beantwoord

Nog steeds geen 4G

• 1 januari 2016
  • 30 reacties
  • 2010 x bekeken

Reputatie 1
Misschien is dit al vaker besproken maar ik zie dat niet zo snel ergens staat tussen de topics dus sorry bij deze als het al besproken is.....:$

Ik heb sinds oktober 2015 mijn abonnement verlengd maar geen 4G gekregen.....
Verschillende keren heb ik er telefonisch en via chat naar gevraagd bij de klantenservice maar telkens kreeg ik te horen : "Voor het einde van het jaar is iedereen over".
Nu is het 1 Januari 2016 en je raad het al geen 4G.......

Mijn geduld begint een beetje op te raken.....:@
Nieuwe klanten krijgen gelijk 4G maar vaste klanten zoals ik hebben het nakijken.....

Wat gaat hier nu mee gebeuren is mijn vraag :8
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 2 januari 2016, 11:31

Hoi Quint1976,
Ten eerste de beste wensen! 🙂 Hoop dat je een mooie jaarwisseling hebt gehad.

Wat betreft je 4G: er zijn inderdaad een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen. Niet elk toestel kan namelijk op ons 4G netwerk. We zijn heel hard bezig om iedereen over te zetten alleen vergt dit helaas meer tijd dan wat we in eerste instantie dachten. Als je bent omgezet, krijg je een mailtje en daarin staat wat extra informatie over 4G. Onder anderen over hoe je je telefoon moet instellen om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van 4G. Ik moet je dus adviseren om deze mail even af te wachten.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

30 reacties

Bestaande klanten worden inderdaad genegeerd door tele 2
ik heb ook nog steeds geen 4G en ben er wel een beetje klaar mee.
zal blij zijn als mijn abonnement afloopt en ik kan overstappen naar een ander.
In mijn tele2 app staat nog steeds dat ik 2,5 gig data heb terwijl ik 5 gig zou moeten hebben aangezien ik ook bericht heb gehad dat mijn bundel verdubbeld zou worden. Ook ik heb nog geen 4g. Ik ben al jaaaaaren klant bij Tele2, denk al wel een jaar of 6 minimaal.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan alleen overgezet worden naar 4G als je aan alle voorwaarden voldoet. B.v. 4G telefoon, email adres correct, geen openstaande rekeningen. Forumlid Siebel kan dit rijtje nog aanvullen.
Er zijn wel een aantal klanten die ze helemaal handmatig moeten omzetten, en dat kost inderdaad tijd. We hebben op het forum geen recente update meer gehad.
Reputatie 1
Aan die voorwaarden voldoe ik al dus de rest zal ook wel meevallen.....

Nee het is gewoon triest dat tele2 meer aandacht wil geven aan nieuwe klanten terwijl de bestaande klanten het nakijken hebben......en dan heb ik het nog niet gehad over de loze beloftes.
In de "mijn tele2" omgeving staat nu al maanden dat ik mijn brievenbus in de gaten moet houden voor nieuws over 4G maar alleen iets ontvangen over de extra data die ik gekregen heb van hun.
Leuk maar niet waar het mij om gaat en waarom ik in Oktober gebleven ben bij Tele2 , namelijk dat ik 4G zou krijgen.........
Reputatie 7
Badge +4
Een voorwaarde die ook wel eens langsgekomen is, is dat jouw abonnement moet passen in de nieuwe systemen. Ik verzin ze niet, maar blijkbaar zijn hele oude vormen niet om te zetten. Wat wel is gezegd, en de reacties lijken daar mee overeen te komen is dat als je naar een nieuwe abonnementsvorm verlengd je nadat je oude abonnement is afgelopen je in ieder geval wordt omgezet.
Reputatie 1
Mijn abonnement is op 07 oktober overgegaan in een nieuw abonnement met andere inhoud.......dus ruim 2,5 maand de kans gehad om om te zetten zoals ook beloofd door tele2.

Maar mooi helemaal niks......
Ik ga ze eens bellen binnenkort. Ik heb bericht gehad dat alle 3 onze abonnementen zouden worden verdubbeld en 4g zouden worden. Dit is dus gewoon wat tele2 gaat regelen, belofte maakt schuld.
Overigens, onze telefoons zijn allemaal 4g geschikt dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ook nieuwe klanten krijgen niet altijd gelijk 4G mijn vrouw is nu 3 maanden klant en iis helemaal klaar voor 4G maar helaas.....
Reputatie 7
Badge +4
Hè Martien,

Hoe weet je dat ze niet op 4g is aangesloten?

Nieuwe abonnementen die een 4g toestel hebben zouden dat moeten hebben.

Zit je in het dekkingsgebied? En heb je bericht gehad dat je databundel is verdubbeld?
Ja Eric, als je die schreeuwerige poster bedoeld die hebben we allebei gehad en ik had ook een dubbele bundel waar ik natuurlijk niets aan had maar mijn vrouw had gewoon haar normale bundel en 4G hebben we nog geen van bijde.
Reputatie 7
Badge +4
De dubbele data is alleen aan klanten gegeven die op hun nieuwe 4G systeem zitten. Dus de voorzichtige conclusie is dat jij dan al 4G/LTE (is hetzelfde) hebt. Wat voor toestel heb je en hoe staat de netwerk instelling onder instellingen/mobiel netwerk? op LTE/WCDMA/GSM ?
Hier helaas ook nog geen 4g terwijl alles klopt telefoon email enzo
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Quint1976,

