vraag

Ongevraagd heraangesloten

• 15 augustus 2017
  • 26 reacties
  • 1483 x bekeken

Mijn nummer was afgesloten, dat heb ik niet eens gemerkt omdat ik weinig bel en gebeld wordt, en opnieuw weer aangesloten. Nu krijg ik een rekening voor het opnieuw aansluiten, terwijl ik nooit opdracht heb gegeven om opnieuw aangesloten te worden! Ik heb helemaal geen behoefte om opnieuw aangesloten te worden en heb mijn abonnement inmiddels dan ook opgezegd.

Volgens de klantenservice staat in de voorwaarden dat als je je factuur betaalt je opnieuw aangesloten wordt en dat dat in de algemene voorwaarden zou staan. Ik heb die voorwaarden erop nageslagen, maar daar staat in dat je eerst de heraansluitingskosten moet betalen en daarna pas opnieuw wordt aangesloten. Zie punt 4.9.2 van die voorwaarden.

Waarom houdt Tele2 zich niet aan haar eigen voorwaarden? Als ik mij niet aan die voorwaarden hou krijg ik problemen

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wat een rare vraag. Als je wordt afgesloten omdat je jouw abonnement niet betaald, dan wordt je weer aangesloten als dit weer op orde is. Als je de letter van die wet wil volgen.. Als Tele2 je afsluit brengt het direct heraansluitkosten in rekening op een factuur. Dus one way or the other, er is dus direct een verplichting van betaling van die 28 euro op het moment dat je wordt afgesloten.

Maar als je jouw abonnement niet meer wilt, dan zeg je het gewoon op en betaald een afkoopsom. Weet wel dat zolang je afgesloten blijft wegens wanbetaling een club als Preventel, waar alle mobiele providers zijn aangesloten, ervoor zorgt dat je nergens anders een abonnement kan afsluiten. Dat zal toch niet je bedoeling zijn?
Ik heb mijn rekening betaald, maar ik hoef niet opnieuw aangesloten te worden.

Voor de duidelijkheid, dit staat in de voorwaarden:

4.9.2. Tot indienststelling van de Dienst wordt weer over- gegaan als je binnen een door Tele2 vastgestelde redelijke termijn alsnog jouw onder artikel 4.9.1. sub a van deze Voorwaarden genoemde verplichtingen bent nagekomen en de kosten voor buitengebruikstelling en indienststelling aan Tele2 hebt voldaan.
Badge
Hallo EduardT,

Onze abonnementen hebben een overeenkomst tot deze beëindigd wordt. Dat betekent automatisch dat je na het voldoen van een achterstallige betaling je weer aangesloten om gebruik te maken van de diensten. Het is namelijk geen beëindiging van het contract.

Groeten Jurrien
Hallo EduardT,

Onze abonnementen hebben een overeenkomst tot deze beëindigd wordt. Dat betekent automatisch dat je na het voldoen van een achterstallige betaling je weer aangesloten om gebruik te maken van de diensten. Het is namelijk geen beëindiging van het contract.

Groeten Jurrien

Ja Jurrien, mooi gezegd, maar dat staat dus niet in de algemene voorwaarden. In de AV staat namelijk ondubbelzinnig dat je eerst de kosten voor buitengebruikstelling en indienststelling aan Tele2 moet voldoen en daarna pas weer wordt aangesloten. Nu wordt er verondersteld dat de klant een heraansluiting wil en worden die kosten gewoon in rekening gebracht! Juridisch klopt daar geen klap van.
Ik heb helemaal geen behoefte meer aan mijn abonnement en omdat ik het per maand kan opzeggen heb ik dat dan ook meteen gedaan via de geëigende weg.

Tele2 gaat uit van veronderstellingen en dat kost mij geld. En daarnaast houdt Tele2 zich niet eens aan haar eigen algemene voorwaarden en dat is een bedrijfsmatige doodzonde die zo snel mogelijk uit de wereld geholpen moet worden voordat daar juridische problemen uit ontstaan, begrijp je?

Dus, hou jullie AV nog eens even goed tegen het licht voordat je daar de klanten mee om de oren gaat slaan.

Groeten,
Eduard
Wat een rare vraag. Als je wordt afgesloten omdat je jouw abonnement niet betaald, dan wordt je weer aangesloten als dit weer op orde is. Als je de letter van die wet wil volgen.. Als Tele2 je afsluit brengt het direct heraansluitkosten in rekening op een factuur. Dus one way or the other, er is dus direct een verplichting van betaling van die 28 euro op het moment dat je wordt afgesloten.

