Ondersteunen van esim

• 17 August 2018
  • 11 reacties
  • 4906 x bekeken

Hallo,
Wanneer gaat Tele2 de esim ondersteunen?
Stel nou dat ik een Smartwatch uit Duitsland bestel met lte (esim) ondersteuning, werkt dit dan ook bij Tele2 (zodra jullie esim ondersteunen)?

Hoor graag.

Dank en groet,
Keith

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als jij over de Apple watch heb, ook gaat Tele2 het ondersteunen, moet Apple samen met Tele2 werken om het gebruik van de Tele2 netwerk toe te laten.

Daarnaast moet Tele2 ook met speciale abonnementsvorm om de Apple watch te gebruiken komen.
Dank Rena voor jouw reactie.
In dit geval heb ik het over de nieuwe Samsung Galaxy Watch met lte ondersteuning dus met een esim. In NL niks bekend over wanneer deze gaat uitkomen, maar wel te bestellen in Duitsland. Daar kan je kiezen voor T-mobile of Vodafone, neem aan dat dit een voorkeur instelling is die gewijzigd kan worden.
Of is dat niet zo?
Reputatie 7
Badge +2
Dat is dan afhankelijk van de fabrikant ook, bijvoorbeeld mijn telefoon ondersteunt esim, maar ik kan het niet registreren bij een Duitse netwerk. Dus wanneer Samsung de Galaxy Gear met LTE naar Nederland brengt, moet Samsung Nederland wel samen werken met de Nederlandse providers om je telefoon te mogen registreren bij een netwerk.
Dat is dan afhankelijk van de fabrikant ook, bijvoorbeeld mijn telefoon ondersteunt esim, maar ik kan het niet registreren bij een Duitse netwerk. Dus wanneer Samsung de Galaxy Gear met LTE naar Nederland brengt, moet Samsung Nederland wel samen werken met de Nederlandse providers om je telefoon te mogen registreren bij een netwerk.
Dus is het een groot risico om een Duitse Watch te kopen, dus meer dat dan de LTE functie niet zal werken....
Bijzonder dat er geen vragen zijn over dit onderwerp. Ik ben toch niet de enige die hier tegenaan loopt?

Daarnaast is de vraag wanneer Tele2 esim gaat ondersteunen niet beantwoordt door Tele2 support
Reputatie 7
Badge +2

Daarnaast is de vraag wanneer Tele2 esim gaat ondersteunen niet beantwoordt door Tele2 support

Daar ben ik ook naar benieuwd, zelf heb ik die vraag al eerder gesteld maar helaas leverde geen informatie, providers houden die technische dingen soort van geheim.

Over de rest, ja ik zou nu erg riskant vinden om een Duitse Galaxy Gear kopen met de hoop dat LTE in Nederland straks gaat werken, je ziet dat terug met mobiel toestellen dat als je bijvoorbeeld een Duitse Galaxy toestel koopt dat 4G en WiFi bellen niet werken met Nederlandse providers, en wij weten niet hoe Samsung dat gaat oppakken wat betreft de esim implementatie.
Reputatie 7
Badge +4
Zolang dat E-sim horloge niet in Nederland verkocht gaat worden heeft Samsung geen operator gevonden voor hun Esim roaming contract. Je kunt dus alleen het horloge kopen als er een nano sim in kan, en dan een data only abonnement proberen te krijgen, of natuurlijk de bluetooth verbinding met je telefoon gebruiken.
Reputatie 6
Badge
Momenteel allemaal zuivere speculatie maar als ik het verhaal op https://www.gsma.com/esim/ heb begrepen wordt er een scherpe lijn getrokken tussen M2M toepassingen (zoals een smart watch) en mobiel gebruik.

De vraag is dus niet alleen wanneer we de esim ondersteunen (helaas nog niks over bekend) maar ook of een smart watch wel ondersteund kan worden.
Dank voor de reactie. Maar blijft allemasl dus nog vaag/onduidelijk/duister wat Tele2 gaat doen en of een Duitse smart watch, gekoppeld daar aan bijv Vodafone, makkelijk opgenomen kan worden in het Tele2 netwerk (als zij het gaan ondersteunen)
Reputatie 6
Badge
Maar blijft allemasl dus nog vaag/onduidelijk/duister wat Tele2 gaat doen en of een Duitse smart watch, gekoppeld daar aan bijv Vodafone, makkelijk opgenomen kan worden in het Tele2 netwerk (als zij het gaan ondersteunen)

Yep 😃 helaas wel: de technologie zelf is razend interessant dus hoewel ik persoonlijk verwacht dat we hiermee aan de haal gaan is zelfs dat nog niet bevestigd. De "wereld" is er ook nog niet helemaal klaar voor dus dit is een mooi onderwerp om in 2019 weer eens aan te kaarten.
Reputatie 5
Badge

de technologie zelf is razend interessant dus hoewel ik persoonlijk verwacht dat we hiermee aan de haal gaan is zelfs dat nog niet bevestigd. De "wereld" is er ook nog niet helemaal klaar voor dus dit is een mooi onderwerp om in 2019 weer eens aan te kaarten.

Smartwatches zijn leuk, maar of het echt gaat aanslaan is nog maar de vraag.

Het valt een beetje in de categorie "VR" Het is prachtig, het is leuk. Het werkt best goed. Maar koopt de gemiddelde consument het ook? Niet echt.

Ik denk dat de "foldable phone" een grotere inslag gaat geven. maar de tijd zal het leren 😃

Smartwatches zijn leuk, maar of het echt gaat aanslaan is nog maar de vraag.

Het valt een beetje in de categorie "VR" Het is prachtig, het is leuk. Het werkt best goed. Maar koopt de gemiddelde consument het ook? Niet echt.

Ik denk dat de "foldable phone" een grotere inslag gaat geven. maar de tijd zal het leren :D

Ik denk dat je ongelijk hebt m.b.t. smartwatches. Een persoonlijke gezondheidsmonitor is een duidelijke waarde voor een klant. Je kunt ook zien dat de customer satisfaction van een aantal van de betere modellen relatief hoog is.

De foldable phone kan interessant zijn, maar moet wel een toegevoegde waarde hebben. (Naast alle duidelijke nadelen.) Ik ben benieuwd wat voor voordelen de fabrikanten er uit weten te halen.