beantwoord

Onbeperkt internet en de Oneplus 5T

• 18 januari 2018
  • 6 reacties
  • 554 x bekeken

Hallo,

Over een paar dagen ga ik het Oneplus 5T toestel bestellen en mijn abonnement omzetten naar een sim only (als dat mogelijk is). Omdat ik nog al veel reis en mijn laptop vaak bij mij heb, denk ik dat het wel handig is om voor de "unlimited data" te kiezen met als reden om de telefoon als wifi hotspot te gebruiken.

Nu lees ik onder het abonnement bestellen in de FAQ het volgende:

"Onder je verbruik staat een knop ‘Extra bundel nodig?’. Als je op ‘Toevoegen’ klikt, kom je in een nieuw scherm terecht. Hier zie je de ‘BundelBooster 1000MB’ staan. Wanneer je op de knop ‘+ 0,00’ drukt, wordt de extra bundel toegevoegd. De gratis extra bundel kun je onbeperkt aanvragen. Als je dit niet doet als je al je data verbruikt hebt, wordt je data afgesloten en kun je het dus niet meer gebruiken."

Betekent dit dat ik aan het begin van de maand gelijk 40x de "gratis BundleBooster" moet toevoegen en als dat niet gedaan word dan ben ik gelijk mijn internet kwijt als ik over de 5gb per dag kom? Waarom wordt zo iets niet standaard gedaan? Ik gok dat als je over je "unlimited" bundle heen gaat dat je gewoon contact met hun kan opnemen om het weer bruikbaar te maken?

Ook had ik de vraag betreft "4G ready toestellen". De Oneplus 5 staat er wel tussen maar de Oneplus 5T niet, betekent dit dat ik het Tele2 internet abonnement niet kan gebruiken met dit toestel of is de lijst gewoon nog niet geüpdatet? (Oneplus 5T is rond November uitgekomen volgens mij).

Alvast bedankt!

Groet,
Reno.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 18 januari 2018, 14:42

Aan jou eerste vraag,

Nee, je krijg per dag 5GB, heb je 80% van die 5GB gebruikt, dan kun je 1GB extra aanvragen, heb je vervolgens die extra GB ook verbruikt, dan mag je weer een bestellen, en zo door tot 00:00 uur, dan heb je weer 5 GB.

Tweede vraag, inderdaad de 5T staat niet genoteerd bij de 4G ready lijst, maar wordt volledig ondersteund en geaccepteerd door Tele2.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Aan jou eerste vraag,

Nee, je krijg per dag 5GB, heb je 80% van die 5GB gebruikt, dan kun je 1GB extra aanvragen, heb je vervolgens die extra GB ook verbruikt, dan mag je weer een bestellen, en zo door tot 00:00 uur, dan heb je weer 5 GB.

Tweede vraag, inderdaad de 5T staat niet genoteerd bij de 4G ready lijst, maar wordt volledig ondersteund en geaccepteerd door Tele2.
Aan jou eerste vraag,

Beste Rena,

Onwijs bedankt voor het snelle antwoord!
Ik neem aan dat je een melding krijgt als je 80% data hebt verbruikt?

Ben erg blij om te horen dat de 5T wel geaccepteerd word door Tele2, kan niet wachten om het toestel in handen te hebben!
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad, je krijgt een SMS zodra je 80% van je bundel gebruikt hebt, dan kun je via SMS of via de app de extra GB aanvragen.

Ja, het is een beetje verwarrend waarom de 5T niet op de lijst staat, wordt zelfs totaal niet genoemd.

Maar we hebben andere gebruikers met het zelfde mobiel en die hebben geen probleem gehad, daarnaast zegt tele2 dat een telefoon compatibel en erkend moet zijn, en dat is de 5T gewoon.
Reputatie 5
Badge
Hi CrownedPride!

Zijn al je vragen beantwoord met de reactie van @Rena Chan? 🙂
Reputatie 1
Ja, 5T moeten op de lijst zijn!
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!