beantwoord

Nummerportering nieuwe simkaart

• 4 mei 2016
  • 2 reacties
  • 157 x bekeken

Deze week heb ik een abonnement afgesloten bij tele2 met nummerbehoud. Nu krijg ik maandag mijn iphone 6s al binnen, maar mijn abonnement bij tele2 gaat pas 30 juni in. Voor de iphone heb ik een nanosim nodig, deze wil ik graag bij ontvangst al in gebruik nemen. Als ik een vervangende simkaart(nanosim) aanvraag bij mijn huidige provider, gaat dit dan voor problemen zorgen met de nummerportering? Want bij een vervangende simkaart zit ook een nieuw sim-kaartnummer volgens mij.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 10 mei 2016, 14:34

Hi Bart,

Ik heb het voor je nagevraagd. De koppeling simkaartnummer en 06-nummer is een onderdeel van het verificatieproces. Nadat de aanvraag voor nummerbehoud door jouw oude provider is goedgekeurd, kun je gerust een nieuwe simkaart aanvragen. Uiteraard kan je ook in bepaalde telefoonwinkels terecht, waar ze voor een kleine bijdrage jouw simkaart kunnen verkleinen met een speciale simcutter.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zult dit bij je oude provider moeten navragen. Op zich zijn het losstaande zaken. Nummer en sim. Als de portering is goedgekeurd (heb je een sms van ontvangen) dan kun je gewoon een simwissel bij hen aanvragen.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Bart,

Ik heb het voor je nagevraagd. De koppeling simkaartnummer en 06-nummer is een onderdeel van het verificatieproces. Nadat de aanvraag voor nummerbehoud door jouw oude provider is goedgekeurd, kun je gerust een nieuwe simkaart aanvragen. Uiteraard kan je ook in bepaalde telefoonwinkels terecht, waar ze voor een kleine bijdrage jouw simkaart kunnen verkleinen met een speciale simcutter.

Groetjes,
Rick