Maar als je jouw abonnement niet meer wilt, dan zeg je het gewoon op en betaald een afkoopsom. Weet wel dat zolang je afgesloten blijft wegens wanbetaling een club als Preventel, waar alle mobiele providers zijn aangesloten, ervoor zorgt dat je nergens anders een abonnement kan afsluiten. Dat zal toch niet je bedoeling zijn?

Eric, ik lees je antwoord nog eens door en het moet me van het hart dat niet echt een antwoord geeft op mijn vraag. Je vindt het een rare vraag, maar uit je antwoord blijkt dat je mijn vraag niet goed begrepen of gewoon helemaal niet goed gelezen hebt.
Je doet voorkomen als of je van de hoed en de rand weet, maar eigenlijk zit je gewoon een wit voetje bij Tele2 te halen, of heb ik het mis?
Dus, hou je buiten de discussie als je niks zinnigs toe te voegen hebt, dan houden we het leuk en interessant hier!
Reputatie 7
Badge +4
Nou, je voegt tot op heden nog niet veel leuks en gezellig toe aan dit forum. Alleen 3 bijdrages in je eigen topic waarbij alleen in je laatste bijdrage iets nieuws staat, een verzoek aan mij...
Je hebt Tele2 al verlaten lees ik, dus misschien kun je op het forum van je nieuwe operator nog wat leuke bijdrages leveren..
Reputatie 2
Nou Eric ik stel voor dat je woningverhuurder je gelijk uit huis gooit omdat hij, ongeacht de reden, de huur niet op tijd binnen had.
En dat jij huur betaalt voor de periode die jij op straat moet slapen.
En dat jij dan verplicht bent om opnieuw je intrek te nemen bij zo'n minkukel.

Rechters hebben daar geen goed woord voor over.

Als Tele2 er voor kiest om af te sluiten kan ze moeilijk eisen tegelijk ook te leveren... en zal dus de consequenties daarvan moeten aanvaarden: geen centjes voor niet geleverde diensten.

Of: als jij uit de trein wordt gezet hoef je geen kaartje te kopen voor als je moet lopen.
Nou Eric ik stel voor dat je woningverhuurder je gelijk uit huis gooit omdat hij de huur niet op tijd binnen had.
En dat jij huur betaalt voor de periode die jij op straat moet slapen.
En dat jij dan verplicht bent om opnieuw je intrek te nemen bij zo'n minkukel.

Rechters hebben daar geen goed woord voor over.

OK, we gaan Tele2 met een huurbaas vergelijken. Dan betaal ik te laat mijn huur en wordt ik mijn huis uitgegooid. Maar in dit geval gebruikte ik dat huis toch niet, en omdat ik maandelijks mijn huur kan opzeggen zeg ik meteen mijn huur op en betaal mijn achterstallige huur.
De huurbaas heeft in zijn algemene voorwaarden staan dat als ik opnieuw dat huis in wil ik voor nieuwe sleutels moet betalen. Ik wil dat huis niet meer in, dus ik betaal niet voor die nieuwe sleutels.

Maar ik krijg toch een rekening voor nieuwe sleutels, en daar ga ik niet mee akkoord. De huurbaas zegt 'Zodra je je achterstallige huur betaalt geef je aan dat je weer het huis in wilt, dus moet je voor die sleutels betalen'.

De huurbaas gaat van een veronderstelling uit. Hij denkt dat iedereen die huur betaalt het huis in wil.

Ik heb mijn huur opgezegd bij met die huurbaas, heb geen huurachterstand en toch wil die huurbaas geld van mij. Daar kan je mijn situatie met Tele2 mee vergelijken. Geen rechter die die huurbaas gelijk geeft.

Het is een vergelijking die een beetje mank gaat, maar begrijp je wat mijn probleem is?
Reputatie 2
Ja, ik begrijp dat je geen opzeg termijn had (misschien 1 maand). Je zou m.i. moeten betalen voor de periode waarin ook geleverd is. Als Tele2 afsluit en je vind dat prima, dan ben je er van af.
Ja, ik begrijp dat je geen opzeg termijn had (misschien 1 maand). Je zou m.i. moeten betalen voor de periode waarin ook geleverd is. Als Tele2 afsluit en je vind dat prima, dan ben je er van af.

