Nog 1 Gb bij unlimited data

  • 8 November 2020
  • 13 reacties
  • 7156 x bekeken

Beste Tele2,

 

Sinds de update is het niet meer mogelijk om de unlimited data bundel te verhogen met 1GB VOORDAT het op is. Deze was voor de update altijd mogelijk. Zo kon ik eindeloos blijven streamen/gamen zonder onderbrekingen.

 

Na de update kan je alleen maar 1 GB toevoegen NADAT je bundel op is. Hierdoor wordt mijn film/game verbroken en duurt het een minuut voordat ik weer online ben. Dit elke keer maakt mijn ervaring zeer onplezierig. 

 

Graag zou ik weer willen dat het toevoegen van de data (door "nog 1GB" te sms-en naar 1280) weer zoals gewoonlijk het doet VOOR dat de bundel op os ipv na dat het op is.

 

Bedankt voor uw eventuele reactie. Ik hoop op een spoedige behandeling van deze klacht.

 

Mvg

Jonathan


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7

Er zijn meer klanten die dit gemeld hebben en volgens mij kijkt Tele2 kijkt nog naar de mogelijkheden.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Jonathan26,
Welkom op de Community! Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen!

Goed om te horen dat je over bent naar het nieuwe netwerk! Het klopt wat @pipodeclown zegt, meerdere klanten hebben dit aangegeven! Het is daarom mogelijk om de bundelbooster te activeren via MijnTele2 en per sms!
Stuur een sms naar 1280 met de tekst: NOG1GB 

Kan je dit proberen en mij laten of het lukt? Ik hoor graag van je!:smile:

Reputatie 2

nog 1gb"
Helaas! Op dit moment kunnen we deze bundel niet activeren. Kijk in de MijnTele2 App welke bundels aangeschaft kunnen worden of probeer het later nog eens.

"NOG1GB"
Beste klant, deze aanvraag wordt niet herkend. Controleer het codewoord en probeer opnieuw.

Reputatie 2

Ik begrijp overigens deze reactie van je niet, Cas.

Ik lees op de rest van het forum dat je het nieuwe systeem - van pas opwaarderen als je bundel helemaal op is, zodat je Skype/Teams-meeting eruit knalt - gewoon hartstikke ‘chill’ vindt!

Tele2 is hiermee van tevoren akkoord gegaan en overgegaan naar het nieuwe netwerk, wetende dat dit weerstand zou oproepen bij klanten. Er is vast een of andere manager heel erg tevreden want het voldoet aan de specificaties, nietwaar?

Jullie hebben hiervoor geen oplossing, want dat was geen ‘requirement’.

Klanten worden van het kastje naar de muur gestuurd: nu kom je ineens aanzetten met het sms’en van “nog 1gb”, terwijl je donders goed weet dat dit niet (meer) werkt, zoals je in andere berichten op het forum reeds hebt aangegeven. Je bent het eens met die rare ‘eric’ die hier het hele forum volspamt dat mensen maar wat minder moeten ‘streamen’ want: FUP.

Vertel mij eens, Cas: als ik mijn telefoon nu ineens afbetaal (ik heb geloof ik nog 90 euro openstaan) kan ik dat zonder morren van dit verschrikkelijke abonnement bij jullie af? Ik heb het unlimited 4G abbo namelijk genomen zodat de ADSL de deur uit kon en ik mij die kosten kon besparen, maar ik neem aan dat Tele2 nu aangeeft dat ‘streamen totdat je omvalt’ niet meer van toepassing is? Dan hoef ik dus ook geen “unlimited” *kuch* abonnement van Tele2 meer.

Dit bericht ook voor eventuele nieuwe klanten die overwegen over te stappen naar een *kuch* “unlimited” abonnement en net als ik overwegen om de vaste lijn de deur uit te doen.

En dat ook nog in deze tijden van ‘lockdowns’ en alles, waar iedereen dus THUIS zit. Wat een klucht, Tele2! Diep triest!

