extra contactnummer kan hooguit worden gebruikt als een medewerker iemand opzoekt in het CRM systeem, maar dat is doen ze nooit om waarschuwingen dat je databundel op is door te geven.. Die verantwoordelijkheid van het lezen en reageren op sms meldingen ligt bij de gebruiker. Als deze de telefoon in bruikleen heeft gegeven aan een ander dan gaat die verantwoordelijkheid niet weg.

Afgezien van het feit of ik wel of niet werd geinformeerd, ik heb zelf (na het overlijden van mn moeder in juli) in de gaten gehad dat de kosten vd 1e rekening al te hoog waren, direct in augustus gebeld naar tele2. Ik hoefde me geen zorgen te maken en het zou allemaal binnen 2 weken geregeld zijn. Nu 15 maart 2017 is er nog niets geregeld. Contract staat op een nieuwe datum, is ook nog niet terug gezet. Man man, als het contract zoals afgesproken en bevestigd in de mail op tijd omgezet zou zijn, hadden we deze problemen allemaal niet gehad. Wat is er zo moeilijk?! Ik moet betalen door de fout van Tele2. Prima, betaal ik toch de maand augustus maar de maand sept 648,68 is niet mijn fout. Ik heb hierover gebeld!