beantwoord

Waarschuwing Fair Use Policy bij onbeperkt data

  • 17 April 2020
  • 19 reacties
  • 2763 x bekeken

Mijn vraag was dit. ik heb toch een onbeperkt internet abonnement waarom krijg ik deze sms dan eigenlijk vraag ik me af ik begrijp er niks van. 

 

Beste klant,
Wij hebben ontdekt dat er vanuit jouw Tele2 mobilenummer onrechtmatige activiteiten plaatsvinden waaronder het dagelijks buitensporig opwaarderen van je databundel.
Het buitensporig opwaarderen van je databundel is in strijd met de Algemene voorwaarde vernoemd in 6.6.1 en 6.9.3.
Het geautomatiseerd opwaarderen d.m.v. een app of dergelijke is tevens niet toegestaan.
De reden hiervan is het voorkomen van een zware belasting van onze achterliggende systemen, ook al gebruikt u niet alle data die u hebt opgewaardeerd.  
Wij hopen van harte dat je dit gedrag aanpast, anders zijn wij genoodzaakt een blokkade op de mobiele data te plaatsen.
M.v.g.
T-Mobile Netherlands BV / Tele2 Netherlands BV
Acceptance Risk Management

icon

Beste antwoord door pipodeclown 18 April 2020, 00:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het is zeker onbeperkt internet voor je mobiel, maar het is wel aan een FUP verbonden. Als je HEEL veel data gebruikt verstoord dat de ervaring van anderen in diezelfde radiomast. Unlimited mobiel internet en bellen voor 25 euro is niet bedoeld als vervanging van een vaste lijn. Hotspot maken is wettelijk toegestaan, maar dan kun je niet je hele huishouden erover laten lopen. Hoeveel Gb bundel boosters bestel jij per dag?

GB bundel booster wat houd dat in?

 

Een bundelbooster is als je NOG 1GB smst, om weer 1 GB extra aan te vragen.

Oh dat ik hou het niet bij hoeveel ik daarvan perdag gebruik 

Dat zijn er dus teveel :sunglasses:

Overigens is de titel van je topic erg onduidelijk, dat kan nooit meer teruggevonden worden.

Reputatie 7
Badge +12

Oh dat ik hou het niet bij hoeveel ik daarvan perdag gebruik 

Als je het niet eens meer kan tellen zal het erg veel zijn. Er waren zelfs klanten die geautomatiseerd per sms die 1Gb bundels bestelden. Daar hebben ze dus in de algemene voorwaarden wat artikelen voor opgenomen om dat soort klanten eerst te waarschuwen en dan eventueel af te sluiten.

Hmm dan begrijp ik eigenlijk echt niet wrm ze het onbeperkt noemen terwijl het eigenlijk niet ECHT onbeperkt is maarja 

Reputatie 7

Het is onbeperkt mobiel internet voor normaal gebruik in een telefoon. Een maand enorm verbruik zal niet meteen een probleem zijn, maar elke maand excessief verbruik zorgt voor een structureel grote belasting van het netwerk. Met zulke grote hoeveelheid aan data zal je ongetwijfeld niet alleen internet op je mobiel gebruiken en dan ook nog heel veel downloaden of streamen (naar een tv of laptop). Niet echt normaal gebruik op een telefoon. Zeker als je veel thuis gaat streamen maak je heel veel dataverkeer op steeds dezelfde antenne, waardoor andere gebruikers daar structureel hinder van kunnen ondervinden.

Grappig om te lezen dat de ‘Goldmembers’ het alleen zien vanuit het perspectief van Tele2.  Ik heb alle begrip voor de FUB van providers. Ik vind echter de term ‘unlimited’ echter misleiding, daar zouden ze unlimited beperkt van kunnen maken bijvoorbeeld. Begrijp ik, verkoopt niet zo goed maar zo is het wel. Dus ook zo eerlijk. Daarnaast hoor ik op elke reclame voor mobile telefonie van  Tele2 ‘trek het internet helemaal leeg’… Als je dat volgens ook gaat doen, kan je tegen de FUB aanlopen. Moet je daar ook niet mee adverteren toch?  Ben erg benieuwd hoe onze ‘goldmembers’ zelf zouden reageren als ze van Shell voor voor 50 euro p/m onbeperkt benzine krijgen (met een ‘mooie’ slogan , de wereld rond voor maar 50 euro per maand! ) maar dat ze na 250 km stil komen te staan omdat in de FUB policy staat dat onbeperkt stiekem net niet helemaal onbeperkt is… Even een code invullen en je kan weer 50km rijden 😉. 

