beantwoord

Ongelijke behandeling door Tele2 bij exact identieke gevallen.

• 12 oktober 2016
  • 21 reacties
  • 368 x bekeken

Reputatie 1
  • Snapt hoe het werkt
  • 14 reacties
Beste Tom van Tele2

Ik wil toch nog graag een laatste reactie van me geven op je onderstaande bericht. Waardoor mijn hoge kosten zijn ontstaan is mij in het geheel duidelijk en/of Tele2 hier wel of geen blaam in treft speelt hierbij geen enkele rol maar wel de wijze waarop Tele2 met een evident probleem omgaat. Verder zeg je dat ze hiervoor geen coulance of compensatie toepassen. Dat is gewoonweg niet waar en vraagt om meer en betere uitleg van Tele2. Tele2 heeft wel degelijk in exact identieke gevallen compensatie toegekend en kom niet met het verweer dat elk geval uniek is. Ik ken alle details hoe Tele2 het probleem met rogerw heeft opgelost en zie hier geen enkel verschil met mijn geval.Waarom dan toch verschil maken?

Aan je reactie te oordelen ben je slechts een tussenschakel, een doorgeefluik met beperkte bevoegdheden als het gaat om het beoordelen en oplossen van een probleem waar een Tele2 klant mee zit. Dat is ook de reden waarom ik in mijn vorige bericht verzocht had om de betreffende verantwoordelijke afdeling contact met mij te laten opnemen om mij de gelegenheid te geven aan te geven waar de schoen wringt en hier wederzijds begrip over te verkrijgen. Helaas gebeurt dit niet en houdt Tele2 hier de boot af. Waar ik mee blijf zitten is dat zonder enige twijfel Tele2 met twee maten meet als het om exact identieke gevallen gaat. Een goed voorbeeld hiervan is het vrij recente geval van rogerw die ook met een oud contract zonder internet ongewild en ongemerkt data heeft verbruikt en wel door Tele2 is gecompenseerd. Dit is willekeur van Tele2 en ongelijke behandeling. Tele2 kan en heeft mij tot heden niet duidelijk kunnen en willen maken waarin het verschil zit tussen met mijn ongewild en ongemerkt dataverbruik en dat van rogerw. Ik vraag Tele2 mij dit uit te leggen, maar dit gebeurt niet omdat Tele2 weet dat ze hiermee fout zitten. Ik sta nog altijd open voor een precieze uitleg van Tele2 waarom rogerw wel een compensatie is toegekend en in mijn geval niet. Daarmee blijft Tele2 tot nu toe in gebreke en laat het helaas afweten.
Dat alles aan mij is uitgelegd zoals je beweert klopt niet. Tele2 is en blijft mij de uitleg waar ik in mijn laatste berichten om heb verzocht, nog steeds verschuldigd en blijft hiermee in gebreke.

De verantwoordelijke afdeling is de aangewezen persoon mij uitleg te geven over de ongelijke behandeling. Op die uitleg wacht ik nog steeds en ben van mening dat dit niet te veel gevraagd is van Tele2.

Ik verzoek je dit bericht door te sturen naar de betreffende afdeling .

Met vr.gr.

Bayer.
Klantnr. 10312250109
==================

============================================================================================================
Ik heb jouw situatie besproken met de desbetreffende afdeling en mij is verteld dat hier verder helaas niks aan te doen is. We kunnen hiervoor geen coulance of compensatie toepassen. De hoge kosten voor dataverbruik zijn ontstaan doordat je een oud contract nooit hebt verlengd en daardoor nog te maken hebt met verouderde tarieven. Dit is in dit topic al aan je uitgelegd door andere forumleden.

Zoals ik al in een eerdere reactie heb aangegeven staat het je vrij om een klacht hierover in te dienen, maar aangezien Tele2 hierin geen blaam treft, kan ik je verzekeren dat dit niet zal leiden tot compensatie. Ik ga dit topic nu sluiten, omdat het geen zin heeft om hier over door te gaan.
icon

Beste antwoord door Tom van Tele2 13 oktober 2016, 15:51

Hoi bayer,

Jouw case en die van rogerw verschillen op een belangrijk punt: namelijk de sms die verstuurd is waarin je bent gewaarschuwd over het dataverbruik. Bij rogerw is die sms blijkbaar pas een uur na de start van het dataverbruik verstuurd, waardoor die klant het verbruik voor de ontvangst van de sms niet kon voorkomen. In jouw geval is die sms blijkbaar wel meteen verstuurd, zo heeft de desbetreffende afdeling vastgesteld. Daardoor kon het verbruik wel voorkomen worden en wordt er geen coulance toegekend.

