beantwoord

OnePlus 5T

Hallo,

Ik zou graag de OnePlus 5T willen gaan kopen die a.s. dinsdag uitkomt. Maar wordt dit toestel dan niet gereject door Tele2 omdat hij niet op de zgn. 4G-ready lijst staat? De banden van Tele2 worden allemaal ondersteund.

icon Beste antwoord door eric 19 november 2017, 07:24

Helaas. Als het toestel niet op de whitelist staat kan je nieuwe 4G abonnement zeker geblokkeerd worden. Dit toestel is in Nederland niet gecertificeerd voor VoLTE. Dus valt het terugnaar 3g van tmobile als je belt. Dan heb je dus nog steeds geen snelle call setup, hd voice en alleen maar 3g internet snelheid tijdens het bellen. En Tele2 betaald extra aan tmobile....
Er zijn inmiddels 60 toestellen die VoLTE gecertificeerd zijn bij Tele2. Www.tele2.nl/volte

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas. Als het toestel niet op de whitelist staat kan je nieuwe 4G abonnement zeker geblokkeerd worden. Dit toestel is in Nederland niet gecertificeerd voor VoLTE. Dus valt het terugnaar 3g van tmobile als je belt. Dan heb je dus nog steeds geen snelle call setup, hd voice en alleen maar 3g internet snelheid tijdens het bellen. En Tele2 betaald extra aan tmobile....
Er zijn inmiddels 60 toestellen die VoLTE gecertificeerd zijn bij Tele2. Www.tele2.nl/volte
VoLTE
Even een vraagje beste @eric, in jouw link lees ik het woordje straks. Dus nu nog niet, wanneer wel..als dat zo is? Valt de VOLTE dan nog steeds, as we speak, terug naar 3G?

Bij het ‘klassieke’ mobiele bellen duurt het tussen de 4 en 10 seconden voordat de verbinding is gemaakt. Met VoLTE duurt dat straks nog maar 1 of 2 seconden. Tot wel 9 seconden pure tijdwinst dus en meer tijd om te kletsen.
Reputatie 7
Badge +4
Volte is er al sinds maart 2016 bij Tele2. De 1 tot 2 seconden call setup is tussen Tele2 klanten en werkt inderdaad supersnel. Als je je vrouw belt is er geen tijd meer om je te bedenken en snel de rode toets weer te drukken 🙂
Het staat er echt hoor...ik lees het in je link.

Wat is het verschil?

Nu horen we je denken: “Ok, normaal bellen wordt dus VoLTE… leuk, maar wat heb ik daaraan?” Nou, een hoop. VoLTE betekent bijvoorbeeld een verbetering in geluidskwaliteit. Omdat VoLTE gebruikmaakt van het supersnelle 4G-netwerk van Tele2, hoeft data minder gecomprimeerd te worden om te versturen. En dit hoor je terug in de geluidskwaliteit van je gesprek.

Een ander groot voordeel van VoLTE is dat de verbinding vele malen sneller tot stand komt. Bij het ‘klassieke’ mobiele bellen duurt het tussen de 4 en 10 seconden voordat de verbinding is gemaakt. Met VoLTE duurt dat straks nog maar 1 of 2 seconden. Tot wel 9 seconden pure tijdwinst dus en meer tijd om te kletsen.

*edit*
Je hebt je tekst gewijzigd, geeft verder niets hoor.
* Ik lees het er niet * stond er bij.
eric schreef:

Volte is er al sinds maart 2016 bij Tele2. De 1 tot 2 seconden call setup is tussen Tele2 klanten en werkt inderdaad supersnel. Als je je vrouw belt is er geen tijd meer om je te bedenken en snel de rode toets weer te drukken :)

Naja, als vrijgezel heb je dus geen rode knop.
Dat begrijp je wel, nietwaar? 😀😂 😂
Reputatie 7
Badge +4
Een moderator kan hun product management dit eens even laten lezen. Tekst is dan van vorig jaar en nog niet geupdate. Ze zetten er wel elke keer nieuwe modellen en merken toestellen bij als er weer certificeringen zijn gedaan.
Ik ben dan ook direct overgestapt nu, waarom is die in andere landen dan wel gecertificeerd voor VoLTE, terwijl dit bij Tele2 niet het geval is, dit ligt dan toch bij de provider?
Reputatie 5
Badge
@winzontje een certificering is een gezamenlijke inspanning. Dat klinkt ingewikkeld en dat is het ook 😉 kwa beeldvorming moet je het zien als een bal die herhaaldelijk tussen een provider en de fabrikant heen en weer gegooit moet worden.

