beantwoord

Noorwegen

Begin augustus gaat mijn nieuwe data altijd in. Ik was 1 en 2 augustus in Frankrijk. Op de boot naar Oslo op 5 augustus kreeg ik een sms dat ik geen internet meer had. Extra internetbundel van 20 euro gekocht. Heel vreemd dat al mijn tegoed al op was. Kreeg gisteren van jullie een sms dat door een storing 2gb afgelopen weekend bij mijn tegoed kwam.
Vanmorgen kreeg ik weer een sms dst ik al 80% verbruikt zou hebben!!!! Heb wifi in hotel en telefoon amper gebruikt.....wat gaat hier fout? Zit al op 80 euro terwijl ik normaal 14 euro betaal

icon Beste antwoord door eric 8 augustus 2018, 21:07

Het enigste wat we weten is dat er geen spookdata bestaat. Dus wat de provider meet is verbruikt, alleen mag de provider niet inzien waaraan dat is besteed. Dat kan dus alleen op je telefoon. Zeker als er nog steeds mobiel dataverbruik is moet je dat kunnen zien.
Mobiele data op een ferry valt buiten de EU bundel maar data in Noorwegen wel. Je hebt voor die 20 euro een NL bundel (ook te gebruiken in de EU gekocht neem ik aan)

Bekijk origineel bericht

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Oké, had je data roaming aan in de boot?

Zo ja, dan was die sms niet over je normale bundel, maar over je verbruik van satelliet internet. Dat stopt bij 60€, en bij 60€ kom je erg snel aan omdat de prijs is 10€ per MB.

Voor je andere verbruik, raadpleeg de data monitor van je telefoon om te kijken wat gebruikt nou zo viel data.
Maar ik heb voor 20 euro bijgekocht en dat zou nu alweer op zijn
Reputatie 7
Badge +2
Ja dat begreep ik, daarom zet ik dat je zou moeten kijken in je data monitor om achter te komen welke apps zo veel data nou verbruiken.

Dat kan ook de WiFi assistant of iets dergelijks zijn, die je data gaat gebruiken als je wifi niet goed genoeg is.
Waar staat dat dan onder? Gegevensgebruik?
Reputatie 7
Badge +2
Welke toestel heb je?
Samsung s5 mini
Heb al wat apps verwijderd
Voel me toch bedonderd
Reputatie 7
Badge +2
https://androidworld.nl/nieuws/welke-apps-hoeveel-mb-databundel/

Je ziet daar waar het bij de S5 zit. Bij netwerken data verbinding (menu namen kunnen anders zijn op verschillende software versies).

Zorg dat je de periode wel goed ingesteld hebt, dus van 1 augustus, dat is wanneer je bundel in gaat.

Kijk ook op mijn Tele2 om te zien hoeveel je werkelijk van je bundels gebruikt hebt, niet iedereen heeft vandaag de 2GB compensatie gekregen.
Maar aan die kosten en die weggegooide 20 euro is dus niks te doen?
Ben nog tot eind volgende week in Noorwegen.....wat is raadzaam?
Ik kan de periode toch niet instellen dat doen jullie toch?
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben niet van Tele2, dat moet ik eerst zeggen.

Ik bedoel de periode instellen in de weergave van je data gebruik in je telefoon.

Zonder te weten wat zo veel data verbruikt, wordt een advies geven moeilijk.

Kijk op mijn Tele2 om achter te komen hoeveel data je nog heb.

Dan kijk in de gegevens verbruik van je telefoon en kijk welke apps data verbruiken.
Toch bedankt voor je antwoorden.
Reputatie 7
Badge +4
Het enigste wat we weten is dat er geen spookdata bestaat. Dus wat de provider meet is verbruikt, alleen mag de provider niet inzien waaraan dat is besteed. Dat kan dus alleen op je telefoon. Zeker als er nog steeds mobiel dataverbruik is moet je dat kunnen zien.
Mobiele data op een ferry valt buiten de EU bundel maar data in Noorwegen wel. Je hebt voor die 20 euro een NL bundel (ook te gebruiken in de EU gekocht neem ik aan)
Ja sms 10 is extra internrtbundels
Reputatie 4
Badge
Hoi maud0408

Ik kan nu niet exact zien nog Ik zie alleen dat de kosten zijn gemaakt voor internet in het buitenland.
Aanname: ik denk dat je internet hebt gebruikt op een Ferry, maar dat kunnen we pas zien als je factuur klaar is.

Groet Arjan

Reageer