Onduidelijkheid ondersteuning VoLTE en VoWIFI opeens wel

  • 23 April 2021
  • 9 reacties
  • 109 x bekeken

Reputatie 5

Vervolg op dit topic: Tele2 app werkt niet meer overzetten niet bekend? | Tele2 ForumTele2 app werkt niet meer overzetten niet bekend? | Tele2 Forum

Dit was toen de laatste status:

Update vanuit Tele2.

Contact gehad met de TD, deze gaf duidelijk aan dat de P30 serie van Huawei en daar onder series niet meer ondersteunt gaan worden in het nieuwe T-Mobile/Tele2 systeem mbt Vowifi en VoLTE. De reden is dat Huawei geen update meer gaat aanbieden voor deze toestellen en daar onder is waarschijnlijk door de kosten die hier mee gemoeid zijn.. De TD gaf aan dat ik met T-Mobile wel VoLTE en Vowifi zou hebben, maar dan ben ik wel stuk duurder uit voor de helft minder internet GB..

 

Helaas ben ik wel afhankelijk voor Vowifi en moet ik dus verder kijken, zonder VoLTE kon ik nog wel leven. Dus moet ik verder kijken, maar kom wel weer terug als ik ooit een nieuwe telefoon heb :wink: .

 

Nu naar een uitstapje dacht ik weer voor tijdelijk terug te gaan bij Tele2.

 

Nu tot mijn grote verbazing kan ik opeens wel weer gebruik maken van 4G bellen/VoLTE, ik heb ook weer de optie om het te selecteren wat ik op een gegeven moment niet meer had.

Ook getest of ik wifi kon bellen, dit gedaan door het toestel in vliegtuigmodus aan te zetten en wifi aan. Dit werkte ook, ik had alleen niet de optie om wifi bellen een prioriteit te geven maar goed.

Wat ik me afvraag is, hoe kan dit als de Tele2 technische waarmee ik contact had stellig beweerde dat dit nooit/niet meer mogelijk zou zijn en zelfs een nieuwe toestel kopen adviseerde? Nu ik weer een nieuwe klant ben heb ik helemaal geen issues meer. Misschien toch wat fout gegaan in het systeem of een update vanuit Huawei die hier toch voor gezorgd heeft (ook al gaf de techneut aan dat huawei dit niet meer ging doen)? Ben er wel heel benieuwd naar.

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!

Reputatie 7

Mogelijk heeft Huawei toch nog heil gezien in een update.

Reputatie 5

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!

Helaas zit ik niet altijd zo in elkaar haha, ik vind het zelf gewoon best vreemd als er aangegeven wordt dat die ondersteuning er niet meer komt en niet meer is wegens het nieuwe T-Mobile systeem en opeens toch weer ondersteunt wordt sinds ik weer nieuwe klant ben.

Reputatie 5

Mogelijk heeft Huawei toch nog heil gezien in een update.

Durf het niet te zeggen, er was een grote update net voordat ik overstapte maar toen kon ik nog steeds geen gebruik maken van VoLTE en VoWIFI. Lastig te zeggen dus.

Reputatie 7

Tja we zagen in een ander topic dat OnePlus ook lang deed over een update voor ondersteuning voor 5G, maar dat deze er uiteindelijk wel is gekomen. Het kan ook een kleine update zijn.

Reputatie 5

Tja we zagen in een ander topic dat OnePlus ook lang deed over een update voor ondersteuning voor 5G, maar dat deze er uiteindelijk wel is gekomen. Het kan ook een kleine update zijn.

Ondersteuning was er altijd geweest voor heel het T-Mobile gebeuren, toen ik pas intern overging op het T-Mobile/Tele2 systeem werkte het allemaal niet meer. Tele2 TD gaf het advies om maar een nieuwe telefoon te kopen want het zou toch niet meer beter worden kon hij mij verzekeren, best wel kwalijk advies. Bijna 4 a 6 maanden verder en alles werkt weer als vanouds met dezelfde toestel. Vind het persoonlijk gewoon jammer hoe het gelopen is, dat is het eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk dat ook de TD niet het achterste van alle ins en outs van een telefoon fabrikant hoort. Jij kon maanden wachten. Voor veel mensen is dat echt te lang. Dan is een nieuwe telefoon best een goed idee.

Reputatie 5

Ik denk dat ook de TD niet het achterste van alle ins en outs van een telefoon fabrikant hoort. Jij kon maanden wachten. Voor veel mensen is dat echt te lang. Dan is een nieuwe telefoon best een goed idee.

Durf ik niet te zeggen, de td in kwestie gaf aan dat er contact was gelegd met Huawei en dat de ondersteuning er niet meer kwam.  Nieuwe telefoon kopen was geen optie, de telefoon was toen anderhalf jaar oud en was ook al zolang op de markt. Voor een 2019 telefoon best wel een hele korte levensduur wat je dan zou moeten afschrijven. Het gaat hier niet om een low end maar een flagship model.

 

Ik heb toen wel nog een verzoek gelegd bij Huawei, maar die klantenservice is echt een drama (in ieder geval de chat). 

 

Zoals ik al aangaf, ben blij dat het werkt natuurlijk maar vind het jammer hoe het heeft moeten lopen.

Reputatie 7

Als het bij Huawei een drama is dan heeft de TD medewerker misschien wel gewoon eerlijk advies gegeven op basis van de informatie die hij had gekregen. We zullen het nooit weten, maar misschien wilde Huawei eerst geen update uitrollen en later ineens wel. Ik zeg niet dat Huawei hier de oorzaak as, maar het is ook niet zeker of Tele2 de oorzaak was.