Wat betreft je 4G: er zijn inderdaad een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen. Niet elk toestel kan namelijk op ons 4G netwerk. We zijn heel hard bezig om iedereen over te zetten alleen vergt dit helaas meer tijd dan wat we in eerste instantie dachten. Als je bent omgezet, krijg je een mailtje en daarin staat wat extra informatie over 4G. Onder anderen over hoe je je telefoon moet instellen om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van 4G. Ik moet je dus adviseren om deze mail even af te wachten.
Groetjes Kiko
Alles klopt helemaal Alleen heb ik nog geen mail gehad waarin staat dat ik overgezet ben
Ook bij mij hetzelfde liedje. Eerst in de herfst van 2015 geïnformeerd of ik met mijn Iphone 5 kon aansluiten op het 4G netwerk. Kon pertinent, zeker weten liet Tele @ horen. Hoop gedoe met wisselen van Simkaart en daarna... niks 4G. Gebeld met Tele2, kreeg een dame aan de lijn die netjes maar beslist meldde dat ik met mijn Iphone 5 geen 4G kon ontvangen. Gewoon bedrogen dus. Nooit meer iets van gehoord. Ik geef ze nog een kans, daarna lekker door naar een andere provider.
Reputatie 1
Hoi Quint1976,

Groetjes Kiko

Jij ook de beste wensen Kiko, heb mij eigen prima vermaakt met oud & nieuw :D

Ik heb een iphone 6s en alle instellingen kloppen al volgens jullie eigen ondersteuningspagina's.
Dat verhaal dat het allemaal langer duurt dan gedacht hoor ik nu al bijna een half jaar van jullie samen met het verhaal eind 2015 is iedereen over op 4g.
Kan je begrijpen dat ik er geen vertrouwen in heb en al spijt heb dat ik alsnog verlengd heb ?

Maar goed er is niks aan te doen blijkbaar
Reputatie 5
Badge +3
Ook bij mij hetzelfde liedje. Eerst in de herfst van 2015 geïnformeerd of ik met mijn Iphone 5 kon aansluiten op het 4G netwerk. Kon pertinent, zeker weten liet Tele @ horen. Hoop gedoe met wisselen van Simkaart en daarna... niks 4G. Gebeld met Tele2, kreeg een dame aan de lijn die netjes maar beslist meldde dat ik met mijn Iphone 5 geen 4G kon ontvangen. Gewoon bedrogen dus. Nooit meer iets van gehoord. Ik geef ze nog een kans, daarna lekker door naar een andere provider.
Je bent i.d.d. flink in de maling genomen zie hier:
De Apple iPhone 5 biedt geen ondersteuning voor de 800 MHz band. En dat is de voornaamste band waarop Tele2 in de loop van dit jaar haar 4G/ LTE netwerkdiensten gaat leveren.
De Apple iPhone 5 is wel geschikt voor andere netwerk-frequenties, maar niet voor de 800 MHz frequentie (de latere modellen dan weer wel)
Overigens maken KPN en Vodafone ook gebruik van de 800 MHz-frequentie voor hun 4G-Netwerken.
Ik heb ook nog steeds geen 4G, heb ook geen verdubbelaar gekregen ondanks dat ik al heel wat jaartjes klant ben en heb een Iphone6 dus dat zou gewoon moeten lukken, jammer jammer jammer
Reputatie 7
Badge +4
He gracesmeets.. Dit topic gaat nu wel heel erg door elkaar lopen. Zou je gewoon een nieuwe vraag kunnen neerzetten?
Rechtsboven zit een knop "stel een vraag".

Lijkt me nog steeds relevant omdat je net aangaf dat je simkaart geblokkeerd is? En dan wordt je zeker niet overgezet.
He gracesmeets.. Dit topic gaat nu wel heel erg door elkaar lopen. Zou je gewoon een nieuwe vraag kunnen neerzetten?

bericht aangepast

Lijkt me nog steeds relevant omdat je net aangaf dat je simkaart geblokkeerd is? En dan wordt je zeker niet overgezet.

Hoe kom je erbij dat mijn simkaart geblokkeerd is? ik vroeg hoe je uitgaande gesprekken naar het buitenland kan blokkeren. Maar terugkomend op 4G ik heb idd geen 4G, ook geen verdubbelaar, een Iphone6 die 4G gereed is maar ook nog geen bericht gekregen dat ik overgezet ben op 4G, heb dit uiteraard al geprobeerd maar nog steeds 3G
Ik ben een nieuwe klant van tele2 sinds oktober 2015, en ook ik heb geen 4g! Ook naar klantenservice gebeld en krijg ik te horen dat ze een mail tje naar 't hoofdkantoor doen en dat ik overgezet ga worden. Aangezien ik EN een nieuwe simkaart heb EN een nieuwe telefoon samsung galaxy s6 edge moet t gewoon werken! Als ik niet HEEL snel over gezet wordt, ga ik stappen ondernemen want ik ben gewoon misleid door reclame!!!
Reputatie 6
Badge +1
Je krijgt bericht wanneer je wordt overgezet op 4G. Zo ging het ook bij mij. Klant in september geworden, overgezet in oktober.
Wat een superslechte reclame actie is dit van TELE2. Allerlei excuses worden aangedragen. Echter klopt er niets van de redenaties. Ik heb namelijk gelijk met een collega een abonnement aangeschaft met een zelfde telefoon. Hij ontvangt al drie maanden 4G en dataverdubbeling en Ik nog steeds niet. Wel dezelfde reclame uitingen SMS jes etc.. maar daar blijft het bij. En inderdaad is mij telefonisch ook meegedeeld dat iedereen voor 2016 aangesloten zou moeten zijn.

Wie is er nu gek?