Groetjes Tom
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik geloof niet dat er van discriminatie sprake is. Als een bedrijf in zijn recht staat maar coulance toepast in een specifieke zaak dan betekend dat niet dat iedereen dezelfde coulance op kan eisen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi bayer,

Jouw case en die van rogerw verschillen op een belangrijk punt: namelijk de sms die verstuurd is waarin je bent gewaarschuwd over het dataverbruik. Bij rogerw is die sms blijkbaar pas een uur na de start van het dataverbruik verstuurd, waardoor die klant het verbruik voor de ontvangst van de sms niet kon voorkomen. In jouw geval is die sms blijkbaar wel meteen verstuurd, zo heeft de desbetreffende afdeling vastgesteld. Daardoor kon het verbruik wel voorkomen worden en wordt er geen coulance toegekend.

Groetjes Tom
Reputatie 1
Hoi bayer,

Groetjes Tom
Reputatie 1
Beste Tom van Tele2,

Bedankt voor de uitleg.

Tele2 stuurt mij nadat ik 15Mb=15euro data verbruikt heb een sms. Ik was in de stellige overtuiging net als rogerw dat we met ons oude abonnement zonder internet ook geen data via Tele2 konden verbruiken.Deze sms heb ik als gevolg van mijn onervarenheid en gebrek aan kennis met mijn allereerste smartphone (had ik pas 1mnd in bezit) te laat gelezen hetgeen kan gebeuren met als gevolg dat Tele2 dit genadeloos afstraft en hiervoor geen enkel begrip wenst te tonen door hierin tegemoet te komen.

Is mijn conclusie zo juist?

Met vr.gr.

Bayer
=====
Reputatie 7
Badge +1
Nee, met de productinformatie, Mijn Tele2, de app en de sms heeft Tele2 er alles aan gedaan om je de mogelijkheid te geven om op je verbruik te letten. Je geeft zelf hierboven aan waar het aan geschort heeft dat dit toch kon gebeuren.
Reputatie 4
Badge +3
Ik sluit me aan bij wat pipo zegt en wil er nog aan toevoegen dat als Tele2 elke keer coulance zou geven wanneer een klant per ongeluk kosten maakt, de prijzen voor alle klanten drastisch omhoog zouden gaan. Neemt niet weg dat we echt wel begrijpen dat dit een vervelende situatie is voor jou.
Reputatie 1
Beste Tom,

Fijn dat je begrip toont, maar daar schiet ik niets mee op en dat neemt niet weg dat Tele2 in bepaalde specifieke gevallen een betere inschatting moet maken en niet zoals nu het geval is, zich veel te star opstelt waardoor klanten Tele2 voor altijd de rug toekeren. Te veel voorbeelden op het Forum spreken in dit opzicht voor zichzelf. Dit is de keerzijde van het verhaal.
Mijn huidige nieuwe provider beschermt mij met precies hetzelfde abonnement als ik bij Tele2 had automatisch tegen onverwacht, ongewild en ongewenst hoge kosten waar Tele2 mij heeft opgezadeld en dan had dit niet kunnen gebeuren. En ik ben zeker niet de enige die dit zo ervaart.

De conclusie is en blijft dat Tele2 mij hier tegen 100% had kunnen beschermen, maar dit niet heeft gedaan. Met alleen sms'je sturen wordt de klant niet beschermd zoals hij dat graag gewild en verwacht had van Tele2.

Ik wil het verder hierbij laten.

Groetjes Bayer.
============
Reputatie 7
Badge +4
Je nieuwe provider levert een nieuw type abonnement dat Tele2 nu ook alleen nog maar levert. Kwestie van voortgaand inzicht van de markt en providers.
Reputatie 7
Badge +1
Fijn dat je hierbij laat, want je bent wederom je oude abonnementsvorm bij Tele2 aan het vergelijken met een nieuw abonnement bij een andere provider. In je vorige topic heb ik al een voorbeeld gegeven van een oud Vodafone abonnement waaruit blijkt dat dit (toen) een heel normale abonnementsvorm was.
Je nieuwe abonnement bij je nieuwe provider neemt je nu gelukkig tegen jezelf in bescherming, maar dat had een nieuw abonnement bij Tele2 ook gedaan.

Jammer dat het zo gelopen is en ik wens je uiteraard een goede tijd toe bij je nieuwe provider.
Reputatie 1
Fijn dat je hierbij laat, want je bent wederom je oude abonnementsvorm bij Tele2 aan het vergelijken met een nieuw abonnement bij een andere provider. In je vorige topic heb ik al een voorbeeld gegeven van een oud Vodafone abonnement waaruit blijkt dat dit (toen) een heel normale abonnementsvorm was.
Je nieuwe abonnement bij je nieuwe provider neemt je nu gelukkig tegen jezelf in bescherming, maar dat had een nieuw abonnement bij Tele2 ook gedaan.

Jammer dat het zo gelopen is en ik wens je uiteraard een goede tijd toe bij je nieuwe provider.
Reputatie 1
Prima Pipo dat je steeds probeert goed te praten waar het bij Tele2 aan schort, maar daar heb ik helaas geen boodschap meer aan. Trouwens bij een nieuw abonnement (met bescherming) bij Tele2 gaat het om een abonnement waarbij ik een bundel mét data had moeten kiezen. Tele2 biedt geen abonnement zonder data meer aan, ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent.

