beantwoord

Nog geen 5G verbinding na toevoeging

  • 8 June 2021
  • 3 reacties
  • 1279 x bekeken

Hoi!

Ik heb twee dagen geleden de extra (betaalde) optie 5G aangevraagd, welke daarna direct bevestigd.

De optie zou ik direct kunnen gebruiken, maar ik begrijp dat daar in praktijk wat tijd overheen gaat.

Nu is dit de derde dag, en ik heb nog steeds geen verbinding kunnen maken met het 5G-netwerk.

Ik heb een iPhone 12 Pro Max waarop ik in de instelling ‘5G On’ en ‘Sta meer … op 5G’ al heb geactiveerd.

Waarom krijg ik geen verbinding? Ik bevind mij trouwens in het dekkingsgebied: Breda.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten, Koen

 

icon

Beste antwoord door Paradijsvogel 9 June 2021, 14:39

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Paradijsvogel,

Welkom op de Community! Ik ga meteen met je meekijken wat er aan de hand kan zijn met jouw 5G verbinding.

Top dat je 5G hebt aangezet op jouw iPhone 12 Pro Max, mooi toestel! Die is natuurlijk geschikt voor onze 5G verbiding. Ik heb direct jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat 5G inderdaad aan staat. Heb je in deze kaart gecheckt of je in het 5G dekkingsgebied zit: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking? De dekkingskaart op www.tele2.nl heeft nog geen 5G optie.

Op basis van jouw gegevens zie ik dat de dekking niet optimaal is bij jou in de omgeving. Het komt erop neer dat wij nog niet in heel Nederland een complete 5G dekking hebben. Hieronder een voorbeeld:
 


Als de dekking niet goed is dan werkt de 5G niet goed. Misschien wil je testen of 5G wel werkt op een plek waarvan de dekkingskaart aangeeft dat de dekking goed is. Mocht je dit niet willen dan kan je het uitzetten in jouw MijnTele2 omgeving. 

Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!

Hoi Cas! Thanks voor je reactie!

Ik ben gélijk gaan rijden, en je hebt gelijk! Waarschijnlijk heb ik (te) weinig dekking bij mij thuis. Hoe dan ook lijkt alles naar behoren te werken.

Dank voor je hulp! Kan je iets zeggen over het uitrollen van 5G in Breda? Hoor het graag van je!

Groeten, Koen

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Koen,

Graag gedaan! We zijn continu bezig met het optimaliseren van het 5G netwerk, ik kan geen concrete datum geven over de uitrol van het netwerk op specifieke plekken.