Klopt helemaal Spog! Daarover ben ik met Tele2 in onderhandeling. Als ze me gewoon crediteren voor onterecht in rekening gebrachte kosten zijn we voor altijd van elkaar af. Als ze ook nog hun algemene voorwaarden gaan naleven of bijstellen zullen ze dit soort gezeur ook van anderen niet krijgen. Iedereen blij, win-win en vrede op aarde
Zeg Jurrien, ik krijg zojuist een SMS van Tele2 met het verzoek om die heraansuitingskosten over te maken. Zo moet je echt niet met klanten omgaan. Ik wil excuses en een creditnota!
Reputatie 2
Als je niet opnieuw aangesloten bent zijn er geen aansluitkosten gemaakt.
Als je telefoon het weer doet zijn er wel aansluitkosten gemaakt.

Of de in rekening gebrachte kosten redelijk zijn is dan de volgende vraag.
Ik denk dat ze die business wel fijn vinden om er bij te doen.
Als je niet opnieuw aangesloten bent zijn er geen aansluitkosten gemaakt.

Ze hebben me wel weer aangesloten, dus ze denken dat ze terecht die kosten in rekening kunnen brengen. Maar door mij eerst te heraansluiten en daarna pas geld daarvoor te vragen handelen ze in strijd met hun eigen algemene voorwaarden.
Dat weten ze inmiddels wel, ik heb daar via Twitter een bevestiging van gekregen, zie https://twitter.com/Tele2Nederland/status/897818228973547522

Maar nu sturen ze me dus die aanmaning en reageert niemand van Tele2 meer op mijn vragen. Ik heb nu een ultimatum gesteld, als ze voor 16:00 niets van zich laten horen trek ik echt alle registers open 😠

Dat een bedrijf als Tele2 zo met haar klanten omgaat en zelfs niet eens haar algemene voorwaarden op orde heeft verbaast mij wel. Ik heb zelf jaren gewerkt als helpdeskmedewerker en ik weet hoe belangrijk het is om je klanten tevreden te houden. 1 kwaaie klant maakt meer stuk dan 10 tevreden klanten opleveren, is mijn ervaring. Ik denk dat Tele2 nog wat moet bijleren op dit punt, we zullen zien. Dus @Jurrien van Tele2, krijg ik nog antwoord voor 16:00?
Reputatie 2
Je staat niet alleen, ik wordt ook afgeperst door die club. Diepere oorzaak is vooral de belabberde organisatie, ontbrekende klantenservice en communicatie. Ik vraag me echt of er wel een hoger iemand leiding geeft.
Ik heb eens gekeken bij de Geschillencommissie tussen de uitspraken. Om te huilen.
Er zit voor jou iemand van de Consumentenbond in die weinig inbrengt.
Je moet het voor de rechter zien te krijgen. Laat Tele2 of zijn incassoburo het werk doen.
Je staat niet alleen, ik wordt ook afgeperst door die club.
Ik heb eens gekeken bij de Geschillencommissie tussen de uitspraken. Om te huilen.
Er zit voor jou iemand van de Consumentenbond in die weinig inbrengt.
Je moet het voor de rechter zien te krijgen. Laat Tele2 of zijn incassoburo het werk doen.

Ik los het het liefst gewoon vandaag nog met ze op.
Ik heb al voorgesteld mijn nummer gewoon af te sluiten en al mijn openstaande rekeningen te crediteren, dat lijkt mij voor iedereen de beste oplossing. Ik sta juridisch veel sterker dan Tele2 en dat weten ze, het zou onverstandig zijn om mij tegen de haren in te blijven strijken. Maar, willen ze oorlog, dan krijgen ze een thermonucleaire aanval, dat begrijp je wel...
Ik ben er al een beetje uitgekomen met Tele2.
Komt er op neer dat als Tele2 aannemelijk kan maken dat zij zich aan haar punt 4.9.2 gehouden heeft ik alsnog moet betalen. Maar dat zal ze niet lukken, dus neem ik hierbij een voorschotje op mijn overwinning: 🎉 🕺 🍾
Volgende week laat ik weten hoe het afgelopen is
Reputatie 7
Badge +4
Nou, gefeliciteerd.
Nou, gefeliciteerd. Vergeet je niet je abonnement op te zeggen!

