beantwoord

Onbekende beller +31640192939

• 19 February 2018
  • 9 reacties
  • 32883 x bekeken

Al drie weken lang wordt ik elke dag door een onbekend nummer gebeld. Heel erg irritant want ik kon niet terug bellen en had geen idee wie het was. Echter vandaag heeft dit nummer een voicemail bericht achtergelaten waar allemaal geroezemoes en gefluister te horen was op de achtergrond. Het klonk als een callcenter. Het gaat om het nummer: +31640192939. Nu ging ik dit opzoeken op internet en het blijkt dat dit nummer behoord tot de buitenlandse voicemail service van tele2.

Ik heb al naar tele2 gebeld om te vragen of ze deze klacht al eerder behandeld hebben. En ze hebben mijn klacht doorgegeven aan het hoofdkantoor. Ik weet nu niet of ik hier ooit nog iets van hoor en of het opgelost wordt. Daarom wil ik graag weten of hier iets mee gedaan kan worden. Het is geen broekzak belletje want ik ben tot nu toe elke dag drie weken lang gebeld. Ik zie op internet forums dat er veel andere mensen zijn met dit probleem. En dat er wordt gedacht dat dit een hacker of oplichter is. Lijkt me belangrijk dat dit door jullie wordt opgelost tele2 en dat ik niet meer gebeld kan worden door dit nummer.

Groetjes,
Amber
icon

Beste antwoord door eric 19 February 2018, 19:38

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kan anummer spoofing zijn. Lijkt erop dat je de enigste bent die hier last van heeft. Het Tele2 voicemail systeem kent geen functie van uit of zelfs niet voor terugbellen.
Advies om dit nummer in je telefoonlijst op te nemen en een 'stille' ringtoon te geven.
Ik ben zeker niet de enige die hier last van heeft! Zoek het nummer maar op je krijgt honderden reacties op verschillende forums van mensen die precies hetzelfde probleem hebben als ik.
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet welke sites je bedoeld, maar als je deze bedoeld:

Dan vind je dat met zo'n beetje elk nummer.

Maar misschien kun jij precies linken sturen van die honderden mensen die ook last hebben?
Ja deze linkjes bedoel ik. Maar lijkt me niet hoor dat 'zo'n beetje elk nummer' hier last van heeft. Ik vind het vooral vervelend dat ik elke dag gebeld wordt door dit nummer en dat het blijkbaar van tele2 is maakt het gewoon raar.

Ik stuur nu een aantal klachten van anderen mensen mee. Dit zijn een aantal klachten die ik heb gevonden, maar het zijn er inderdaad nog veel meer.

Ik hoop vooral dat er iets mee gedaan kan worden!
Reputatie 7
Badge +4
Tja.. Als ik die berichtjes lees dan zie ik:
a) een bericht dat mensen aangeven dat hun voicemail is ingesproken met onzin. Je krijgt namelijk een sms als er een nieuwe bericht is en dan kun je 1233 of 0640192939 bellen (ook in Nederland). Dat ze dan een ruis of schelden horen heeft dus niets met dat nummer te maken.
b) De data die bij deze meldingen staan zijn over een jaar verspreid. Als er inderdaad kwaadaardig c.q. automatisch gebeld zou worden verwacht je toch wel wat meer berichten, en op het forum ben je ook de eerste die dit meldt.

Maar goed, misschien zijn er meer mensen die dit herkennen, alleen dan is het heel belangrijk aan te geven of je zelf naar voicemail belt en wat rare berichten hoort, of dat je wordt opgebeld door 0640192939 en dan niets of rare berichten hoort. In dat laatste geval moet je toch aan spoofing denken, alhoewel zolang JIJ niet zelf gaat bellen het je niks kost.
Thanks voor je reacties! Ik begrijp het nu beter, het nummer dat mij belt heeft gewoon ingesproken via de buitenlandse voicemail service van tele2. Is er toevallig een manier hoe ik een onbekend nummer kan blokken, of hoe ik er achter kan komen wie mij steeds belt?
Reputatie 7
Badge +4
Onbekende nummers kun je in je telefoon blokkeren. Overlast kun je melden via https://www.tele2.nl/klantenservice/telefonische-overlast/
Reputatie 5
Badge
Hi Amber_D!

Ben je inmiddels voldoende geholpen met de informatie die @eric heeft verschaft? 🙂
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!