beantwoord

Ondanks correct configureren router, toch de web UI van de router niet publiekelijk toegankelijk

• 29 juli 2020
  • 1 reactie
  • 75 x bekeken

Met de SIM kaart Unlimited van Tele2 lukt het niet de router via de web UI (poort 80) op het publieke IP te benaderen. De router zelf geeft uiteraard een lokaal ip aan.

Door via intern netwerk via SSH in te loggen op de router kan ik met ‘curl whatsmyip.me’ wel het dynamisch public ip verkrijgen. Toch kan ik niet remote verbinding maken via dit IP  met de web UI van de router. De router is juist ingesteld. Tevens is ‘remote access via http’ op de router geactiveerd. Dit is nagegaan met de service desk van de leverancier van de router. Deze gaf aan dat het probleem moet worden gezocht in het public ip; Is het IP adres van de SIM echt publiek bij de operator?

De APN is internet.tele2.nl. Zijn via deze route alle poorten standaard gesloten misschien?

icon

Beste antwoord door eric 29 juli 2020, 11:42

@renevanweel Het is niet toegestaan om de unlimited sims met een 06 nummer in een ander device dan een mobiele telefoon te gebruiken. Daar heeft de ACM 097 nummers voor in het leven geroepen.

Ook heeft de simkaart wel een publiek IP adres, maar deze is dynamisch en er zit een NAT achter ter bescherming van de mobiele toestellen.  Met een router heb je dan NAT achter NAT, dat gaat niet werken.

Er is wel een product dat beter aansluit met een ander merk van T-Mobile, dat is 4G voor thuis.

Dit is alleen voor buitengebieden, en anders gewoon de oude vertrouwde VDSL of glasvezel gebruken.

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

@renevanweel Het is niet toegestaan om de unlimited sims met een 06 nummer in een ander device dan een mobiele telefoon te gebruiken. Daar heeft de ACM 097 nummers voor in het leven geroepen.

Ook heeft de simkaart wel een publiek IP adres, maar deze is dynamisch en er zit een NAT achter ter bescherming van de mobiele toestellen.  Met een router heb je dan NAT achter NAT, dat gaat niet werken.

Er is wel een product dat beter aansluit met een ander merk van T-Mobile, dat is 4G voor thuis.

Dit is alleen voor buitengebieden, en anders gewoon de oude vertrouwde VDSL of glasvezel gebruken.

Reageer