Onaangename verrassing

Reputatie 1
  • Forumkenner pur sang
  • 139 reacties
Op mijn oude nummer van KPN had ik altijd last van spam, uiteindelijk weet je nooit hoe je nummer bij die spam bedrijven uit het buitenland terecht komt.

Nu mijn nieuwe nummer van Tele2, ik heb mijn nummer slechts aan enkelen gegeven en alleen mensen die ik goed ken.

Bij afsluiten abonnement is mij verteld dat het een nieuw nummer is die nog niet eerder is gebruikt.

En het eerste buitenlandse spam nummer belt mij net.

Hieruit kan ik enkel constateren dat er een lek is bij Tele2.

Ik zou graag willen dat dit word uitgezocht, ik ben hier niet blij mee.

33 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
'Nieuwe' 06 nummers zijn vaak ooit van iemand anders geweest. Daar kan best oude spam op komen.

Wiskundigen kunnen wel uitrekenen hoeveel nummers er mogelijk zijn met 06******** op het grote GSM net.
Reputatie 1
Ik had ook specifiek gevraagd om een nieuw nummer. En nadat ik het kreeg heb ik nergens last van gehad tot vandaag. Dus er moet ergens een lek zitten.

Ik wil graag dat tele 2 dit gaat uitzoeken voor mij👍
Reputatie 6
Badge +1
Waarom? Die spammer kan vandaag zijn database geupdated hebben en dat je nu in de lijst met je 06 nummer. Lekken is iets wat je niet kan bewijzen wordt ook wel een complottheorie genoemd 🕵🏻

Ik wil graag dat tele 2 dit gaat uitzoeken voor mij👍

..had je wat later toegevoegd in het bericht. Ja dat zou kunnen, kan je een formulier voor invullen. Maar dan moet de spammer wel ernstig bezig zijn.
Reputatie 1
Omdat minder dan 1 handvol mensen mijn nieuwe nummer hebben. Mensen die ik al lang ken en mijn nummer niet zullen lekken op zo'n manier. En ik poste het hier zodat tele 2 een onderzoek kan starten. Niet zodat mensen het een complottheorie gaan noemen...
Reputatie 5
Badge +1
Er worden voor fraude en fishing vaak random nummers gekozen. Gewoon willekeurig.
Reputatie 1
Nou ik wist dat het spam was dus ik nam op wat ik meestal doe om even flink grof te schelden. Aangezien dat wel hielp in het verleden.

Ik nam op en zei hello, toen zeiden ze hi (mijn naam)

Dus ik moet toch constateren dat er een lek is.
Reputatie 5
Badge +1
Dat vind ik dan wel sterk. Daar moet dan inderdaad naar gekeken worden.
Reputatie 1
Daarom heb ik het gepost op het forum.
Voor wat kleins zou ik dat echt niet doen.
Het is onmogelijk dat hun aan mijn nieuwe nummer zijn gekomen.

Met alle respect aan mijn vrienden en kennissen die mijn nieuwe nummer hebben. Deze mensen zijn niet slim genoeg om mijn nummer aan zoiets te lekken. Weten niet eens dat dat mogelijk is waarschijnlijk.
Zijn voor het grootste deel ouderen mensen op leeftijd ook.
Zijn 6 mensen totaal.

Dus ik moet helaas mijn vinger wijzen in de richting van Tele2
Reputatie 6
Badge +1
Tja jammer dat je dat niet in de startpost noemt en weer onvolledig. Werd je voornaam, je achternaam of beide genoemd? Hier zittten voornamelijk mede forumleden. Als je een ernstige klacht hebt kan je dat beter telefonisch melden. Of wachten of een moderator hier er iets mee wil doen. Maar het kan best zijn dat familie-kleinzoon ect. ook inmiddels je nummer weet en denkt laten we Opa eens even laten schrikken.. 😄
Reputatie 7
Badge +2
🤦‍♂️

Een 06 nr is gewoon een nummer in een reeks op volgorde. Een telefoon nummer is ook niet iets geheims of zo.

Bij de ACM kun je gewoon door de heel reeks van 06 nummers zoeken en kijken wat toegekend is.

Mijn nummer is van de reeks 062-9300000 t/m 062-9399999, die ooit aan Vodafone beschikbaar was gesteld, moet je alleen een simpel programa uitdraaien die alle nummers in die reeks gaat bellen en klaar.

Reputatie 5
Badge +1
Ts zegt dat zijn naam genoemd werd.
Reputatie 1
En ik doe liever niets telefonisch de laatste keer toen ik Tele2 belde, werd mijn abonnement ongevraagd beëindigd nog voordat het inging.
Duurde best wel een tijdje voordat alles was opgelost.
En ja raaf ik was niet volledig omdat ik niet besefte dat die info nuttig zou zijn.
Was even snel gepost vandaar👍
Maar ze wisten mijn naam dus zal het niet zomaar willekeurig zijn rena chan.
Reputatie 7
Badge +2
Ja TS zegt dat na dat links en rechts door de andere reacties duidelijk is gemaakt dat een 06 nr gewoon een nr op volgorde is.... Best wel apart.

Providers worden streng gemonitoord hoe ze met data omgaan, TS claimt dat het bij KPN ook een probleem was.

Elke app in je telefoon kan gewoon toegang vragen (en krijgen mocht je het (on)bewust geven) aan je telefoon nr en andere gegevens.... Veel van die gratis apps doen dat ook, sturen gegevens gewoon door.

Een telefoon nummer willen hebben en eisen dat je geen spam call krijgt is onmogelijk.
Reputatie 1
Ik ben extreem zorgvuldig daarmee, ik ben er 100% zeker van dat er geen apps zijn die dat gedaan hebben aangezien ik er bijna geen extra heb geïnstalleerd, en alleen officiële zoals ING app ect.

Ik zou niet posten als ik geen zekerheid had dat het niet aan mij kan liggen.
Reputatie 1
Dus ik hoop dat tele 2 dit kan onderzoeken
Reputatie 5
Badge
Hoi Dig4tal,

Zou je naar onderstaand adres je verhaal willen mailen?
En ons allen willen laten weten wat er uit is gekomen?

privacy.nl@ tele2.com

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 1
Nouja voordat ik deze post aanmaakt heb ik alles triple gecheckt het is niet mogelijk dat dit soort scammers mijn nieuwe nummer hebben bemachtigd en mijn naam weten.
De enige mensen die mijn nummer hebben zijn niet genoeg thuis in dat wereldje van scam. Denk niet dat een ouder echtpaar of mijn vriendin mijn nummer en naam aan een buitenlands scam bedrijf geven....
Hun weten het bestaan ervan niet eens.
Reputatie 6
Badge +1

Ik nam op en zei hello, toen zeiden ze hi (mijn naam)

En verder niks, opgehangen?
Dat iemand je (achter)naam weet en jij weet niet wie er gebeld heeft kan Tele2 wel in de log zien. Dat soort gegevens worden bewaard voor de veiligheidsdiensten. Maar je kan ook niet uitsluiten dat een van de zes mensen die je het nieuwe nummer gegeven hebben een geintje met je hebben uitgehaald. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen.
Reputatie 1
Ik kan het wel uitsluiten, die 6 mensen zijn niet slim genoeg hiervoor als het op technologie aankomt weten hun niets.
En heb opgenomen mijn voornaam werd genoemd. Daarna heb ik ze verrot gescholden en opgegangen:)
Reputatie 6
Badge
Wat dacht je van apps op de telefoons van die kennissen die even hun telefoonboek uitlezen? Je nummer komt sneller in allerlei databases terecht dan je misschien zou denken.
Reputatie 6
Badge +1
Je hoeft ook niet slim te zijn om iemand te verrassen. Voorbeeld, ik krijg Pietjes nieuwe 06 nummer en besluit ff te testen. Bel zijn nummer en zeg: ' Hi Pietje'
Eventueel met een beetje verdraaide stem om het 'buitenlands' te laten klinken. Tja, zo krijg ik een forum wel vol «grin»
Reputatie 1
Ik zou niets posten als het niet serieus was.
Ben al die onzin reacties een beetje zat.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, je maakt mij niet wijs dat een provider serieus op zoek gaat naar wie/wat/waar jouw telefoonnummer heeft gelekt naar criminele organidaties.
Misschien ben je meer geholpen met gewoon een ander nummer op je abonnement. Ze noemen dat een nieuw nummer, maar dat is alleen nieuw voor jou. Tele2 heeft volgens de ACM al 10 jaar lang geen nieuwe nummerblokken meer gehad. Dat komt omdat providers nummers na een cooldown periode weer moeten herinzetten. En omdat datasims nu 097 nummers zijn geworden is de voorraad van her te gebruiken nummers weer oplopend. Echt nieuwe reeksen / nummers die nog nooit gebruikt zijn bestaan niet meer en hebben ook geen enkel nut, met random dialers kunnen die criminelen gewoon van 06000000 tot 068999999 proberen te bellen.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/nieuw-telefoonnummer-aanvragen/
Reputatie 1
+442039051266. Gisteren
+31852083709. Vandaag

Ze spreken Engels en ze weten mijn naam.

Van de 6 mensen die mijn nummer hebben heeft er maar 1 een smartphone, heb die vandaag bekeken een Samsung s9
Enige extra apps zijn rabobankieren en ov9292

Niemand heeft mijn nummer gelekt en toch word ik de 2e maand van mijn abbo nu wederom door oplichters gebeld.

De 1e maand van mijn abbo was rust.

En nu opeens begint het zomaar.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, je kunt ze vragen jouw nummer uit hun database te verwijderen of zelf een gratis nieuw nummer aanvragen. Die 6 mensen die jou wel mogen bellen kun je hiervan eenvoudig op de hoogte stellen.

Reageer