 

Reputatie 7
Badge +12

Unlimited is een abonnement voor een smartphone, niet bedoeld als vervanging van een vaste lijn.  Zou jij je ook aan de forumregels willen houden en persoonlijke betitelingen aan mijn adres achterwege willen laten?

Reputatie 2

- Openstaande Skype verbinding 'hangt ineens';
- Ik moet kijken of het een tijdelijke 'hick-up' is, of dat mijn fantastische Tele2-'unlimited'-verbinding er weer eens uitligt;
- Oh, ik krijg een SMS dat ik 100% van mijn dagelijkse bundel heb verbruikt! Het is dus toch weer Tele2;
- Ik open de App om een 'extra GB' aan te vragen;
- Ik kan de app niet openen, want die hangt na het invoeren van mijn pincode;
- Ik heb geen internet meer;

- Ik moet mijn telefoon rebooten (dit komt omdat jullie het Internet eruit gooien en de verbinding met jullie fantastische Tele2-DNS-servers dan ook verbroken wordt!)
- Telefoon opnieuw opgestart; 'Data' weer aanzetten;
- Tele2 App openen;
- Inloggen in Tele2 app;
- 'Gratis Bundelbooster' aanklikken;
- 'Wanneer je nog 500MB over hebt, kun je een BundelBooster.. blabla'; App is nog niet op de hoogte dat ik door mijn limiet ben.
- App afsluiten;
- App weer opnieuw opstarten;
- Inloggen in Tele2 app;
- 'Gratis Bundelbooster' aanklikken;
- "Gelukt!", maar "je ziet over enkele minuten blablabla";
- Letterlijk 2 minuten wachten....
- Ontvang SMS "Gelukt, je hebt weer 1 Gig"
- Mooi! App afsluiten;
- Browser openen;
- Inloggen in email;
- Juiste bericht opzoeken;
- Skype-link aanklikken;
- Skype openen;
- Inloggen;
- Juiste skype-chat weer opzoeken;
- Inloggen in skype-chatroom;
- "Hey, daar ben ik weer! Wat is er in de afgelopen 6 minuten gezegd?"
- "Oh wacht, ik ontvang een SMS want ik heb nog 400MB over inmiddels..!"

- Openstaande Skype verbinding 'hangt ineens';
- Ga naar stap 1
 

Ik begrijp de frustratie van Radix heel goed. Ik deel deze gevoelens ook. Heel jammer dat Tele2 deze keuze heeft gemaakt.

 

Ik ga van mijn unlimited bundel afstappen naar de goedkoopste databundel en een ADSL verbinding aanvragen. Zo geef ik Tele2 nog een kans. Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen.

 

Gr

Jonathan

Reputatie 2

Unlimited is een abonnement voor een smartphone, niet bedoeld als vervanging van een vaste lijn.  Zou jij je ook aan de forumregels willen houden en persoonlijke betitelingen aan mijn adres achterwege willen laten?

Mag ik jou eens vragen: Werk jij voor Tele2? Sta jij op de een of andere manier onder (vrijwillig) contract bij Tele2? Wordt jij betaald voor deze posts?
Zoniet: wat is de reden dat jij namens Tele2 lijkt te spreken en wat is jouw relatie t.o.v. deze onderneming? Waarom doe je het voorkomen alsof je 'insider information' hebt over bepaalde (interne) beslissingen die genomen worden bij Tele2?
Ik zou het fijn vinden om een reactie van (iemand van) Tele2 zelf te krijgen want ik vind jou (en die ‘pipo’) raar. En daar blijf ik bij. Ik snap jullie reacties niet en relatie t.o.v. Tele2 - dat maakt het voor mij ‘raar’.

Let wel: dit is slechts mijn 3e post op dit forum, dus van ‘persoonlijke betitelingen’ kan geen sprake zijn; ik ken jou niet en ga ook liever niet in discussie met jou (of pipo - nog voordat die reageert) naar aanleiding van jullie overige forumposts die ik gelezen heb.