Mijn huidige provider heeft wel nog een (oud) abonnementvorm zonder internet/data, hetzelfde oude abonnement zoals ik eerder bij Tele2 had, maar dan met meer bel/sms minuten en ook nog eens goedkoper.
Reputatie 1
Je nieuwe provider levert een nieuw type abonnement dat Tele2 nu ook alleen nog maar levert. Kwestie van voortgaand inzicht van de markt en providers.

Ik neem aan Eric dat mijn laatste reactie op Pipo's bericht ook voor jou duidelijk mag zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Een abonnement zonder internet? Let je wel op dat het abonnement bij je nieuwe provider wel mms, bellen naar het buitenland of 0900 nummers, premium sms en roaming heeft? Je zult echt zelf controle moeten houden en niet voor jouw gedrag de provider aansprakelijk moeten houden.
Reputatie 1
Een abonnement zonder internet? Let je wel op dat het abonnement bij je nieuwe provider wel mms, bellen naar het buitenland of 0900 nummers, premium sms en roaming heeft? Je zult echt zelf controle moeten houden en niet voor jouw gedrag de provider aansprakelijk moeten houden.

Eric. Dat men in het buitenland moet oppassen om geen extra kosten te maken via een buitenlandse provider (roaming) is algemeen bekend en was ook al zo toen ik nog geen smartphone had. Dit heeft dan ook verder niets te doen met het probleem waar ik bij Tele2 ben tegen op gelopen. Dit ging over binnenlands dataverbruik. Mijn huidige provider heeft vanwege mijn alleen bellen/sms abonnement zonder internet de internetfunctie automatisch geblokkeerd en uitgeschakeld en geeft dit ook duidelijk schriftelijk via een persoonlijke brief aan. Bij deze provider was ik niet met het probleem geconfronteerd geworden waar ik bij Tele2 mee in de val ben gelopen. Zo hoort het en zo geniet de klant met een abonnement zoals ik bij Tele2 had en nu bij een andere provider heb de bescherming tegen ongewild en ongewenste hoge kosten. Mocht het je nu nog niet duidelijk zijn denk ik dat je je tijd beter ergens anders aan kunt besteden.
Reputatie 7
Badge +1
Wederom appels en peren.... Tom, waar ben je? Sluiten dit topic.
Reputatie 1
Schijnbaar heb je het zelf niet in de gaten Pipo. Je hebt zo'n beetje je levenswerk gemaakt van dit Forum. Je vaak ongenuanceerde uitspraken die je op dit Forum 24 uur per dag verspreidt zijn alleen maar storend voor een Tele2 klant. Bij veel topics van klanten kom ik je appels en peren tegen. Je voelt je heer en meester op dit Tele2 forum, maar je bewijst telkens weer het tegendeel. Zoek a.u.b. je tijdverdrijf of in de fruitsector met je appels en peren of probeer het eens in het circus. Je bent mede de oorzaak dat een topic zo lang door blijft sudderen. En inderdaad sluit dit topic.
Hoi Bayer

Stel je vraag en discussieer mee in ons forum. Klinkt uitnodigend maar helaas.....Zodra je het oneens bent met iets krijg je onmiddellijk een paar figuren tegen je die alles proberen recht te breien wat scheef zit
Het is bij Tele2 niet meer mogelijk een abonnement af te sluiten zonder internetbundel. Het is ook nooit mogelijk geweest bij Tele2 om het internet helemaal voor de klant te blokkeren.
Andere providers bieden deze mogelijkheid wel en schakelen desgewenst internet voor je uit. Dit schijnt bij Tele2 niet te kunnen. Tele2 richt zich meer op de grootverbruikers van data, dus wil je geen internet is de enige mogelijkheid overstappen en dat heb je gedaan.
Wel had je zelf kunnen weten dat bij gebruik van internet zonder bundel hoge kosten ontstaan.
Zie het als een leer ervaring en doe er je voordeel mee!
Reputatie 7
Badge +1
Aangezien het niet meer gaat over de inhoud, zal ik dit topic voor gesloten beschouwen in afwachting van de sluiting door een moderator.
Damn Pipo, die komt zeker hard aan?
Topic staat toch al op beantwoord? De inhoud schept wat verwarring doordat er nogal wat onwaarheden instaan die geheel onnodig , ondeskundig en overbodig gegeven werden na het antwoord van Tom

Tom heeft de vraag goed beantwoord en TS heeft de vraag goed gesteld.
De rest had inderdaad achterwege mogen blijven dat had niets met de inhoud te maken.
Reputatie 4
Badge +3
Ik was even een paar dagen afwezig jongens! Ik ga dit topic nu sluiten, want er wordt inderdaad niet meer inhoudelijk gediscussieerd.