@Friesian de VoLTE content lijkt inderdaad aan een update toe, ik breng het onder de aandacht 🙂
winzontje schreef:

Hallo,

Ik zou graag de OnePlus 5T willen gaan kopen die a.s. dinsdag uitkomt. Maar wordt dit toestel dan niet gereject door Tele2 omdat hij niet op de zgn. 4G-ready lijst staat? De banden van Tele2 worden allemaal ondersteund.

Ik vroeg me dit ook af, en ik heb dit via de support-chat aan een medewerker van Tele2 gevraagd. Deze gaf aan dat het toestel wel zal werken met het netwerk. Ook OnePlus geeft aan dat dit toestel op het Tele2-netwerk gebruikt kan worden:

(Bron: https://oneplus.net/nl/5t , klik op specificaties -> "Controleer of deze vervoerder (letterlijke vertaling van carrier 😒 ) compatible is"
Reputatie 7
Badge +2
@ArthurH De telefoon is technisch compatibel, maar nog niet toegevoegd in de 4G ready lijst van Tele2, als je een onbekende of niet compatibel telefoon gebruik mogen ze jou abonnement blokkeren.

De Oneplus 5 werd na en paar weken van de lancering toegevoegd, ik verwacht dat de 5T na de lancering ook toegevoegd zou worden.
Rena Chan schreef:

@ArthurH De telefoon is technisch compatibel, maar nog niet toegevoegd in de 4G ready lijst van Tele2, als je een onbekende of niet compatibel telefoon gebruik mogen ze jou abonnement blokkeren.

De Oneplus 5 werd na en paar weken van de lancering toegevoegd, ik verwacht dat de 5T na de lancering ook toegevoegd zou worden.

Ze zouden je inderdaad kunnen blokkeren, ik ken echter ook iemand die de 1+5 tijdens launch heeft gekocht en die ervaarde ook geen problemen. Ook omdat een support agent tegen mij heeft verteld dat het waarschijnlijk gewoon zal werken gok ik dat het systeem van Tele2 mensen afsluit als hun telefoon technisch niet compatibel is, in plaats van dat het een letterlijke whitelist is...
Reputatie 7
Badge +2
Hoe dat blokkade in elkaar zit, is bij mij niet echt duidelijk, er zijn mensen met "niet 4g-ready" devices zoals modems en Chinese import mobieltjes die geen last van hebben, en andere die zomaar binnen enkele dagen een sms krijgen.

De systeem is zo ingesteld om zo het gebruik van 3G zo laag mogelijk te houden, daarom de eis van 4G ready bij Tele2 is het beschikken van band 20 (800Mhz).
Maar er zijn genoeg plekken waar 4G geen bereik heeft.

Mijn theorie is, heb je een telefoon die niet vermeld staat in de 4G ready lijstje, en ben je in een lokatie waar je alleen 3G bereik heeft, dan bij het analyseren van jou gebruiksgedrag om achter te komen waarom je 3G gebruik, komt naar boven dat jou IMEI niet bekend/niet toegestaan is.

Als het controle "pro actief" was en direct bij aanmelden van de telefoon in het netwerk controleerde, had misschien meer gekost kwa klagende klanten bij de klantenservice.
Rena Chan schreef:

Hoe dat blokkade in elkaar zit, is bij mij niet echt duidelijk, er zijn mensen met "niet 4g-ready" devices zoals modems en Chinese import mobieltjes die geen last van hebben, en andere die zomaar binnen enkele dagen een sms krijgen.

De systeem is zo ingesteld om zo het gebruik van 3G zo laag mogelijk te houden, daarom de eis van 4G ready bij Tele2 is het beschikken van band 20 (800Mhz).

Mijn theorie is, heb je een telefoon die niet vermeld staat in de 4G ready lijstje, en ben je in een lokatie waar je alleen 3G bereik heeft, dan bij het analyseren van jou gebruiksgedrag om achter te komen waarom je 3G gebruik, komt naar boven dat jou IMEI niet bekend/niet toegestaan is.

