beantwoord

Ongewilde kosten naar Egeland

• 19 september 2019
  • 2 reacties
  • 91 x bekeken

Onderweg naar Engeland met de boot kreeg ik opeens een sms dat ik verbonden was met een satelliet. Ik wist niet eens dat het kon. Geschokken, heb ik gelijk mobiele data uitgezet. Bijna aangekomen in Engeland kreeg ik een sms dat ik mijn buitenbundellimiet voor deze maand had bereikt. Nu heb ik unlimited bellen en 2 gb waarvan ik er net iets van 100-200 mb had verbruikt. Moest volgens bericht maar een sms sturen met bedrag wat ik wilde gebruiken anders bleef ik rest van de maand offline. Naar mijn idee zit Engeland nog steeds in de EU (eventjes nog in ieder geval).
Lang verhaal kort. App deed het steeds niet van tele2 (werkt het soms niet in het buitenland ?) Via internet maar even ingelogd en tot mijn verbazing heb ik blijkbaar 7,54 euro verbuikt: Internet in het buitenland. Ik gok ondanks dat het er niet bijstaat dat dit met de satelliet verbinding te maken heeft. Gisteren nog in Engeland maar even de vraag via de chat gesteld of dit normaal was en of hier iets aangedaan kon worden. Helaas begreep de medewerker er niet veel van en kon alleen maar voorstellen dat ik mijn telefoon maar moest resetten. Geprobeerd te bellen vandaag maar was een beetje druk. Na half uurtje maar opgehangen. Misschien kan 1 van de medewerkers hier mij van dienst zijn.
icon

Beste antwoord door eric 19 september 2019, 14:57

het is correct dat je op zee geen gebruik maakt vaneen netwerk in engeland. die hebben geen dekking op zee. De veerbootmaatschappijen hebben wel GSM zenders op de boot geïnstalleerd die d.m.v. satelliet zijn verbonden. Tele2 stuurt je als jij daar verbinding mee maakt een sms bericht, en limiteert data buiten de EU tot 10 euro verbuik waarna je eerst weer moet bevestigen dat je meer kosten wilt maken.
Helaas is satelliet erg duur. Dus binnen 1 mb heb je dat limiet al gehaald. kijk hier voor meer info over internet op zee.
Ook de ferry maatschappijen waarschuwen je hiervoor. Zie b.v. dfds bellen aan boord.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
het is correct dat je op zee geen gebruik maakt vaneen netwerk in engeland. die hebben geen dekking op zee. De veerbootmaatschappijen hebben wel GSM zenders op de boot geïnstalleerd die d.m.v. satelliet zijn verbonden. Tele2 stuurt je als jij daar verbinding mee maakt een sms bericht, en limiteert data buiten de EU tot 10 euro verbuik waarna je eerst weer moet bevestigen dat je meer kosten wilt maken.
Helaas is satelliet erg duur. Dus binnen 1 mb heb je dat limiet al gehaald. kijk hier voor meer info over internet op zee.
Ook de ferry maatschappijen waarschuwen je hiervoor. Zie b.v. dfds bellen aan boord.
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra