Nog 1GB aanvragen niet mogelijk sinds netwerk verandering

  • 24 September 2020
  • 48 reacties
  • 5601 x bekeken

Sinds gisternacht ben ik (onvrijwillig) naar een ander netwerk overgezet. Op dit nieuw netwerk merkte ik meteen een groot verandering. Ik kan namelijk geen extra GB aanvragen als mijn bundel 80% verbruikt is, pas als het 100% verbruikt is. Dit werkt best wel tegenstrijdig aangezien je via de app extra data moet aanvragen, maar je hebt hiervoor dus internet nodig.

Ik ben ervan bewust dat ik een SMS kan sturen om een GB aan te vragen, maar toch ben ik benieuwd waarom ik pas kan aanvragen als ik 100% m’n internet heb verbruikt? Waarom niet gewoon op 80%?

 

Ik heb het forum doorgekeken en er zijn meerdere mensen die dit hebben aangekaart. Nu ben ik benieuwd of dit vanaf nu altijd zo blijft of dat het een tijdelijk iets is? Ik heb de klantenservice gebeld en er werd mij verteld dat ik vanaf morgen weer normaal data kan aanvragen, maar in een van de threads lees ik dat het overzet naar ander netwerk juist het doel was om dit te veranderen.

Voor de mensen die al een tijdje zijn overgezet naar het nieuw netwerk, kunnen jullie wel vanaf 80% bundelverbruik nieuw data aanvragen of kan dat nog steeds niet?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

48 reacties

Reputatie 1

Ook ik ben diep teleurgesteld in deze verandering, in het bijzonder de gebrekkige communicatie hieromtrent na jaren met plezier gebruik gemaakt te hebben van mijn tele2 unlimited abonnement.

 

Hoewel ik het oneens ben met de nieuwe spelregels van het unlimited abonnement, en ik ook zo m’n vraagtekens heb bij hoezeer dit in breuk is met de beloftes die mij zijn gemaakt toen ik dit abonnement afsloot, had het al gescheeld als deze verandering via de mail was aangegeven. Nu zit ook ik in de situatie dat mijn mobiele netwerk niet bruikbaar is voor mijn werk-gerelateerde doeleinden, én het niet mogelijk is om op korte termijn een andere oplossing te vinden. Hier komt immers altijd een lange wachttijd bij kijken. Kortom, mooi klote deze streek van Tele2 / T-Mobile.

 

Tot slot nog een vraag: wat is de beste manier om verhaal te halen w.b. beloftes die gedaan zijn bij het afsluiten van mijn contract? Klantenservice? Kassa?

Goedemorgen, 

ik zit thuis te vergaderen voor werk en mijn internet is op. Ik kan geen extra MB’s aanvragen via SMS of de app. Net met de klantenservice gebeld en zij vertelden me dat ik (elke keer in de wachtrij moet en) hun moet bellen voor 1GB. Die GB is echter na 15 minuten op, dus zo kan ik niet werken. Ik heb geen andere optie om met internet te verbinden. Afspraken gaan nu niet door en ik kan niet werken. Hoe gaan jullie dit oplossen Tele2? Dit gaat een duur grapje worden voor jullie als ik mijn uren (en waarschijnlijk vele anderen)  niet kan werken door jullie. 

 

Waarom voeren jullie deze werkzaamheden niet uit in het weekend, als de meeste mensen niet hoeven te werken? 

Reputatie 2

Dit is echt slecht geregeld tijdens deze netwerk aanpassing. 
Tegenwoordig moet ik wachten tot de bundel 0% is. Dan is de zoom/teams/meets sessie al verbroken en kan ik met veel gedoe na 10 minuten weer een extra GB aanvragen. 
sessie bijna voorbij…

tijd voor echte unlimited..was Tele2 wegens die Unlimited, maar het stopt gewoon telkens.

adverteer dan met 5Gb per dag. Dan weet je tenminste tevoren dat het niet echt Unlimited is. 

Reputatie 2

Ik gebruik al meer dan 2 jaar zonder problemen het unlimited data abbonement van tele 2. Sinds deze week bij mij de omzetting naar het nieuwe netwerk en de nieuwe app heeft plaatsgevonden gaat het alleen helemaal mis. Ik heb een leefsituatie waar ik best afhankelijk ben van mijn mobiele data en echt een goed werkend unlimited abbonement nodig heb en het komt wel eens voor dat ik de 5gb op maak en moet aanvullen. Nu heeft dat altijd heel goed gewerkt door het sturen van een sms, maar sinds deze week kan ik maar één keer via de app aanvullen en vervolgens geeft ie telkens een foutmelding, laadt ie niet of zegt dat ik geen internet heb; wat dan ook het geval is. In deze tijd van corona heb ik dat internet op sommige momenten heel hard nodig en kan ik niet een halfuur wachten voordat ik weer de mogelijkheid krijg om mijn UNLIMITED Abbonement aan te vullen. Ik hoor dat sommige mensen misbruik maken van het abbonement en dat is hartstikke vervelend, maar door hoe het nu werkt krijgen de mensen die geen misbruik maken maar wel zo nu en dan die extra GBS nodig hebben het hier wel moeilijk mee. Als hier niet iets van een oplossing voor komt zou ik moeten overstappen van provider en dat zou ik hartstikke jammer vinden want ik ben tot dusver altijd helemaal tevreden geweest. Maar ik heb voor deze overstap niks gehoord over de aanpassing van de unlimited data en ik zou graag de voordelen van het unlimited data behouden 

Reputatie 2

Precies! In deze tijd waar internet voor mensen zo belangrijk is met het thuiswerken, het lang niet altijd zo betrouwbare wifi in vele huizen, zoals die bij mij; waar alles is geprobeerd. Ik was er van uitgegaan dat ik deze week mijn tentamens online zou kunnen maken zonder mij zorgen te maken dat mijn wifi weg zou vallen, of mijn mobiele data op was. Nu moet ik naar mijn ouders huis gaan om zekerheid te hebben over een goede verbinding. Helemaal niet tof! Het zou toch wel netjes zijn geweest als we over deze verandering waren geïnformeerd want nu is het heel moeilijk om inderdaad op tijd iets anders te vinden

Zo, jij gaat er wel met gestrekt been in Jippecoen! :grimacing:

 

Alhoewel ik de onderliggende essentie van je opmerking begrijp en ik ook wel eens mijn aanvaringen heb met pipo en eric wil ik nu toch wel een beetje voor ze op de bres springen door te zeggen dat ze ook menig klant hier wel tot een oplossing hebben weten te begeleiden. Ik weet dan ook niet of zo op de man spelen zal helpen een oplossing over het boosten dichterbij te brengen. Ik ben het in ieder geval met de essentie van de klacht over het bundel boosten met je eens, zelf had ik het iets genuanceerder gebracht. Je windt er in elk geval geen doekjes om! :smiley:

 

Reputatie 7
Badge +8

Voor die capaciteitsproblemen in het mobiele netwerk is juist 5G uitgevonden. 

Natuurlijk duurt het nog enkele jaren tot dit volledig geïntegreerd is. Er moet natuurlijk ook een maatschappelijke verandering ontstaan. Met zoveel brandstichtingen duurt het natuurlijk langer. 

En nu werkt het aanvragen van een extra GB niet eens goed meer.. Krijg een sms dat m’n bundel 100% op is, kan niet opnieuw aanvragen. Kan alleen wachten totdat m’n internet op een willekeurig moment uitvalt en dan kan ik pas aanvragen (met alleen Wi-Fi).

Man man man.

Niet 80% of 100%, maar je zou met nog 500MB resterend een 1GB bundel moeten kunnen aanvragen.

 

Nope, werkt niet. Slecht gedaan dit. Tijd om een nieuwe provider te zoeken.

Reputatie 2

Als je teams sessie op je mobiel doet kost het echt niet zoveel data, daar is het voor geoptimaliseerd. Als je de mobiele telefoon alleen maar als wifi hotspot gebruikt met een FAT laptop, dan houd teams geen rekening met een metered verbinding en loopt het aardig uit de klauwen voor een mobiele verbinding. Je deelt de maximale snelheid altijd met alle gebruikers in dezelfde cell. Mobiel is een shared medium.

Hi Eric (van Tele2),

dit heet collaboration en is helemaal hot sinds 2020. Je kan er onwijs leuke dingen mee doen, zoals al je teamleden zien op die FAT laptop. Schermdelen bijvoorbeeld zodat iedereen meteen je tekeningen kan zien. Hierop input geven en zo. Probeer het eens!

 

Gezien de toon van al jouw reacties op het Tele2 forum, wil je graag dat we eigenlijk alleen nog push-berichten ontvangen via EDGE of GPRS. Vervolgens een WiFi HotSpot (GEEN TETHERING!!) opzoeken om de inhoud van die mails/berichten te downloaden. Waarna pas de GPRS weer aan mag. 
 

welkom in 2020. 5G is inmiddels beschikbaar met snelheden tot 300Mbps. De belofte is zelfs ooit 20Gbps. Als je die technologische vooruitgang aanbiedt, ben je als gebruiker in 3 seconden door die 5Gb heen…

Bij de huidige LTE 4G van 200Mbit kan je die 5Gb al opmaken in 200 seconden…

 

 

Tja, mijn auto kan ook best hard rijden, maar dat is niet toegestaan en niet verstandig.

 

En pas brandstof bij mogen tanken op voorwaarde dat je eerst helemaal zonder benzine moet komen te staan is dan toch ook vervelend? Dat de benzine opraakt bij de pomp als we met z'n allen op dezelfde ochtend tegelijk naar zuid afrika gaan rijden dat snappen we wel, daar hoeven we niet over te steggelen. Dat je maar 5 liter per keer mag bijtanken zou al genoeg moeten zijn om er voor te zorgen dat mensen niet naar zuid afrika karren?

 

IAW, het nut van de FUP wordt hier toch niet betwist, alleen het feit dat de booster eerst helemaal opgebruikt moet zijn voordat je een nieuwe kunt vragen ipv (net) voordat je internet er uit knalt.

Reputatie 2

Tja, mijn auto kan ook best hard rijden, maar dat is niet toegestaan en niet verstandig.

 

En pas brandstof bij mogen tanken op voorwaarde dat je eerst helemaal zonder benzine moet komen te staan is dan toch ook vervelend? Dat de benzine opraakt bij de pomp als we met z'n allen op dezelfde ochtend tegelijk naar zuid afrika gaan rijden dat snappen we wel, daar hoeven we niet over te steggelen. Dat je maar 5 liter per keer mag bijtanken zou al genoeg moeten zijn om er voor te zorgen dat mensen niet naar zuid afrika karren?

 

IAW, het nut van de FUP wordt hier toch niet betwist, alleen het feit dat de booster eerst helemaal opgebruikt moet zijn voordat je een nieuwe kunt vragen ipv (net) voordat je internet er uit knalt.

De metafoor ging over snelweg capaciteit, niet die van tankstations. Internet er uit laten knallen is precies datgene dat streamen/downloaden (het grote verbruik) ontmoedigt, waardoor normaal gebruik in een mobiele telefoon voor iedereen mogelijk blijft.

Normaal gebruik blijft volgens jou dus mogelijk wanneer je internet er telkens uit laat knallen…? Je weet dat mobiele telefoons tegenwoordig méér kunnen dan alleen bellen en sms toch? Dus bijvoorbeeld Skype of FaceTime met je oma omdat je er al een paar maanden beter niet langs kan gaan. Of je collega volgen omdat je docent beter niet op school kan komen. 
Ik betwist op geen enkele manier dat misbruik moet worden voorkomen. Grootver(mis)bruikers moet je op allerlei wijze ontmoedigen. Dat kan ook door alleen in de laatste 500mb te mogen bijtanken. Via sms. 
Een studentenhuis met 4G router voor 6 man, is daarmee al snel nutteloos. Maar de gemiddelde gemiddelde truckchauffeur verricht die handeling graag om online te blijven. 

Reputatie 7

Precies, en het echte 5G komt pas over een jaar of 3 als de nieuwe frequenties na een veiling beschikbaar komen. Gebruikerswensen gaan momenteel sneller dan de techniek.

Aan de andere kant zal een supersnel abonnement zonder aanvullers uiteraard duurder zijn en dan zien we de klanten weer op het forum, omdat die juist wilden besparen door vast internet op te zeggen (geldt niet voor iedereen, maar wel voor velen).

Nu ben je me even kwijt.

Kijk nog eens even naar dat screenshotje van die tele2 app hierboven. De provider zelf biedt die apps aan. Dus het is niet de schuld van tele2 dat de bundel het niet bijhoudt maar het is de schuld van tele2 omdat die tv apps aanbiedt die meer data verbruiken dan hun eigen bundel aan kan? En daarom is het niet de schuld van tele2, maar van tele2? Of is dat ook de schuld van de gebruiker dat tele2 een tv app aanbiedt, net zoals het de schuld van de gebruiker is dat tele2 een unlimited bundel aanbiedt? Er zijn toch zat mensen die zo'n tv app standaard op hun vaste verbinding kijken (doe ik ook, soms lekker met de tablet in bedje ff tv kijken, heerlijk!) maar net bij dat weekendje camping hun unlimited bundel er even voor gebruiken.

Als dat als misbruik wordt beschouwd, blokkeer je toch het gebruik van de tele2 tv app door tele2 data bundel houders? Volgens mij denkt tele2 zelf er echt niet zo over hoor, en anders wil ik dat wel eens uit de mond van een tele2 medewerker horen.

Ik dacht dat je zo'n app prima mocht gebruiken zolang je totaalgebruik maar niet de spuigaten uit loopt…  En dan blijft het punt dat je geen enkele app of data gebruikende toepassing gebruiken, als je internet er helemaal uit klapt. Toch niet alle gebruikers die door hun initiële bundel heen gaan zijn per definitie misbruikers of zelfs maar grootverbruikers? Een android update, met daarna alle apps die vanwege die android update ook automatisch moeten updaten kan al genoeg zijn om door die eerste bundel heen te raken. En zo kun je nog tig gebeurtenissen verzinnen, een backup terugplaatsen, even al je foto's uploaden omdat je een andere telefoon hebt gekocht en je foto's niet op de simkaart staan maar op de telefoonopslag zelf. 

 

Daarnaast wil ik zeggen dat ik dit wel een leuke discussie vind :smiley:

Een leuke, interessante discussie (ook voor mij als smartphone leek), en een prima toepassing van dit forum. En toch ook handig om te zien voor tele2 wat er onder hun klanten leeft. En soms is het net een potje tennis, maar dan met argumenten ipv ballen hahaha.

Reputatie 7
Badge +8

Shilka, de tele2 TV app werkt alleen op wifi! 

 

Reputatie 7

Ter aanvulling, ik had het nergens over ‘misbruik’ of over ‘mogen gebruiken’.

Nee dat is helemaal duidelijk. ik begrijp op zich je punt ook wel over dat beschikbare apps niet één op één bepalen wat de provider aan data capaciteit zou moeten leveren. Indirect doen ze dat volgens mij wel, omdat de FUP van de unlimited bundel gebaseerd is op het gemiddeld verbruik. En door de data vretende toepassingen zal dus toch het gemiddeld verbruik omhoog gaan, waar de FUP zich dus uiteindelijk per definitie aan aan zal passen. In die zin zorgen de data vretende toepassingen er dus wel voor dat de misbruik grens steeds een beetje verder opschuift.

 

Ben wel benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkeld. De techniek gaat ontzettend snel. Er kan steeds meer, maar, in ieder geval voor mij, komen de grenzen van betaalbaarheid ook in zicht. Ik kan het me in ieder geval niet meer veroorloven om een heel gezin van mobiele telefoons inclusief bundels te voorzien bóvenop vaste telefoon, internet en tv. Tegelijkertijd verwacht iedereen inmiddels wel dat je een mobieltje hebt, en inmiddels bijna ook dat je overal een data connectie hebt. De school van mijn 12 jarige zoontje gaat er al vanuit dat elke 12 jarige een mobieltje heeft, en beschikking heeft over een data connectie, ook al moet je meerderjarig zijn om een telefoon abo aan te gaan. Hij bleek dus de enige van zijn klas te zijn die nog geen mobieltje had. Toch maar aangeschaft dan. Weer een t-mobile klantje erbij :)

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor jullie interessante discussie hier en hele duidelijke argumenten. Dit is waardevolle feedback en dit nemen wij zeker mee in de evaluatie van ons product. Hopelijk kunnen wij in de toekomst een nieuwe manier bedenken om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Wij zijn hier mee bezig. 

Zelf heb ik ook een Unlimited abonnement en ik het aantal keer dat ik een bundelbooster moest aanvragen is op 1 hand te tellen. Thuis heb ik een vaste internet verbinding met wifi en ik ben niet veel onderweg in het openbaar vervoer of auto. Teams meetings doe ik ook vaak via een wifi verbinding. Ik kan mij wel voorstellen dat het niet prettig is als je veel onderweg bent en je afhankelijk bent van het mobiele abonnement en deze niet gebruiksvriendelijk werkt.
Persoonlijk vind ik een Unlimited abonnement wel heel fijn want ik hoef nooit meer rekening te houden met mijn bundel. Voorheen had ik 20GB en als je dan per ongeluk geen wifi verbinding had dan was ineens je bundel op en kon ik die aanvullen met kleine data aanvullers die geld kostte. Dat probleem heb ik niet meer! 

Al met al genoeg argrumenten om een goede case te maken. Bedankt voor de feedback!:thumbsup:

Je hoeft zeker niet van het forum weggejaagd te worden. Maar als je unlimited EN ononderbroken internet nodig hebt kun je maar wel beter naar een ander abonnement gaan uitkijken. De Fair Use Policy van 5gb per dag op het Tele2 unlimited smartphone abonnement is nu eenmaal een fact of life.

Toch raar dat onderbroken internet in dit geval word verdedigd, nu dit is aangepast is onderbroken ineens een storing waar niet officieel op word gereageerd?

Het valt toch op dat meneer Eric nooit een mening of wens heeft die een keer niet rijmt met Tele2?

Al was het maar de opmerking dat Tele2 in iets onduidelijk is.

Een fact of life is toch ook dat er veel moeite word gedaan om van alles te beloven en at the end is het een regeltje onder een vraagtekentje geplaatst wat dan ALLES omver werpt wat er beloofd werd.

Max 5gb per dag met soms een extra gb waarbij je internet word onderbroken is geen unlimited, al doen anderen dit ook.

Ik zou hier als klanten toch echt geen genoegen mee nemen. Als afzonderlijke klant ga je hier weinig aan doen, maar samen sta je sterk. Blijf zolang dit niet opgelost is je ongenoegen uiten. Post in elkaars topics. Houdt tele2 aan de belofte om te kunnen streamen tot je een ons weegt. Laat je hier niet wegjagen van het forum.

Reputatie 7
Badge +12

Je hoeft zeker niet van het forum weggejaagd te worden. Maar als je unlimited EN ononderbroken internet nodig hebt kun je maar wel beter naar een ander abonnement gaan uitkijken. De Fair Use Policy van 5gb per dag op het Tele2 unlimited smartphone abonnement is nu eenmaal een fact of life.

Het pas kunnen boosten als je internet er helemaal uit ligt niet.

Reputatie 1

@Shilka helemaal mee eens, maar ik vraag me wel af wat we nog meer kunnen doen naast posten in forums. Voelt toch redelijk tandeloos dit posten!

Misschien moeten we gewoon memes gaan maken totdat de landelijke media het oppikt;

 

 

:D

Wederom hier ook een teleurgestelde klant na de overzetting. Voor de mensen die afhankelijk zijn van de dienst is het alleen kunnen appen na 100% verbruik heel vervelend. Dat mijn verbinding niet zou wegvallen, was juist de reden om dit abonnement te nemen. 

Ik denk dat dit forum genoeg zegt over de dienst na de overzetting. Ik vind het ook vrij jammer dat er geen concrete oplossingen worden benoemd. Om die reden ga ik dan ook overstappen na een concurrent wanneer ik dat kan. Helaas duurt dit nog even.

 

Maar toch heb ik een vraag. Zoals eerder genoemd is de app niet stabiel en ook bij mij niet. Omdat data kopen nu alleen via de app kan, is dit heel vervelend. Ik heb nog regelmatig last dat ik geen meldingen krijg dat mijn data op is en dat ik geen data kan kopen. Maar ook dat ik niet herkend word bij het inloggen. Wordt er op kort termijn hier nog een oplossing voor doorgevoerd?