beantwoord

ondanks toezegging geen bereik buitenland

Toen ik vorige maand mijn abonnement afsloot via de klantenservice heb ik specifiek gevraagd of het klopte dat ik dan 2 maanden in het buitenland geen bereik zou hebben. Zij vertelde me dat ze daar nog nooit van had gehoord en vroeg het na bij een collega. Ook die vertelde haar dat ik gewoon bereik zou hebben. Ik heb op 30 april een gb bundel aangeschaft, zit nu in zuid frankrijk en heb geen bereik met mn mobiele nummer en geen internet. Ik voel me nu goed genaaid. Kan een van de moderators dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 12 mei 2016, 19:25

Ja als je een nieuw nummer hebt gekregen ervaar je inderdaad een blokkade (zoals ook beschreven staat in de link van Hilbrandus). Ik wou dat ik je beter nieuws kon geven maar helaas kan ik hier geen verandering in aanbrengen.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Nieuwe klant zeker? Mag je eerst twee (2) facturen betaald hebben voordat je in het buitenland iets kunt met Nep2.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Kwek,

Als je je nummer hebt geporteerd hebt naar Tele2 zou dit moeten werken. Dus kijk even of het niet wat anders is. Er is namelijk een sim applicatie waarmee je bij Tele2 Nederland of Buitenland kiest.
Bij Android is dat de afbeelding van een simkaart met een radartje erdoorheen. Kies dat, dan zie je automatisch of handmatig binnen/buitenland.
Bij Iphone zit het onder instellingen/ mobiele netwerken en is het een tekst menu.
Buitenland staat aan
Telefoon geeft nog steeds aan "geen sevice,alleen noodoproepen"
Ik zei al,
.. 2 maanden.
Ik had zoiets gelezen en er specifiek naar gevraagd. De klantenservice vertelde mij dat ik gewoon bereik zou hebben in het buitenland. Nu ben ik bang dat ze me flink in de maling hebben genomen en daar ga ik geen genoegen mee nemen.
Ik zat ook zonder intenet, blijkt een fout van Tele2. Ik hoop dat het alsnog aangezet wordt, anders exit Tele2
Zie ook:

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/tele2-blokkeert-buitenlandgebruik-nieuwe-abonnees
Badge +4
Hoi Kwek,

Het klopt inderdaad dat uit veiligheidsoverwegingen er bij nieuwe klanten een blokkade ingesteld is die automatisch verdwijnt wanneer de eerste 2 facturen betaald zijn. Zoals Eric al aangeeft zou dit niet moeten gelden wanneer je bent overgestapt met behoud van nummer. Is dat bij jou het geval?

Welk toestel heb je en in welk land zit je?

Groetjes Maurice
Nou, dat is fijn. Net voor een tientje een internetbundel voor het buitenland gekocht. Mijn dochter heeft 't toestel mee naar Italië en wil daar contact houden met de buitenwereld. Dat werkt nu niet. Abonnement is nog geen maand oud.

Ik ga er van uit dat we dat tientje terug krijgen. En dat is geen vraag. Er werd namelijk nergens gewaarschuwd dat de bundel niet zou werken.
Reputatie 4
Badge
Nou, dat is fijn. Net voor een tientje een internetbundel voor het buitenland gekocht. Mijn dochter heeft 't toestel mee naar Italië en wil daar contact houden met de buitenwereld. Dat werkt nu niet. Abonnement is nog geen maand oud.

Ik ga er van uit dat we dat tientje terug krijgen. En dat is geen vraag. Er werd namelijk nergens gewaarschuwd dat de bundel niet zou werken.