Voor de volledigheid: ik gebruik normaal gesproken nog geen GB per dag. Ik ben geen ‘internetter’. Ik kijk -nooit- films via Internet, ik heb geen NetFlix. Ik speel geen online games. Ik download ook geen films o.i.d. 

Ik ben alleen nu met thuiswerken afhankelijk van Skype en Teams-meetings met mijn collega’s en dat is gewoon echt Niet. Te. Doen. Zo!

Reputatie 7
Badge +12

Ik begrijp de frustratie van Radix heel goed. Ik deel deze gevoelens ook. Heel jammer dat Tele2 deze keuze heeft gemaakt.

 

Ik ga van mijn unlimited bundel afstappen naar de goedkoopste databundel en een ADSL verbinding aanvragen. Zo geef ik Tele2 nog een kans. Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen.

 

Gr

Jonathan

Goed idee @Jonathan26 , zeker als je constant online wilt zijn en niet voldoende hebt aan de FUP van 5Gb (+1 +1 +1 etc) en zonder onderbreking data wilt gebruiken is wifi over ADSL een prima oplossing.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Jonathan26,
Super dat je ons nog een kans geeft! Dat waarderen wij enorm, ik weet zeker dat je een goede keuze maakt. Heb je het zelf online besteld? Misschien kan ik nog wat voor je beteken! :thumbsup:

@Radix, je kan beter een eigen topic openen. Ik snap je frustraties maar het op de man spelen op de Community is niet de bedoeling. De Community is een klant helpt klant platform en we proberen hier elkaar zo goed mogelijk te helpen. @pipodeclown en @eric zijn Goldmembers, Community members met veel kennis en die hebben een korte lijn met ons. Die weten inderdaad meer dan andere klanten. 

Reputatie 2


@Radix, je kan beter een eigen topic openen. Ik snap je frustraties maar het op de man spelen op de Community is niet de bedoeling. De Community is een klant helpt klant platform en we proberen hier elkaar zo goed mogelijk te helpen. @pipodeclown en @eric zijn Goldmembers, Community members met veel kennis en die hebben een korte lijn met ons. Die weten inderdaad meer dan andere klanten. 

 

Oh oke, dat spijt me dan. Ik had (echt) geen idee dat dit slechts een klant-helpt-klant forum is. Dan ben ik overduidelijk verkeerd want dan ga ik hier mijn oplossing niet vinden. Andere 'Gold forum-members' van Tele2 (dat zijn dus gewoon 'fan-boys', of mag ik dat ook niet zeggen - want dat is echt een oprechte vraag? Dat zijn dus gewoon particulieren die Tele2 een hart onder de riem toedragen??) vinden dus dat 'je maar gewoon ADSL moet nemen' of zelfs hele 'Wifi-Meshes' op moet gaan zetten omdat Tele2 haar voorwaarden wijzigt. Duidelijk. Zij zien het probleem niet en weigeren dit te onderkennen. En dat is tevens het formele standpunt van Tele2 neem ik dan maar aan?? (wederom: oprechte vraag)

Mijn posts vullen dit topic alleen maar aan, want ik heb het over precies hetzelfde probleem. Lees de 1e post. Jonathan klaagt erover dat hij pas een extra bundel kan aanvragen NADAT zijn bundel op is. Ik klaag over hetzelfde en vul dit aan (met voorbeelden). Je hebt zelf in andere topics aangegeven dat je onderkent dat het sms'en van "nog 1gb" naar 1280 niet meer werkt en dat jullie 'hiermee bezig zijn'. Daarom vind ik het vreemd dat je topicstarter nu vraagt om "nog 1gb" te sms'en naar 1280, wetende dat dit niet werkt, zoals je zelf 17 dagen geleden in een ander topic hebt aangegeven.

Hoe dan ook heb ik het nog 1x voor je getest en hierbij de resultaten:

nog 1gb
Helaas! Op dit moment kunnen we deze bundel niet activeren. Kijk in de MijnTele2 App welke bundels aangeschaft kunnen worden of probeer het later nog eens.

NOG1GB
Beste klant, deze aanvraag wordt niet herkend. Controleer het codewoord en probeer opnieuw.

Nog 1GB
Helaas! Op dit moment kunnen we deze bundel niet activeren. Kijk in de MijnTele2 App welke bundels aangeschaft kunnen worden of probeer het later nog eens.

nog 1GB
Helaas! Op dit moment kunnen we deze bundel niet activeren. Kijk in de MijnTele2 App welke bundels aangeschaft kunnen worden of probeer het later nog eens.


Ik ben bijna door mijn 2-jarig abbo heen dus heb nog slechts een klein bedrag openstaan voor de telefoon zelf. Ik ga mij melden bij de (formele) Tele2 Klantenservice en mijn abonnement bij Tele2 beeindigen. En ik doe dit niet met plezier; eerder met tegenzin, maar het zij zo. Dit is voor mij geen doen en ik kan (schijnbaar) ook niet uitzien naar een oplossing, net zoals topicstarter Jonathan.

Ik was echter buitengewoon tevreden met mijn (oude) Tele2 abonnement en ben al die tijd zeer tevreden klant geweest. Des te groter mijn frustratie nu, denk ik.

Nog 1 ding: reken er wel op, Tele2, dat er met mij nog vele honderden zoniet duizenden (stilzwijgende) klanten meer zijn, die dit door de strot wordt gedrukt. Ik neem aan dat zij, net als ik, vast zitten aan 1 of 2-jarige abonnementen en op dit moment misschien niet kunnen overstappen. Maar de klanten die NU weglopen bij Tele2 die komen niet meer terug. En zeker de aankomende 2 jaar niet, want dan zitten zij onder contract bij een andere provider. Dit is geen sneer, ik geef dit alleen maar even mee als waarschijnlijk mijn laatste post want ik heb hier op het forum inderdaad niets te zoeken en wil dit topic eerlijk gezegd ook niet kapen, zoals jullie dat ervaren, dus vervolgt met alle respect uwen betoog; ik zal me er niet meer in mengen.
 

Damn tele2... Wtf maken jullie me nou dan? Net mn abbo verlengt met 2 jaar.. Kan ik niet meer netflixen zoals ik gewend ben! Echt een slechte keus om met T-Mobile in zee te gaan.. Had zelf 7 jaar geleden na 3x ellende t-mobile voor altijd afgezworen.. Heb jullie altijd aangeraden aan vrienden (beste keus zowiezo), Maar nu raad ik jullie af!! Zit je dan met je abbo die in maart in gaat en je sinds begin 2021 alleen maar ellende hebt ervaren.. Ben ik nu &(€+-"+#7 verplicht om internet-thuis aan te schaffen?! Niet iedereen heeft deze mogelijkheid... Jullie krijgen een halve ster van me. Slechtste keus éver!! En dat zeg ik niet snel!! 

Reputatie 7

Damn tele2... Wtf maken jullie me nou dan? Net mn abbo verlengt met 2 jaar.. Kan ik niet meer netflixen zoals ik gewend ben! Echt een slechte keus om met T-Mobile in zee te gaan.. Had zelf 7 jaar geleden na 3x ellende t-mobile voor altijd afgezworen.. Heb jullie altijd aangeraden aan vrienden (beste keus zowiezo), Maar nu raad ik jullie af!! Zit je dan met je abbo die in maart in gaat en je sinds begin 2021 alleen maar ellende hebt ervaren.. Ben ik nu &(€+-"+#7 verplicht om internet-thuis aan te schaffen?! Niet iedereen heeft deze mogelijkheid... Jullie krijgen een halve ster van me. Slechtste keus éver!! En dat zeg ik niet snel!! 

Je bent niets verplicht aan te schaffen, maar als je het abonnement veel gebruikt voor andere dingen dan ‘normaal gebruik in een telefoon’ (waaronder bijvoorbeeld flink downloaden en urenlang streamen naar tv), dan is dit inderdaad niet het juiste product. Netflix gebruikt ongeveer 1GB per uur SD, wat prima is op een relatief klein telefoon scherm, of 3GB per uur HD.