Grappig om te lezen dat de ‘Goldmembers’ het alleen zien vanuit het perspectief van Tele2.  Ik heb alle begrip voor de FUB van providers. Ik vind echter de term ‘unlimited’ echter misleiding, daar zouden ze unlimited beperkt van kunnen maken bijvoorbeeld. Begrijp ik, verkoopt niet zo goed maar zo is het wel. Dus ook zo eerlijk. Daarnaast hoor ik op elke reclame voor mobile telefonie van  Tele2 ‘trek het internet helemaal leeg’… Als je dat volgens ook gaat doen, kan je tegen de FUB aanlopen. Moet je daar ook niet mee adverteren toch?  Ben erg benieuwd hoe onze ‘goldmembers’ zelf zouden reageren als ze van Shell voor voor 50 euro p/m onbeperkt benzine krijgen (met een ‘mooie’ slogan , de wereld rond voor maar 50 euro per maand! ) maar dat ze na 250 km stil komen te staan omdat in de FUB policy staat dat onbeperkt stiekem net niet helemaal onbeperkt is… Even een code invullen en je kan weer 50km rijden 😉. 

Ja eigenlijk is het inderdaad misleiding. Ze zouden eigenlijk ook nog een aparte dienst voor dit soort gevallen moeten beginnen, transparant en eerlijk.

Reputatie 7

Grappig om te lezen dat de ‘Goldmembers’ het alleen zien vanuit het perspectief van Tele2.  Ik heb alle begrip voor de FUB van providers. Ik vind echter de term ‘unlimited’ echter misleiding, daar zouden ze unlimited beperkt van kunnen maken bijvoorbeeld. Begrijp ik, verkoopt niet zo goed maar zo is het wel. Dus ook zo eerlijk. Daarnaast hoor ik op elke reclame voor mobile telefonie van  Tele2 ‘trek het internet helemaal leeg’… Als je dat volgens ook gaat doen, kan je tegen de FUB aanlopen. Moet je daar ook niet mee adverteren toch?  Ben erg benieuwd hoe onze ‘goldmembers’ zelf zouden reageren als ze van Shell voor voor 50 euro p/m onbeperkt benzine krijgen (met een ‘mooie’ slogan , de wereld rond voor maar 50 euro per maand! ) maar dat ze na 250 km stil komen te staan omdat in de FUB policy staat dat onbeperkt stiekem net niet helemaal onbeperkt is… Even een code invullen en je kan weer 50km rijden 😉. 

Meer dan 250 km zal het probleem niet zijn, maar Shell heeft dan waarschijnlijk wel een voorwaarde dat ik mijn eigen auto mag tanken en niet een heel wagenpark. Bij Tele2 gaat het dus om normaal gebruik in een telefoon, niet op de pc zwaar downloaden of urenlang naar je tv streamen. Er is mij niet bekend dat er ooit een klant geweest is die met normaal gebruik op een mobiele telefoon een waarschuwing heeft ontvangen vanwege de FUP.

Grappig om te lezen dat de ‘Goldmembers’ het alleen zien vanuit het perspectief van Tele2.  Ik heb alle begrip voor de FUB van providers. Ik vind echter de term ‘unlimited’ echter misleiding, daar zouden ze unlimited beperkt van kunnen maken bijvoorbeeld. Begrijp ik, verkoopt niet zo goed maar zo is het wel. Dus ook zo eerlijk. Daarnaast hoor ik op elke reclame voor mobile telefonie van  Tele2 ‘trek het internet helemaal leeg’… Als je dat volgens ook gaat doen, kan je tegen de FUB aanlopen. Moet je daar ook niet mee adverteren toch?  Ben erg benieuwd hoe onze ‘goldmembers’ zelf zouden reageren als ze van Shell voor voor 50 euro p/m onbeperkt benzine krijgen (met een ‘mooie’ slogan , de wereld rond voor maar 50 euro per maand! ) maar dat ze na 250 km stil komen te staan omdat in de FUB policy staat dat onbeperkt stiekem net niet helemaal onbeperkt is… Even een code invullen en je kan weer 50km rijden 😉. 

Meer dan 250 km zal het probleem niet zijn, maar Shell heeft dan waarschijnlijk wel een voorwaarde dat ik mijn eigen auto mag tanken en niet een heel wagenpark. Bij Tele2 gaat het dus om normaal gebruik in een telefoon, niet op de pc zwaar downloaden of urenlang naar je tv streamen. Er is mij niet bekend dat er ooit een klant geweest is die met normaal gebruik op een mobiele telefoon een waarschuwing heeft ontvangen vanwege de FUP.

