Nummerbehoud en simkaart activeren

• 27 februari 2017
  • 6 reacties
  • 278 x bekeken

Hallo,

20 februari heb ik een abonnement afgesloten bij Tele2 en hierbij heb ik nummerbehoud aangevraagd. Nu heb ik een simkaart thuisgestuurd gekregen, maar als ik die activeer krijg ik een nieuw telefoonnummer. Moet ik deze simkaart nu wel activeren of wachten totdat ik bericht krijg over het nummerbehoud? Ik hou echt graag mijn eigen telefoonnummer.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Nummerbehoud duurt meestal circa een maand. Dit is nl. de tijd die je oude provider heeft als opzegtermijn. Heb je bericht gehad dat je overstap is goedgekeurd? Welke datum wordt daarbij genoemd?
Van mijn oude provider heb ik nog helemaal geen bericht gehad en van tele2 heb ik een brief gehad met simkaart en nieuw nummer en daar stond verder ook niet zoveel in. En ik heb een bericht gehad dat ik nu nog 7 dagen heb om de simkaart te activeren.

Als het een maand duurt om het nummer te behouden, is het dan de bedoeling dat je de eerste maand het nieuwe nummer gebruikt en daarna je eigen nummer weer krijgt? Of in ieder geval alvast de simkaart activeren?

Sorry als mijn vraag een beetje onduidelijk is. Ik vind het lastig om hier meer informatie over te vinden en krijg ook maar weinig te horen van beide providers..
Badge
Volgens mij snap ik wat je bedoeld. Als je nummerbehoud is goedgekeurd wordt het nummer overgenomen na een maand. Je krijgt dan een simkaart en het abonnement wordt dan een maand later actief. Als het nummerbehoud wordt afgekeurd door de oude provider wordt er automatisch een nieuw nummer toegekend. Als je geen bericht hebt gekregen over het nummerbehoud klinkt het alsof je nummerbehoud niet goed gaat. Dit kan ik wel even voor je nakijken. Zou je daarvoor j een privebericht naar me willen sturen met je gegevens (naam, adres incl postcode en woonplaats, geboortedatum en klantnummer), dit kun je doen door op mijn naam te klikken. Dan ga ik het voor je controleren.
Badge
Om niet al je gegevens openbaar te zetten heb ik je een privébericht gestuurd met alle gegevens over je nummerbehoud. 🙂
Topic kan gesloten worden, het probleem is opgelost.
Badge
Super! Ik ga hem sluiten!
Fijne avond! 🙂