Dag Wim,
Dat is erg vervelend!
Om zo snel mogelijk door een moderator van Tele2 geholpen te kunnen worden, kun je beter zelf een topic te starten.
Ik ben inderdaad overgestapt maar heb een nieuw nummer genomen. Ik heb wel een buitenlandbundel aangeschaft en een bevestiging gekregen dat het klaar was voor gebruik. De dagen van de bundel tellen wel af maar hij werkt niet. Ik ben niet bereikbaar in het buitenland terwijl ik er juist naar gevraagd had bij de klantenservice. Dit zijn voor mij onacceptabele praktijken van tele2 en wil hier geen genoegen mee nemen omdat het voor mij belangrijk is dat men mij kan bereiken. Mijn instellingen zijn allemaal in orde.
Ik zit in frankrijk
Reputatie 6
Badge +1
Dan zou ik niet op Tele2 wachten maar in een plaatselijke winkel een locale simcard kopen. Dan ben je in ieder geval op dat nieuwe nummer bereikbaar. Ik deed dat ook, maar om een andere reden. Inmiddels zijn de datatarieven in Europa verlaagd. Maar nog maar een maand geleden was het veel goedkoper om in EU buitenland een datasim van van bijv. 1GB voor €10 te kopen, en een maand geldig.
Ik heb mijn rechtsbijstand op de hoogte gebracht. Ik wacht even af waar zij mee komen. Als klant heb je recht op bereikbaarheid. Zeker omdat ze mij verteld hebben dat ik bereik zou hebben en ik gewoon een buitenlandbundel kon aanschaffen die zij blokkeren. Bovendien stond nergens vermeld dat ze dat 2 facturen blokkeren.
Badge +4
Ja als je een nieuw nummer hebt gekregen ervaar je inderdaad een blokkade (zoals ook beschreven staat in de link van Hilbrandus). Ik wou dat ik je beter nieuws kon geven maar helaas kan ik hier geen verandering in aanbrengen.

Groetjes Maurice
Afgelopen week heb ik niet zoiets meegemaakt.
Omdat de buitenlandbundel van Tele2 voordelig is, wij fietsnavigatie gebruiken zonder offline maps hebben we dus een abonnement afgesloten bij Tele2.
De simkaart wordt dan gebruikt in ons mifi modem zodat we beiden permanent een wifi verbinding hebben met onze mobieltjes..

Eerst getracht een prepaid aan te schaffen, (hierover loopt elders in dit forum al een discussie) de ene helpdeskmedewerker zegt dat je we een buitenlandbundel daarbij kan kopen en de ander zegt niet.
Goed, dus maar weer de afdeling verkoop van Tele2 gebeld en de medewerker bevestigde dat het niet mogelijk was.
Vervolgens komt hij met een goed idee, waarom sluit ik geen abonnement af. Kost 10 Euro per maand en de buitenlandbundel ook. Dan heb ik 1GB in NL en 1GB in het buitenland.
En zegt hij, na je vakantie zeg je gewoon weer je (maand) abonnement op! Fantastisch idee. Hartstikke blij met deze oplossing.

Maar....., in het buitenland dus de melding "geen services". #$#@@$
Helpdesk bellen. "Ja, u moet uw buitenlandinstellingen van uw toestel nog instellen".
"Wat is het?" Een Huawei mifi modem. Nou dan moet u op onze webpagina kijken voor de instellingen.
Nou mooi niet, staan instellingen voor mobieltjes maar niet voor een mifi modem.
"Dan moet u Huawei even bellen". Grrrrr...

Later nogmaals de helpdesk gebeld, probleem nogmaals voorgelegd en die medewerker wist dus te vertellen dat ik eerst tweemaal een factuur betaald moet hebben eer het in het buitenland werkt.

Kortom, het kennisniveau bij de helpdeskmedewerkers is abominabel slecht!
Ik heb uiteindelijk een klacht neergelegd en geld teruggevraagd. Ik krijg nu 10 Euro terug van de buitenlandbundel. Kleine tegemoetkoming voor de berg frustratie die ze hebben gecreëerd. 😠
Reputatie 4
Badge
Notaname,
Dat klinkt erg vervelend!
Je kunt echter beter een eigen topic aanmaken, zodat je daar geholpen kunt worden.
Beste Daan,

Ik heb niet de intentie dat ik geholpen kan worden in een eigen topic. De feiten liggen er en Tele2 gaat zijn beleid er niet op aanpassen.
Overigens is mijn verhaal prima on-topic.

Jammer is dat diverse afdelingen van Tele2 elkaar tegenspreken vanwege een blijkbaar gebrekkige interne communicatie!