vraag

Nummer gedeactiveerd

• 24 september 2018
  • 8 reacties
  • 257 x bekeken

Ik krijg een mail van Facebook dat mijn nummer gedeactiveerd is voor Facebook sms berichten omdat de provider gezegd zou hebben dat het nummer niet meer bestaat. Klopt dit?
Er staat nog bij dat als dit niet juist is, dat ik mijn nummer dan weer kan toevoegen in Facebook.
Maar als ik in Facebook kijk, staat mijn nummer nog gewoon bij mijn instellingen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Hoi raa0700

Welkom op het forum van Tele2, Het nummer is bij ons gewoon actief,

Laten we even afwachten of je mede forumgebruikers hier iets over weten?

Fijne dag,

Arjan
Hoi raa0700

Welkom op het forum van Tele2, Het nummer is bij ons gewoon actief,

Laten we even afwachten of je mede forumgebruikers hier iets over weten?

Fijne dag,

Arjan

Arjan,
Kun jij dan tenminste zien dat er bij Tele2 niets veranderd is in mijn instellingen? Er is niets met mijn abonnement gebeurt, jullie hebben toch niets doorgegeven aan Facebook?

groetjes
Marco
Reputatie 7
Badge
Ik zou hier heel voorzichtig mee zijn. Als je nummer nog in je Facebook profiel staat en alles gewoon werkt, dan vraag ik me sterk af of het geen fishing-mail is om je accountgegevens te stelen. Kijk heel goed naar het afzender adres van de e-mail en naar of de link in de mail wel echt naar de ‘echte’ Facebook website verwijst.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou hier heel voorzichtig mee zijn. Als je nummer nog in je Facebook profiel staat en alles gewoon werkt, dan vraag ik me sterk af of het geen fishing-mail is om je accountgegevens te stelen. Kijk heel goed naar het afzender adres van de e-mail en naar of de link in de mail wel echt naar de ‘echte’ Facebook website verwijst.

Dat was juist mijn gedachten, Facebook doet niet veel met je nr, af en toe zou dan een herinnering komen om je gegevens te checken (email en telefoon nr), maar ik heb zelfs mijn Duitse nr nog gebruik als inlog voor Facebook nog maanden, als niet jaren na dat het gedeactiveerd was.

Die email klinkt raar, ik zou maar gauw verwijderen, als Facebook iets je wilt vertellen, krijg je binnen de website zelf een notificatie.

Dat was juist mijn gedachten, Facebook doet niet veel met je nr, af en toe zou dan een herinnering komen om je gegevens te checken (email en telefoon nr), maar ik heb zelfs mijn Duitse nr nog gebruik als inlog voor Facebook nog maanden, als niet jaren na dat het gedeactiveerd was.

Die email klinkt raar, ik zou maar gauw verwijderen, als Facebook iets je wilt vertellen, krijg je binnen de website zelf een notificatie.

Dank jullie wel voor je reactive
De mail is afkomstig van security@facebookmail.com
Lijkt echt
Reputatie 7
Badge
Dat domein is echt van Facebook (net gecontroleerd op allwhois.com), maar de afzender kan nog nep zijn. De link in de mail is ook belangrijk om te controleren.
Daarnaast, ook bij Facebook zal er wel eens een verkeerde mail gestuurd worden. Zoals Rena al aangeeft, zal je zeker binnen de website een melding krijgen als er iets niet klopt. Je nummer staat nog in je Facebook profiel, dus er is ook niet zoveel dat je kunt doen op het moment.
Reputatie 5
Badge
Hi raa0700,

Heb jij ooit meldingen gekregen van Facebook via SMS? Of heb jij je hier voor aangemeld? Want het is een beetje vreemd dat Facebook zelf dit soort mails stuurt.

Zoals Pipo aangeeft kan het te maken hebben met fishing, scan voor de zekerheid even je pc en verander daarna je Facebook wachtwoord.
Hi raa0700,

Heb jij ooit meldingen gekregen van Facebook via SMS? Of heb jij je hier voor aangemeld? Want het is een beetje vreemd dat Facebook zelf dit soort mails stuurt.

Zoals Pipo aangeeft kan het te maken hebben met fishing, scan voor de zekerheid even je pc en verander daarna je Facebook wachtwoord.

Dank voor de goede raad beiden.
inmiddels mail weggegooid en wachtwoord aangepast.