Alles over nummerbehoud

  • 7 July 2020
  • 0 reacties
  • 3882 x bekeken
Alles over nummerbehoud
Reputatie 7
Badge +12

Heb je de stap gemaakt om… over te stappen naar Tele2? Goede keuze! Wil je wel je eigen nummer behouden? Wij maken het je zo makkelijk mogelijk!  

 

Heb je een nieuw mobiel abonnement bij ons besteld? Met of zonder telefoon, dat maakt niets uit. Als jij je eigen nummer mee wil nemen, dan regelen wij dit voor je! Zonder kosten. Wij zeggen je oude abonnement op, dus daar hoef je zelf helemaal niets voor te doen.
 


 

Hoe vraag ik nummerbehoud aan?

Nummerbehoud is supersimpel, maar je moet het wel zelf even aanvragen. Dit doe je in 5 simpele stappen:

 

1. Schaf een Tele2 simkaart aan

Om je nummerbehoud aan te vragen heb je een Tele2 simkaart met een telefoonnummer nodig. Het nummer op de Tele2 simkaart is tijdelijk (deze kun je negeren). Dit tijdelijke nummer wordt namelijk omgezet naar je oude, vertrouwde telefoonnummer. Goed om te weten: het telefoonnummer dat je mee wil nemen moet actief zijn.

 

2. Vraag nummerbehoud aan

Na jouw Tele2 bestelling kun je gratis nummerbehoud aanvragen. Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. In de e-mail staat een link waarmee je direct gemakkelijk nummerbehoud kunt aanvragen. Heb je de link niet meer? Geen probleem, je kunt ook altijd online nummerbehoud aanvragen via deze pagina

 

3. Jij hoeft je huidige abo niet op te zeggen

Tele2 vraagt nummerbehoud aan bij je huidige provider. We doen deze aanvraag als je bestelling is geleverd. Binnen 2 werkdagen krijg je per e-mail en sms een bevestiging van je aanvraag voor nummerbehoud. Is je aanvraag goedgekeurd? Dan betekent dit automatisch dat je aansluiting bij je huidige provider wordt opgezegd. Hierbij wordt rekening gehouden met de opzegtermijn die je provider hanteert. Opzeggen hoef je dus niet zelf te doen.

 

4. We houden je op de hoogte

Als je aanvraag is goedgekeurd, sturen we je een bevestigings-SMS. Hierin geven we aan op welke datum we je gaan overzetten. Bovendien krijg je een week van tevoren nog een herinnerings-SMS. 1 dag voor de omzetting sturen we je nog een keer een SMS.

 

5. Wij zetten je mobiele nummer over naar je nieuwe Tele2 simkaart

Op de dag van het nummerbehoud sturen we je een SMS, een half uur voordat je nummer wordt overgezet. In deze SMS laten we weten dat je jouw nieuwe Tele2 simkaart bijna kunt gebruiken. Even later zul je merken dat je oude simkaart geen bereik meer heeft. Doe dan je nieuwe Tele2 simkaart in je toestel. Zodra je nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen we je een welkomst-SMS. Je bent dan bereikbaar op het Tele2 netwerk met je eigen mobiele nummer.

 

Wanneer gaat mijn nieuwe contract in?

Je nieuwe contract gaat in op het moment dat je nieuwe simkaart geactiveerd is. Vanaf dit moment betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement. Niet zeker wanneer dit is? Vul je 06-nummer in je profiel in en vraag het ons.

 

Moet ik mijn huidige abonnement zelf opzeggen?

Nee, zeg je huidige contract niet zelf op als je het verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Dit regelt Tele2 voor jou. Als je het contract zelf opzegt, loop je zelfs het risico dat we het nummer niet meer over kunnen nemen, omdat je oude provider het al gedeactiveerd heeft.

 

Hoelang duurt het overzetten van mijn telefoonnummer?

Dit is afhankelijk van de einddatum van het contract bij je huidige provider. Zodra je huidige contract eindigt, duurt het ongeveer 1 week (afhankelijk van levering simkaart en/of telefoon) voordat je nummer is overgezet. Je kunt 4 maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen. Dat betekent dat het uiterlijk 4 maanden en 1 week kan duren voordat je nummer wordt overgezet.

 

Benieuwd naar de status van je nummerbehoud? Check deze pagina!

 

Kan ik meteen bellen als ik overstap naar Tele2?

