beantwoord

OnePlus 5T

• 18 november 2017
  • 33 reacties
  • 4379 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik zou daar vooralsnog geen rekening houden.

Tele2 (beter gezegd, Nederland in het algemeen) is een te kleine market voor OnePlus en andersom de aantal OnePlus gebruikers bij Tele2 zijn zeker ook minimaal. Dus van beide kanten investeren in dit certificering is gewoon weggegooid tijd en geld.
Ik zou daar vooralsnog geen rekening houden.

Tele2 (beter gezegd, Nederland in het algemeen) is een te kleine market voor OnePlus en andersom de aantal OnePlus gebruikers bij Tele2 zijn zeker ook minimaal. Dus van beide kanten investeren in dit certificering is gewoon weggegooid tijd en geld.

Heb je daar ook een bron voor of is het een aanname?

Ik zie namelijk steeds meer OnePlus toestellen in "Nederland in het algemeen". En (uitaard) heb ik zelf al de OP1, OPX, en OP3 gehad en ik heb nu de OP5T. Ik wil gaan overstappen naar Tele2 dus ik ben blij te lezen dat er OP5T gebruikers zijn die zonder problemen Tele2 kunnen gebruiken.
Reputatie 7
Badge +2
NDat is natuurlijk een aanname, sinds OnePlus geen verkoop cijfers per land publiceren.

Het is wel makkelijker om een gemiddeld te rekenen, kijk de grote van de Oneplus topics (en hoeveel mensen mee praten) in GoT en vergelijk het met van andere mobieltjes.

Anders om kun je ook doen, bij de forums van Oneplus naar VoLTE zoeken, en zie je dat de aantal reacties van Nederlanders met een Oneplus minimaal zijn.

Als OnePlus devices zo populair (in Nederland) waren, had Tele2 als eerste tijd ingestoken om toestellen met OxygenOS VoLTE ready te maken, bellen via VoLTEn= eigen netwerk, bellen over 3G = gebruik maken van T-mobile.

Maar dat betreft alleen VoLTE en toekomstige VoWiFi ondersteuning, 4G data en 3G bellen werken perfect, en tot nu zijn er geen signalering geweest dat Tele2 de Oneplus 5T niet accepteert, alle ervaringen zijn tot nu toe positief geweest.
Sorry hoor, maar ik vind het bovenstaande alles behalve een empirisch/onderbouwd onderzoek. Jij trekt er deze conclusies uit, maar je kunt er ook de conclusie uittrekken dat er kennelijk weinig problemen zijn met Oneplus Toestellen, want er wordt zo weinig over gepost. Trouwens is OnePlus een heel geliefd merk binnen GoT...

En gesproken over GoT, kijk eens welk mobieltje bovenaan staat in het Tweakers Awards lijstje:

Niet dat dat verder iets zegt, dan dat het het heel geliefd is onder de "tweakers".
Reputatie 7
Badge +2
OnePlus is zeer geliefd door de Android Community, maar in vergelijking van alle smartphone gebruikers is deze community zeer klein.

Maar goed we kunnen lang over praten, kun je veel metrics gaan gebruiken en speculeren van hoe populair Oneplus toestellen zijn.

Maar feit is dat ik zal niet gaan hopen voor VoLTE voor de 5T, niet bij Tele2 en laat staan bij andere providers die nog onwijs achter lopen.

Voor dat VoLTE uitgerold is, wordt best wel lang van het uitrol bekend gemaakt.
Reputatie 7
Badge +4
Dus met zo'n fantastisch toestel terugvallen naar 3G is iets dat je eigenlijk niet meer wilt. 2G en 3G zijn eindigend en de zeer snelle gespreksopbouw en HD kwaliteit ontbreken ook. De Voda klanten zullen bijvoorbeeld vanaf 1 jan 2020 met hun Oneplus moeten schakelen tussen 4G data en 2G bellen. Dan heb je op dat moment helemaal geen data. https://tweakers.net/nieuws/132955/vodafone-stopt-over-twee-jaar-met-aanbieden-3g.html

Maar je kunt dan altijd weer een nieuw toestel kopen van een fabrikant die wel certificeringen op netwerken voor VoLTE uitvoerd.

...

Maar je kunt dan altijd weer een nieuw toestel kopen van een fabrikant die wel certificeringen op netwerken voor VoLTE uitvoerd.

Mijn prioriteiten zijn anders... Oftewel dan moet ik kijken welke provider wel mijn type toestel (zeer waarschijnlijk gewoon weer een OnePlus variant) ondersteunt. Ik ga niet door de provider laten bepalen welk toestel ik wel of niet gebruik/koop.

Door deze berichten word ik wel wat sceptisch / terughoudend in het overstappen naar Tele2.
Reputatie 7
Badge +2
Geen enkele provider biedt VoLTE voor de Oneplus in Nederland.

Vodafone zelf verkoopt toestellen die geen VoLTE (nog) ondersteunen.

Ze hebben dus de plan klaar om in stappen 3G uit te bouwen en in 2020 helemaal uit te doen, maar ze hebben nog geen oplossing gepresenteerd als vervanging van bellen over 3G anders dan terugval naar 2G.

Persoonlijk zal ik mijn aankoop/keus van mobiel/provider niet op VoLTE baseren, puur omdat ik niet zo veel bel.

Maar als je open bent voor alternatieven, HDM (aka Nokia) maakt mooie mobieltjes met almost-stock ervaring die na mijn mening veel betere software hebt dan Oneplus (OxygenOS is leuk, maar ik begrijp sommige keuzes van de team niet, zoals Android 7.0 hals gebruiken voor Oreo).

En de Nokia 8 biedt al VoLTE bij Tele2 en VoLTE en VoWiFi bij Vodafone