beantwoord

Nutella, Suske en Wiske

  • 4 September 2021
  • 3 reacties
  • 148 x bekeken

Op vakantie kwamen we met de fiets door België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk; een paar van grenzen zijn we een aantal keer overgegaan. En elke keer - net als vorig jaar en het jaar daarvoor - *PING* dezelfde kneuterige Tele2 “Welkom in …” sms’jes over baguettes met Nutella, frietjes of Suske en Wiske 😳

 

Beste Tele2. Ik heb verder niks over jullie te klagen. Netwerk is prima; DSL thuis is supersnel, allemaal helemaal in orde.

Maar waarom toch de hele tijd van die totaal overbodige, irritante sms’jes?

Ik heb het zelf ook wel door als ik een landsgrens passeer, en die buiten-de bundel tarieven ken ik al jaren uit mijn hoofd. Het is echt niet nodig om me daar elke keer weer aan te herinneren. 

 

Ik vraag me echt af wie zoiets verzint? Wat is het idee erachter? 

  • *PING* Welkom in het land van Suske en Wiske ¿n de beste frites! (… bla bla bla …)
  • Hee kijk nou! Ik krijg een SMS van Suske en Wiske … wat schattig!
  • *kijkt mee* …. nee joh, da’s van Tele2.
  • Wat maakt het uit, gewoon gezellig toch?
  • (een paar uur later)
  • *PING* Wilkommen in Luxembourg: ein kleines land aber immer noch ein Großhertogtum! (… bla bla bla …)
  • Ah! Weer zo’n lief berichtje … van de Groothertog van Luxemburg geloof ik …. mijn Duits is niet zo goed …
  • *kijkt mee* …. die is ook van Tele2.
  • Oh echt? Hoe weten die nou dat ik hier ben? Maar, toch gezellig!
  • (half uur later)
  • *PING* Willkommen! Pop Quiz: Nennen Sie 5 deutsche klassische Komponisten (… bla bla bla …) 
  • Hampie? De Bundeskanselier vraagt of we vijf Duitse componisten weten.
  • *kijkt mee* …. je kijkt niet goed, die vorige was van de Duitse regering over Corona … deze is weer van Tele2.
  • Alweer? Ze zijn er wel druk mee daar … maar nu sturen ze dus een pub quiz. Over componisten. Hmmm … Britnie Spiers, kwam die nou uit Duitsland? 
  • Knerpje, hou je hoofd even bij de route alsjeblieft, we moeten zo afslaan!
  • *PING* Salut! Veux-tu une baguette avec nutella ou un croissant? (… bla bla bla …) 
  • Hampie? Wat heb je liever,  een kwassant of eerder dat je zegt doe mij maar een stokbrood met Nutella?
  • Doe maar een croissantje! Moeten we er hier af?
  • Ja hier afslaan. *typt bericht* hmmm … zeker geen netwerk. *typt bericht nog een keer* hmmm zeker een Frans netwerk hiero.
  • Wat zeg je?
  • Ik wil een kwassantje bestellen maar ze ontvangen mijn antwoord niet. Kijk maar!
  • Jeetje Knerpje! Dat is gewoon weer Tele2! Daar kun je geen broodjes bestellen!

Maar serieus … misschien dat er mensen bestaan die dit soort berichtjes leuk en gezellig vinden (hoewel ik daaraan twijfel), maar je zou mij een enorm plezier doen met een mogelijkheid om dit uit te zetten! 

icon

Beste antwoord door eric 4 September 2021, 14:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Misschien een idee om een nieuwe welkomst tekst te bedenken voor een land.

Met een prijs van tele2.

 

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 is je wettelijk verplicht te informeren over de kosten van het gebruik van je mobiele telefoon als je aan het roamen gaat. Elke keer als je een nieuw land betreed krijg je de desbetreffende sms. De vrolijke manier waarop iemand dit ooit bij Tele2 heeft verwoord is natuurlijk in lijn met de marktbenadering van Tele2. Als je op de terugweg van je reis, binnen 1 week, weer in een land komt waar je de welkom sms al hebt gehad zal deze niet nogmaals worden verzonden.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Iraina, allereerst super fijn om te horen dat je tevreden met ons bent! Bedankt voor je uitgebreide uitleg en leuke manier van schrijven! Je hebt me echt een beetje meegenomen op je reis! Wat @eric zegt klopt helemaal. Ook @theocoppes bedankt voor het meedenken!

Ik ga dit intern doorgeven bij de juiste collega’s. Ik kan niks beloven, maar goed dat je dit in ieder geval bij ons hebt aangegeven. Ik hoop dat je hier de volgende keer geen (of niet meer zoveel) last meer van hebt! :smile:

Als de Community je nog ergens anders bij kan helpen, laat het ons dan gerust weten. Je kunt dan een nieuw topic aanmaken. We staan voor je klaar! :smile: