beantwoord

Nog altijd geen 4G netwerk

• 11 april 2016
  • 7 reacties
  • 293 x bekeken

Ik heb destijds mijn tele2 abonnement verlengt omdat men heeft beloofd dat begin 2016 een landelijke 4G dekking zou zijn gerealiseerd. Tot op de dag van vandaag heb ik in mijn woonplaats Winterswijk nog altijd geen 4G. Om deze reden wil ik eigenlijk van mijn abonnement af, want ik wil simpelweg gebruik maken van 4G, daar betaal ik immers gewoon voor. Hoe kom ik van mijn abonnement af?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 12 april 2016, 12:52

Beste Roelio86,

Wij zijn druk bezig met het uitbreiden van onze 4G-dekking, maar ik ga ga geen beloftes doen over de dekking specifiek in jouw woonplaats. Wij doen ons best om jou op termijn de best mogelijke ervaring te bieden, maar het ontbreken van 4G is - zolang jij nog binnen contract zit - geen reden om jouw abonnement bij ons te verbreken. Omdat wij voor 2G en 3G momenteel op jouw locatie nog afhankelijk zijn van het netwerk van T-Mobile, moeten we ook geld aan hen afstaan voor het gebruik ervan. Alleen daarom al kan je vast voorstellen dat wij jou graag zo snel mogelijk in jouw woonplaats toegang geven tot ons 4G-netwerk.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste Roelio86,

Wij zijn druk bezig met het uitbreiden van onze 4G-dekking, maar ik ga ga geen beloftes doen over de dekking specifiek in jouw woonplaats. Wij doen ons best om jou op termijn de best mogelijke ervaring te bieden, maar het ontbreken van 4G is - zolang jij nog binnen contract zit - geen reden om jouw abonnement bij ons te verbreken. Omdat wij voor 2G en 3G momenteel op jouw locatie nog afhankelijk zijn van het netwerk van T-Mobile, moeten we ook geld aan hen afstaan voor het gebruik ervan. Alleen daarom al kan je vast voorstellen dat wij jou graag zo snel mogelijk in jouw woonplaats toegang geven tot ons 4G-netwerk.

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp je uitleg, maar ik voel mij enorm aan het lijntje gehouden.
Een half jaar geleden kreeg ik namelijk hetzelfde antwoord, en een aantal maanden terug ook.
Ik ben bang dat dit over 3 maanden nog steeds hetzelfde zal zijn.
Is er dan echt niet bekend wanneer men masten gaat installeren in of rondom Winterswijk?
Neem toch aan dat hier een planning voor is?
Reputatie 4
Badge +3
Ik begrijp inderdaad dat je dat zo voelt, maar ik kan gewoon geen beloftes doen. Als ik mijn best doe kan ik wel iets kunnen ontfutselen bij een collega die betrokken is bij de uitrol, maar ik krijg deze vraag meerdere keren per maand en mijn collega's krijgen deze vraag natuurlijk ook regelmatig voor hun kiezen. Buiten dat we deze mensen dan veel te veel aan het storen zijn, hebben we ook te maken met andere factoren waardoor de planning kan wijzigen. Tele2 heeft ideeën over ideale plaatsen waar zendmasten moeten komen en gemeenten hebben dan ook weer ideeën over het straatbeeld. Ik zou dus kunnen proberen toe te werken naar een belofte, maar in de praktijk is de kans dat we die alsnog niet waar kunnen maken. Op dit moment is het belangrijker om te weten dat wij de ambitie hebben om zo snel mogelijk landelijk dekkend te zijn. Via externe informatiebronnen kan je wel officieuze updates van alle netwerken in Nederland in de gaten houden. Je krijgt daar misschien ook een idee hoe wij bezig zijn in vergelijking tot de concurrentie.
Ik vind het oprecht jammer dat ik je niet meer informatie kan geven en ik hoop natuurlijk dat het zo snel mogelijk in kannen en kruiken is.
Wellicht dat je dan inderdaad in ieder geval even je best wil doen om iets te ontfutselen, ik zal je er echt niet op vastpinnen. Begrijp wel dat het dan een indicatie is en geen belofte. Begrijp ook heel goed dat het toch nog kan wijzigen.
Maar op dit moment is een indicatie al heel wat, dus dat zal fijn zijn!
Reputatie 4
Badge +3
Beste Roelio86,

Ik snap dat je mij er niet op zult vastpinnen, maar als ik jou een indicatie geef, moet ik dat bij andere klanten ook doen. En zij gaan achteraf misschien wel zeggen dat we loze beloftes hebben gedaan. Ik kan je hier dus helaas niet verder mee helpen :(

Groetjes,
Rick
Erg jammer dat ik nog steeds aan het lijntje gehouden wordt.
Ik betaal 44 euro per maand, dan mag ik inmiddels toch wel 4g verwachten voor dit geld?
Enige compensatie van Tele2 zal wel op zijn plaats zijn.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Roel,

Het niet ontvangen van 4G in jouw woonplaats is geen reden tot compensatie. Zelfs als we landelijk dekkend zijn, betekent dat nog niet dat er op elke meter, in elke kelder of elke woonplaats daadwerkelijk dekking is. 100% geografische 4G-dekking biedt geen enkele provider in Nederland. Nogmaals hoop ik dat het bij jou in Winterswijk snel beschikbaar komt, maar ik heb er geen informatie over en kan hier dus verder niets meer over zeggen.

Groetjes,
Rick