beantwoord

OnePlus 6 en unlimited data abbonement van Tele2

Ik wil de OnePlus6 aanschaffen, maar zie op geen enkele telecom website zoals belsimpel of mobiel.nl de optie om een Tele2 sim-only erbij te nemen. Ik had wat rond ge-googled en zag dat deze telefoon niet op de VoLTE lijst (https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/#faq-samsung) stond.

Wat betekend dit voor mij? Kan ik nog steeds wel gebruik maken van dit abonnement als ik dit zou nemen?

icon Beste antwoord door eric 21 mei 2018, 18:59

Je kan gewoon whatsapp bellen over 4G hoor. Alleen via de native dialer nummers bellen gaat dan via 3G of 2G. Niet VoLTE of VoWifi.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Staat (nog) niet op de lijst https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/#faq-oneplus
Je wilt een een toestel met een unlimited abo én een sim only? Dat begrijp ik ff niet.
Reputatie 7
Badge +2
Hier wordt uitgebreid daarover gediscussieerd.

Samengevat:

Geen VoLTE bij Tele2 (of bij andere Nederlandse provider), dus de OP6 icm een Tele2 abonnement kopen is niet mogelijk.

Telefoon los kopen (bijvoorbeeld als je vandaag naar Utrecht gaat en daar eentje koopt) en een Tele2 simkaart gebruiken moet het wel werken.
Rena Chan schreef:

Hier wordt uitgebreid daarover gediscussieerd.

Samengevat:

Geen VoLTE bij Tele2 (of bij andere Nederlandse provider), dus de OP6 icm een Tele2 abonnement kopen is niet mogelijk.

Telefoon los kopen (bijvoorbeeld als je vandaag naar Utrecht gaat en daar eentje koopt) en een Tele2 simkaart gebruiken moet het wel werken.

Hoe bedoel je bij geen enkele andere Nederlandse providerse? Ik heb bijvoorbeeld wel de mogelijkheid om een KPN sim only te nemen. Staat deze hier dan ook niet op deze "VoLTE" lijst?

Raaf12 schreef:

Staat (nog) niet op de lijst https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/#faq-oneplus
Je wilt een een toestel met een unlimited abo én een sim only? Dat begrijp ik ff niet.

Foutje. Ik zou graag het telefoon met het unlimited 4G abbonement willen halen. Maar 4g ready, dit geld dan alleen voor Tele2?
Reputatie 7
Badge +2
Alleen Tele2 steelt VoLTE als eis voor het financieren van een toestel, maar je krijgt wel hogere toestel korting voor de toestellen die ze wel verkopen.

Je mag je toestel wel los kopen en een simonly afsluiten.
Rena Chan schreef:

Alleen Tele2 steelt VoLTE als eis voor het financieren van een toestel, maar je krijgt wel hogere toestel korting voor de toestellen die ze wel verkopen.

Je mag je toestel wel los kopen en een simonly afsluiten.

Oke, klinkt goed, maar ik zie ook dat deze niet in de 4G-ready lijst staat. En met dat VoLTE, kan ik dan wel gewoon bellen via WhatsApp over WiFi of 3G? Want ik zie het verschil niet zo, ik betaal altijd de volle toestelprijs.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan gewoon whatsapp bellen over 4G hoor. Alleen via de native dialer nummers bellen gaat dan via 3G of 2G. Niet VoLTE of VoWifi.
eric schreef:

Ik snap er echt helemaal niks van. Als ik nou gewoon wil bellen, gewoon, zonder WhatsApp. Heb ik hier last van? Ik heb geen idee wat het nou is.

Als ik bel over WhatsApp, skype, of welke applicatie dan ook. Heb ik er dan last van? Waar word ik nou tot gelimiteerd?
Reputatie 7
Badge +2
Bij normaal bellen wordt je verbinding terug geschakeld naar 3G of 2G, zodra je klaar bent met bellen ga je weer terug op 4G.
Dat is het samengevat.

Bij VoIP bellen merk je niks van.
Rena Chan schreef:

Bij normaal bellen wordt je verbinding terug geschakeld naar 3G of 2G, zodra je klaar bent met bellen ga je weer terug op 4G.
Dat is het samengevat.

Bij VoIP bellen merk je niks van.

Maar is dit een drastisch verschil? Ik neem aan dat je nog steeds wel te horen bent toch? Oudere smartphones/telefoons belde toch allemaal via 3G?

Dus ik zou gewoon het toestel los moeten kopen en via een winkel een sim-only moeten afsluiten?
Reputatie 7
Badge +4
Als je van de laatste technieken gebruik wilt maken, dus VoLTE of VoWIFI dan heb je niets aan dit toestel. Het maakt gebruik van legacy techniek 2g/3g voor spraak. Tijdens die spraak heb je dan geen of langzaam internet ter beschikking. Natuurlijk werkt het allemaal, gewoon zoals het al jaren werkt, maar je mist de aansluiring naar de nieuwe 4G/5g wereld wel een beetje. Jouw keus. Er is geen slechte keus hoor.
Reputatie 5
Badge
Hoi basvandriel

Welkom op het forum van Tele2,

Heb je voldoende informatie gekregen van je mede forum gebruikers?

Fijne dag,

Arjan