Als het controle "pro actief" was en direct bij aanmelden van de telefoon in het netwerk controleerde, had misschien meer gekost kwa klagende klanten bij de klantenservice.

Dat zou ook kunnen, het zou ook fijn zijn als een medewerker van Tele2 op deze thread zou reageren zodat mensen weten of ze de OnePlus 5T nou wel of niet moeten gaan bestellen als de verkoop begint. Persoonlijk ben ik een student en krijg ik 10% korting op de 1+5T, en daarom wil ik graag weten of ik de telefoon "mag" gaan bestellen of niet. Ik vraag me ook af hoe lang Tele2 erover doet om telefoons te "whitelisten".
Reputatie 5
Badge
ArthurH schreef:

Rena Chan schreef:

Dat zou ook kunnen, het zou ook fijn zijn als een medewerker van Tele2 op deze thread zou reageren zodat mensen weten of ze de OnePlus 5T nou wel of niet moeten gaan bestellen als de verkoop begint. Persoonlijk ben ik een student en krijg ik 10% korting op de 1+5T, en daarom wil ik graag weten of ik de telefoon "mag" gaan bestellen of niet. Ik vraag me ook af hoe lang Tele2 erover doet om telefoons te "whitelisten".

Hier is helaas geen eenduidig antwoord op. Net als Rena Chan verwacht ik dat het niet lang duurt om dit populaire toestel te whitelisten maar wij als klantenservice staan verder buiten dit proces. Mijn advies is om het eerst een paar weken aan te zien.
Wat een onzin dit ik heb het toestel gehaald en mijn Tele2 abbo erin gezet heb gewoon 4g+ en alle andere opties.
Was alleen maar omslachtiger om aan dit toestel te komen met een abbo verlenging.

Ik herhaal met de oneplus 5t heb je gewoon 4g+ en je word nergens voor geblokkeerd gewoon onzin.
Zal wel marketing zijn.
Reputatie 5
Badge
@Amsterdam veel plezier met je nieuwe toestel 🙂
Zijn er inmiddels al meer ervaringen met de combinatie Tele2 & OnePlus 5T?
Reputatie 7
Badge +2
Verbaasd te zien dat de 5T nog niet aan de lijst toegevoegd is...
Reputatie 5
Badge
Ik zie dat deze inderdaad nog niet in de lijst is opgenomen (geschikt noch ongeschikt). Ik zal eens navraag doen, als ik een reactie krijg laat ik het weten.
@Frenk van Tele2 Thanks!
Reputatie 5
Badge
@Emile1234 Ik heb een erg ingewikkeld antwoord teruggekregen en ik zal mijn best doen die zo goed mogelijk te vertalen:
Mits een toestel echt technisch geschikt is (LTE band 7 en 20 ondersteunt) en als dusdanig erkend wordt zal je niet afgesloten worden als het toestel (nog) niet op de lijst staat. Het risico is wel voor jezelf (al valt er verder weinig te verliezen). @Amsterdam kan getuigen 😉

Als je nog specifieke vragen hebt met betrekking tot je persoonlijke situatie dan kun je ook zelf een topic aanmaken.
@Frenk van Tele2 Ik heb hem inmiddels in gebruik en vooralsnog loopt-ie als een zonnetje. Bedankt voor het uitzoeken 🙂
Jaa inmiddels is mijn nummerbehoud goed gegaan, 4G werkt gewoon prima op hoge snelheden, alleen VoLTE werkt nog niet
Reputatie 7
Badge +4
VOLTE gaat ook niet werken omdat dit toestel niet in Nederland is gecertificeerd.
Alleen de toestellen op de VOLTE lijst doen het. (inmiddels > 60 verschillende modellen)
www.tele2.nl/volte
eric schreef:

VOLTE gaat ook niet werken omdat dit toestel niet in Nederland is gecertificeerd.
Alleen de toestellen op de VOLTE lijst doen het. (inmiddels > 60 verschillende modellen)
www.tele2.nl/volte

Ja dit wist ik al van tevoren, nu wachten op de certificering als die er ooit nog komt....