Je bent een slechte lezer of een vervelende trol. Ik heb in dit topic 3 keer gezegd dat ik mijn abonnement heb opgezegd.
Badge
Hallo EduardT.

Ik heb de situatie besproken met een andere afdeling. Zij zullen dit verder oppakken en je maandag voor 12.00uur een e-mail sturen met uitleg.

Daarom wil ik je verzoeken die e-mail af te wachten.

Groeten Jurrien
Hallo EduardT.

Ik heb de situatie besproken met een andere afdeling. Zij zullen dit verder oppakken en je maandag voor 12.00uur een e-mail sturen met uitleg.

Groeten Jurrien

Ik heb nu van 3 verschillende afdelingen bij jullie 3 verschillende antwoorden gekregen. Dat schiet niet echt op zo. Welk antwoord moet ik het serieust nemen? Dat van jouw, van Lies of van Marcel (zo heet hij geloof ik, ik had hem gisteren aan de telefoon)?
Hallo EduardT.

Groeten Jurrien

Oh ja, inmiddels kijkt een jurist naar jullie algemene voorwaarden, ik wacht eerst even af wat ik daar van hoor voordat ik op welk voorstel dan ook van jullie in ga.
Reputatie 7
Badge +4
Oeps... dus toch iets te vroeg de champagne van stal gehaald? Je houd de spanning er wel in.. de volgende stap is denk ik het incasso bureau.

Ik neem nog een voorschot; wanneer de AV spreken over het betalen van de heraansluitkosten, dan is het op een factuur zetten voldoende. De factuur is namelijk jouw betaalverplichting (debiteur) aan Tele2 en dan wordt het abonnement weer geactiveerd. Dat je nog een termijn hebt om de factuur over te boeken is gebruikelijk, maar voor de grootboekhouding is het al rond.

Ben benieuwd maandag...
Oeps... dus toch iets te vroeg de champagne van stal gehaald? Je houd de spanning er wel in.. de volgende stap is denk ik het incasso bureau.

Ik neem nog een voorschot; wanneer de AV spreken over het betalen van de heraansluitkosten, dan is het op een factuur zetten voldoende. De factuur is namelijk jouw betaalverplichting (debiteur) aan Tele2 en dan wordt het abonnement weer geactiveerd. Dat je nog een termijn hebt om de factuur over te boeken is gebruikelijk, maar voor de grootboekhouding is het al rond.

Ben benieuwd maandag...

Zeg Eric, zit jij hier alleen maar om je reactietellertje te laten oplopen, of ga je nog een keer iets echt zinnigs aan de discussie toevoegen?

Maar laten we punt 4.9.2 er nog een keer bij pakken. Daar staat dus dit in:
Tot indienststelling van de Dienst wordt weer over- gegaan als je binnen een door Tele2 vastgestelde redelijke termijn alsnog jouw onder artikel 4.9.1. sub a van deze Voorwaarden genoemde verplichtingen bent nagekomen en de kosten voor buitengebruikstelling en indienststelling aan Tele2 hebt voldaan.

Nu gaan we dit even ontleden. Er staat dat tot indienststelling wordt overgegaan als de kosten zijn voldaan. Daar ben je het toch over met me eens, toch? Of is volgens jou het op een factuur zetten hetzelfde als een betaling doen? Dan ben ik helemaal gauw klaar.

Kom op man, als je het zo goed weet, leg mij dan eens in Jip en Janneketaal uit wat er precies in punt 4.9.2 staat, of, als je dat niet kunt, zwijg dan verder in dit topic
Reputatie 7
Badge +4
Nou... dit is nu juist zo leuk van een forum... een open discussie, brainstormen... als je dat niet wilt, dan is dit niet de goede plek voor je.
Nou... dit is nu juist zo leuk van een forum... een open discussie, brainstormen... als je dat niet wilt, dan is dit niet de goede plek voor je.

Ik ga de discussie nooit uit de weg, maar ik heb geen zin om hier met een Tele2-groupie van gedachten te wisselen. Het moet wel een beetje opbouwend zijn.

Maar goed, terug naar het onderwerp van dit topic:
Het is toch wel vreemd dat Tele2 er meer dan drie werkdagen voor nodig heeft om haar eigen algemene voorwaarden voor zichzelf duidelijk te hebben. Het is toch juist de bedoeling transparant en eenduidig naar je gebruiker te zijn?