Dat je niet een heel wagenpark mag voorzien van benzine geef ik ook nergens aan. Het gaat me precies om het punt wat je hierboven aangeeft. Uren streamen naar je tv mag niet. Dat is de enige manier hoe je het internet ‘helemaal leeg’ kan trekken. Daar wordt mee geadverteerd door tele2. Voor een beetje browsen hoef je geen unlimited te nemen toch?  Nogmaals begrijp ik de FUB helemaal. Feit blijft dat de reclame van Tele2 misleidend is met de slogan die gebruikt wordt.  Wellicht is mijn kennis onvoldoende maar hoe kan je het internet leegtrekken als ik niet peer to peer mag downloaden, niet (te veel) mag streamen, eigenlijk niets te veel mag doen als dat teveel data kost? 

Reputatie 7
Badge +12

Peer to peer downloaden op een telefoon, nee dat valt niet echt binnen normaal gebruik denk ik.

Wederom zeg ik dat niet. Ik zal mijn het wat eenvoudiger maken: Mijn concrete vraag is hoe men het internet wel leeg kan trekken zonder te streamen. 
 

 

Reputatie 7

Wederom zeg ik dat niet. Ik zal mijn het wat eenvoudiger maken: Mijn concrete vraag is hoe men het internet wel leeg kan trekken zonder te streamen. 
 

 

De bedoeling van unlimited is dat je het op je telefoon kunt gebruiken zonder je zorgen te maken over een te kleine bundel. Ook kan je best eens gebruikmaken van een hotspot voor bijvoorbeeld je laptop als je onderweg bent. Dat is wat anders dan tethering standaard gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding. De mobiele netwerken zijn niet voorbereid om het data verbruik van het vaste internet ook nog af te handelen. Daarnaast zullen providers er ook niet op zitten te wachten dat alle klanten hun vaste internet verbinding gaan opzeggen. Vroeger zat er trouwens op vast internet ook een FUP. In de tijd van de eerste vaste kabel lijnen toen bijna iedereen een inbel modem had, zijn er ook (met name studenten) gewaarschuwd of afgesloten. Tegenwoordig is het vaste netwerk zo snel dat we die verhalen nooit meer horen. Misschien wordt de capaciteit van het mobiele netwerk ooit ook groot genoeg.

Wederom zeg ik dat niet. Ik zal mijn het wat eenvoudiger maken: Mijn concrete vraag is hoe men het internet wel leeg kan trekken zonder te streamen. 
 

 

De bedoeling van unlimited is dat je het op je telefoon kunt gebruiken zonder je zorgen te maken over een te kleine bundel. Ook kan je best eens gebruikmaken van een hotspot voor bijvoorbeeld je laptop als je onderweg bent. Dat is wat anders dan tethering standaard gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding. De mobiele netwerken zijn niet voorbereid om het data verbruik van het vaste internet ook nog af te handelen. Daarnaast zullen providers er ook niet op zitten te wachten dat alle klanten hun vaste internet verbinding gaan opzeggen. Vroeger zat er trouwens op vast internet ook een FUP. In de tijd van de eerste vaste kabel lijnen toen bijna iedereen een inbel modem had, zijn er ook (met name studenten) gewaarschuwd of afgesloten. Tegenwoordig is het vaste netwerk zo snel dat we die verhalen nooit meer horen. Misschien wordt de capaciteit van het mobiele netwerk ooit ook groot genoeg.

Ook al gebruik je thuis gewoon een vaste verbinding en alleen onderweg een hotspot, krijgt dit bericht alsnog. 

Reputatie 7

Ligt er aan hoeveel data je onderweg gebruikt. Jij gaf destijds in een topic aan het hele weekend tethering te gebruiken voor andere apparaten en dan snap ik het wel.

Ligt er aan hoeveel data je onderweg gebruikt. Jij gaf destijds in een topic aan het hele weekend tethering te gebruiken voor andere apparaten en dan snap ik het wel.

Ik gebruik om het weekend hotspot voor me laptop, dat lijkt me geen probleem. Heb tot nu toe met T-mobile nog geen problemen gehad.

Ik krijg helaas geen direct antwoord op mijn vraag en blijf bij mijn stelling dat Tele2 zich schuldig maakt aan misleiding in hun reclame.
 

Alle antwoorden hierboven ondersteunen (indirect deze stelling). Dank hiervoor!
 

Echt onbeperkt internet bestaat niet op mobiele data vanwege de FUB en de daarbij horende beperkingen. Ik zal het nog een keer herhalen. Ik begrijp dat volkomen maar vind het niet kunnen dat Tele2 kan en mag adverteren met ‘trek het internet helemaal leeg’. De klant wordt hiermee glashard voorgelogen.