Bij levering is de nieuwe simkaart nog niet actief. Binnen twee dagen krijg je een sms en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op het moment van activatie wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart en kun je gebruik maken van je diensten bij Tele2.


Om welke reden kan mijn nummerbehoud aanvraag afgewezen worden?

  • Je contract bij je huidige provider loopt nog langer dan 4 maanden
  • Je mobiele nummer is al afgesloten (dit gebeurd als je je huidige contract al hebt opgezegd of als je nummerbehoud aanvraag bij een andere provider hebt lopen)

 

Ik heb een SMS ontvangen van het nummer 1661. Is dat van Tele2?

Ja, dit SMS’je is van ons afkomstig. Je ontvangt een SMS van 1661 als je nummerbehoud aanvraagt. Hiermee valideren wij of het opgegeven nummer echt van jou is.

 

Kan ik zelf de geplande startdatum van mijn nummerbehoud wijzigen?

Je kunt de geplande startdatum uitstellen. Dit kun je zelf regelen via MijnTele2. Je kunt je nummerbehoud alleen niet vervroegen, hooguit in uitzonderlijke omstandigheden. De datum die wij opgeven is namelijk al de eerst mogelijke datum dat wij het telefoonnummer kunnen overnemen van je huidige provider.

 

Kan een moderator de startdatum van mijn nummerbehoud wijzigen?

Ja, start via deze link een nieuw topic en geef aan dat je de datum van je nummerbehoud wil wijzigen. Zorg dat je je 06-nummer in je profiel hebt ingevuld. Zo kunnen we je sneller helpen. Je kunt deze datum ook zelf aanpassen in MijnTele2.

 

Ik ben in het buitenland als mijn nummer wordt overgezet. Kan dit?

Nee, om nummerbehoud succesvol te laten verlopen moet je echt in Nederland zijn op de dag dat we je overzetten. Ben je op vakantie op de geplande dag dat nummerbehoud in zou gaan? Wijzig de startdatum zelf via MijnTele2 of neem contact met ons op.


Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?

Vraag je nummerbehoud aan tijdens je bestelling. Vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen. Er zit een maximum termijn waarop je nummerbehoud kunt aanvragen, namelijk tot 120 dagen in de toekomst. En wanneer een aanvraag voor nummerbehoud eenmaal is goedgekeurd, mag de datum uitgesteld worden worden tot uiterlijk 90 dagen (na de eerstmogelijke porteerdatum) in de toekomst. Tip: via deze website bereken je hoeveel dagen tussen twee datums zitten. 

 

Kan ik achteraf nummerbehoud aanvragen?

Achteraf nummerbehoud aanvragen is mogelijk. Hier zijn wel twee voorwaarden voor. Ten eerste moet je abonnement actief zijn en ten tweede mag je geen lopende aanvragen hebben. Denk hierbij aan een aanvraag van een simkaart of een upgrade van je abonnement.

 

Hoe wordt mijn mobiele nummer gevalideerd?

Om er zeker van te zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort, ontvang je eerst een SMS van ons. Hierin vragen we je een 5-cijferige code terug te sturen:

  • SMS binnen 24 uur de code terug
  • Wij ontvangen de bevestiging van het mobiele nummer
  • Jij ontvangt een SMS met de bevestiging
  • De Tele2 simkaart gebruik je zodra het telefoonnummer is overgenomen.

 

Mijn nummer is nog niet overgezet naar Tele2, kan ik mijn nieuwe toestel al wel gebruiken?

Ja, als je een toestel bij ons hebt besteld, kun je deze direct gebruiken! Stop simpelweg je huidige simkaart in je nieuwe toestel. Zodra je telefoonnummer is overgenomen door ons wissel je de simkaart om. Heb je een simkaart die niet in je nieuwe toestel past? Vraag dan een nieuwe simkaart aan bij je huidige provider!

 

Kan ik blijven bellen totdat mijn telefoonnummer is overgenomen?

Ja, je telefoonnummer blijft actief bij je huidige provider, totdat wij het telefoonnummer hebben overgenomen. Je kan dus met de simkaart van je huidige provider blijven bellen. De simkaart van ons kun je gebruiken zodra het telefoonnummer is overgenomen.

 

Heb je na het lezen van bovenstaande vragen en antwoorden nog steeds vragen over Nummerbehoud? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Mobiele abonnementen’ en vraag het de Community!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer