Omzetten sim only van Simyo naar abonnement bij Tele2 dramatisch

• 11 april 2016
  • 8 reacties
  • 462 x bekeken

Er moet mij toch iets van het hart. Eindelijk wordt as donderdag de iPhone 6 zilver geleverd die op 18 maart is aangevraagd met een nieuw abonnement. De telefoon wordt voor mijn zoon en zijn sim only moet dus omgezet worden. Dat gebeurt pas op 24 april! Van 1 april, naar 7 april, naar 15 april en nu vanmorgen weer een nieuwe update naar 25 april! Echt schandalig. Nu heeft mijn zoon eindelijk zijn langverwachte telefoon, alleen kan hij er niets mee. Ik vind het echt zeer slecht dat het omzetten van een nummer meer dan een maand moet duren. Degene aan de telefoon kan er ook niets aan veranderen maar dit frustreert mij zeer. Krijg de neiging om de hele bende weer terug te sturen naar Tele2, want dit wekt geen vertrouwen eerlijk gezegd. F

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je op 18 maart een telefoon met abonnement aanvraagt bij een nieuwe provider en je wenst nummerbehoud, dan dien je rekening te houden met een mogelijk opzegtermijn van de oude provider. Er is dus een gewenste datum door Tele2 voorgesteld maar die is afgewezen door Simyo als dat een eerder is. Tele2 probeert nog een aantal data om dit z.s.m. mogelijk te maken, maar uiteindelijk keurt Simyo het dus voor 25 April goed. Dit is dus volgens de opzeg mogelijkheden van uw oude abonnement.
Uw zoon kan de Simyo sim in de Apple gebruiken, eventueel door de oude simkaart te laten bijknippen.
Dit is nu eenmaal zo geregeld in Nederland met nummer porteringen. De nieuwe provider weet niet op welke datum het oude nummer overgenomen mag worden. U wilt geen dubbele abonnementskosten voor een maand van twee providers toch?
Als e.e.a. direct moet werken is de enigste optie een nieuw nummer te nemen. Dan wordt deze gelijk geactiveerd.
Er is geen sprake van dubbele abonnementskosten want er was geen abonnement bij Simyo. En ja, als dat wel zo zou zijn, zou ik best een maand dubbele kosten willen betalen ipv deze ellende. Maar nogmaals, het was een simonly. En de nieuwe provider weet precies wanneer het nummer overgenomen mag worden, nl per1 april zoals ze in eerste instantie hebben gezegd. En als dat niet kan omdat de telefoon niet geleverd kan worden, dan per de datum dat deze wel geleverd kan worden. Ik zal het wel te simpel zien, maar meer dan 5 weken wachten voor het overnemen van een telefoonnummer lijkt mij belachelijk lang.
Reputatie 7
Badge +4
U zegt, het is een simonly. Dat maakt voor de contractsvorm niet uit. U heeft een mobiel telefoon abonnement. Of bedoelt u een prepaid kaart. Dan is het ander. Maar bij een contract voor simonly geldt nog steeds een opzegtermijn van 1 maand bij uw oude provider, ook al liep het contract op 1 april af. Dan geldt nog steeds dat het abonnement daarna automatisch doorloopt maar kunt u dus wel per maand opzeggen.
De nieuwe provider weet echt niet wanneer een nummer overgenomen mag worden, prepaid is binnen 10 dagen, voor een abonnement kan van een maand opzegtermijn tot 3 maanden (zakelijke abonnementsvorm) gelden.
Het is een prepaid
Vanmorgen contact opgenomen met Simyo. Daar geven ze aan dat de overname van het nummer per 20-4 kan ingaan. Dit geprobeerd te regelen met Tele2. Helaas pindakaas, antwoord: dat kan gewoon niet. Ik ben er best wel klaar mee eigenlijk. Zul je natuurlijk ook nog zien dat het per 25 april niet gaat werken. Prettig vooruitzicht. Ook leuk dat je eerst een heel verhaal doet bij een medewerker en deze je koud doorgooit naar de volgende, zodat je het hele verhaal weer kan doen. Pfffff wat een slechte organisatie zeg. Ik ben benieuwd of er nog een reactie komt van Tele2 zelf. Verwacht het eerlijk gezegd niet.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Mootje70,

Natuurlijk reageren wij op jouw bericht. Eigenlijk heb je het antwoord zelf al deels gegeven. De overnamedatum is naar de toekomst verplaatst, omdat het toestel niet leverbaar was. Wij wisten niet precies wanneer de iPhone geleverd zou worden en daarom is het gat tussen de levering van het toestel en de overname van het nummer in jouw geval zo groot. Ik heb het voor je nagevraagd bij de afdeling die over de verwerking van de bestellingen gaat, maar ik kan de datum helaas niet vervroegen. Ik heb het wel voor je nagekeken en zie inderdaad dat de overname gepland staat op 25-04-2016 om 10:30. Ik verwacht dat het nu echt op dit moment plaats zal vinden. Laten we hier contact houden en stel mij alsjeblieft op de hoogte als je tussendoor nog vragen hebt of om door te geven of het al dan niet is gelukt op de 25e.

Sorry voor het ongemak! Ik begrijp dat jouw zoon nu graag gebruik wilt maken van de telefoon en ik vind het jammer dat ik niet meer kan doen om het te versnellen.

Groetjes,
Rick
Beste Rick,

Ik ga ervan uit dat 25-4 ook als datum wordt aangehouden die telt voor eventuele annulering? Kun jij dit beamen? In de 10 dagen tussen levering en activering doet mijn zoon er nl niets mee en kunnen we dus ook geen beslissing nemen. Hij gebruikt gewoon zijn oude iPhone4 tot 25 april. De simkaart "knippen" wordt niet aangeraden omdat de kans dat je in de chip knipt te groot is, en dan heeft ie helemaal geen telefoon.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Mootje70,

De periode van annuleren gaat in vanaf het moment dat de bestelling is geplaatst en duurt 14 dagen. De simkaart knippen zou ik inderdaad niet zelf doen, maar je kunt dit eventueel vragen in een telefoon(reparatie)zaak. Die hebben daar een speciale tang voor en er word hier meestal een vergoeding van een paar euro voor gevraagd.

Groetjes,
Rick