beantwoord

onbekend gebruik van service nummer 09061950

• 31 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 365 x bekeken

Op de laatste factuur staat ineens een bedrag van totaal 47,12 voor gebruik van servicenummer
Mijn dochter heeft haar hele belhistorie samen met mij bekeken en nergens geen service nummer gebeld. Op internet staat dat dit nummer een oplichter is. Hoe kunnen wij dit voorkomen?
Sterker nog ... wat gaat Tele2 hiermee doen??
icon

Beste antwoord door eric 31 augustus 2019, 15:47

Gesprekken op de factuur komen echt niet uit de lucht vallen. Gespreksgeschiedenis op je mobiel kun je per gebelt nummer verwijderen!
Dit specifieke nummer staat bekend als een doorschakeldienst voor klantenservices. Je zoekt in Google b.v. klantenservice NS en dan staat bovenaan dit nummer. Het is niet direct het klantenservicenumme, maar een duur 0906 nummer wat doorschakeld. De ACM staat het wel toe, je hoort vooraf de kosten per minuut en ze bieden een doorschakeldienst aan, dat mag.
Dat het gevoelsmatig oplichting is ben ik met je eens, maar je belt het nummer uiteindelijk zelf en een providet mag niet zomaar nummers uit het nummerplan blokkeren. Jii zou een klacht bij de ACM kunnen neerleggen.

Tele2 biedt via mijn.tele2.nl de mogelijkheid om 09xy nummers te blokkeren. Dan kun je dit soort nummers ook niet per ongeluk meer bellen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gesprekken op de factuur komen echt niet uit de lucht vallen. Gespreksgeschiedenis op je mobiel kun je per gebelt nummer verwijderen!
Dit specifieke nummer staat bekend als een doorschakeldienst voor klantenservices. Je zoekt in Google b.v. klantenservice NS en dan staat bovenaan dit nummer. Het is niet direct het klantenservicenumme, maar een duur 0906 nummer wat doorschakeld. De ACM staat het wel toe, je hoort vooraf de kosten per minuut en ze bieden een doorschakeldienst aan, dat mag.
Dat het gevoelsmatig oplichting is ben ik met je eens, maar je belt het nummer uiteindelijk zelf en een providet mag niet zomaar nummers uit het nummerplan blokkeren. Jii zou een klacht bij de ACM kunnen neerleggen.

Tele2 biedt via mijn.tele2.nl de mogelijkheid om 09xy nummers te blokkeren. Dan kun je dit soort nummers ook niet per ongeluk meer bellen.
Reputatie 6
Badge +1
€10 per minuut https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/09061950
Reputatie 7
Badge +4
Nee, 10 euro per minuut mag niet. TS kan op zijn factuurspecificatie zien hoelang het gesprek / gesprekken heeft geduurd.
Reputatie 4
Badge
@Carol1975 Hallo, welkom op ons forum!

Natuurlijk erg vervelend dat je factuur hoger uit is gevallen dan verwacht. Het nummer staat, zoals Eric ook heeft aangegeven, bekend als een doorschakeldienst wat erg hoge kosten met zich mee kan brengen.
Het enige advies wat ik je kan geven is het bellen naar service nummers (0900 en/of 0909/0906) te blokkeren voor gebruik. Hoe je dat doet lees je hier.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra