beantwoord

No service

• 27 december 2015
  • 21 reacties
  • 392 x bekeken

Reputatie 4
Badge
Heel fijn die 1GB extra, maar ik heb er weinig aan als ik (bijna) overal waar ik kom 'No service' te zien krijg..
Zijn er plannen dit probleem op te lossen? Mijn zusje, die ook bij tele2 zit, heeft sinds kort ditzelfde probleem.

Ik weet dat de iPhone 5 niet werkt mer de Tele2 4G, maar voor zover ik weet moet dat geen problemen veroorzaken mbt 3G (aangezien ik de nieuwe simkaart na anderhalve maand nog steeds niet heb ontvangen)

Ja, ik heb deze vraag eerder gesteld. Die is echter door iemand als 'beantwoord' gemarkeerd, terwijl ik geen antwoord heb gekregen. Vandaar dat ik het bij deze nogmaals vraag.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 7 juni 2016, 11:53

Hoi DaanHai,

In het geval van een dekkingsonderzoek kunnen we kijken wat we exact voor jou kunnen betekenen. Indien je hier geen gebruik van wilt maken en - zoals je zelf aangeeft - weg wilt bij ons, raad ik je aan contact met onze klantenservice op te nemen over het afkopen van jouw contract.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 4
Badge
Ik wacht op antwoord.
Reputatie 4
Badge
Ik vind het echt heel bijzonder dat ik gewoon geen antwoord krijg. Dit laat perfect zien hoe belangrijk tele2 haar klanten vidnt.
Reputatie 2
Badge
Hoi DaanHAI.

Bel even met tele2 is waarschijnlijk sneller.
Het duurt gemiddeld 5 werkdagen voor er een reactie komt van een moderator.Je krijgt vast wel antwoord even geduld nog
Reputatie 4
Badge
Het duurt gemiddeld 5 werkdagen voor er een reactie komt van een moderator.Je krijgt vast wel antwoord even geduld nog

Inmiddels wacht ik al zes dagen.
Ik heb een bedrijf te runnen en dat gaat op deze manier nogal lastig. Ik vind het daarom bijzonder vervelend dat ik van tele2 geen antwoord krijg.
Je hebt dit topic 3 dagen geleden gestart. Ik denk ook net als Tooll dat je telefonisch sneller geholpen wordt. Wanneer een moderator hier op je topic reageert zal er om een privebericht worden gevraagd met je gegevens en ben je zo weer paar dagen verder.Bovendien komt de jaarwisseling er ook nog tussen
Reputatie 7
Badge +4
Voor bedrijfsmatige toepassingen kun je beter zakelijke abonnementen afsluiten. Dan heb je meestal een aparte helpdesk en kun je ook een SLA afsluiten met service doorlooptijden. Hier op het forum denken andere klanten graag met je mee. Onder de noemer een beller is sneller onderschrijf ik het idee om de helpdesk te bellen. Je hebt wel een vervelend probleem. Soms doet je Iphone het niet... Is dat meestal op dezelfde locaties? en je hebt dus ook locaties waar het wel werkt? Check om te beginnen eens die niet werkende locaties op de dekkingskaart voor 2G/3G. https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk. Aangezien een Iphone5 niet de 800 mhz van Tele2/Vodafone en KPN ondersteund, zet LTE eens UIT. Dus onder instellingen/mobiele netwerken kiezen voor WCDMA/GSM only.
Reputatie 4
Badge
Voor bedrijfsmatige toepassingen kun je beter zakelijke abonnementen afsluiten. Dan heb je meestal een aparte helpdesk en kun je ook een SLA afsluiten met service doorlooptijden. Hier op het forum denken andere klanten graag met je mee. Onder de noemer een beller is sneller onderschrijf ik het idee om de helpdesk te bellen. Je hebt wel een vervelend probleem. Soms doet je Iphone het niet... Is dat meestal op dezelfde locaties? en je hebt dus ook locaties waar het wel werkt? Check om te beginnen eens die niet werkende locaties op de dekkingskaart voor 2G/3G. https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk. Aangezien een Iphone5 niet de 800 mhz van Tele2/Vodafone en KPN ondersteund, zet LTE eens UIT. Dus onder instellingen/mobiele netwerken kiezen voor WCDMA/GSM only.

Allereerst bedankt voor je reactie.

Het is niet meestal op dezelfde locaties; het is overal waar ik kom, zelfs in grote steden waar normaal prima bereik is.
Overigens staan al deze locaties wel op de dekkingskaart als 3G binnen en buiten.

LTE heb ik nooit aangezet, dus die stond al uit.

Overigens heb ik ook al geprobeerd onze SIM-kaarten in andere telefoons te doen, wat niet hielp.
Reputatie 7
Badge +4
Als het een bepaalde radiomast is, dan kun je het niet overal hebben. Het is dus of de telefoon of de sim. Als je de simkaart al in andere telefoons hebt gedaan en ook daarmee op diverse plekken in grote steden geen dekking had, dan is het dus niet de telefoon. Dan zou de simkaart, hoewel heel theoretisch nog een probleem kunnen zijn, maar als u aangeeft dat u ook meerdere sims met hetzelfde probleem heeft, dan is dat eigenlijk ook geen optie meer.
Reputatie 4
Badge

Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic aan te maken voor je vraag wanneer je dit nog niet hebt gedaan? Je zit nu namelijk in het topic van iemand anders en dat kan ertoe leiden dat zaken erg onoverzichtelijk worden. Je kunt een topic aanmaken door op "stel een vraag"te klikken.

Groet, Trinh

(https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/weer-loze-beloftes-55320/index1.html#post334641)

Prima dat ik een eigen topic moet maken, maar dan zou een reactie ook wel fijn zijn...

Overigens erg bijzonder dat je een forum maakt waar klanten kunnen praten en dan zo reageert wanneer iemand dat doet. Ik reageerde namelijk gewoon op dat wat de topicstarter zei.
Reputatie 6
Badge +1
Deze tekst is ook van jou
Wacht ook pas sinds november op een oplossing...

Er zijn geen snelle oplossingen als er in het gebied slechte dekking is. Ik ken dit uit het bergachtige buitenland en daar hebben mensen zoals huisartsen vaak een dual simcard of meerdere telefoons in gebruik op de diverse providers. Andere professionele users gebruiken satellite telefoons die overal telefonisch bereik hebben. In het platte Nederland is de dekking per provider netjes aangegeven en die worden per maand aangepast. Die kaarten geven ook de dekkingsverschillen aan tussen in NL opererende telecomproviders.
Reputatie 4
Badge
Deze tekst is ook van jou
Wacht ook pas sinds november op een oplossing...

Er zijn geen snelle oplossingen als er in het gebied slechte dekking is. Ik ken dit uit het bergachtige buitenland en daar hebben mensen zoals huisartsen vaak een dual simcard of meerdere telefoons in gebruik op de diverse providers. Andere professionele users gebruiken satellite telefoons die overal telefonisch bereik hebben. In het platte Nederland is de dekking per provider netjes aangegeven en die worden per maand aangepast. Die kaarten geven ook de dekkingsverschillen aan tussen in NL opererende telecomproviders.

En op die dekkingskaart is te zien dat er in de gebieden waar ik 'no service' heb, gewoon dekking (2g, 3g, 4g, allemaal binnen en buiten) zou moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Met een iphone5 krijg je helemaal geen 4g diensten van Tele2. Dus een goede telefoon kan al een groot verschil maken.
Reputatie 4
Badge
Allereerst is de iPhone 5 nog een prima toestel. Daarnaast zie ik niet in waarom ik een 'goede telefoon' zou aanschaffen als ik hem toch vrij weinig gebruik.

En zoals ik al zei:
Ik weet dat de iPhone 5 niet werkt mer de Tele2 4G, maar voor zover ik weet moet dat geen problemen veroorzaken mbt 3G
Reputatie 4
Badge +3
Hoi DaanHai,

Als jouw toestel in orde is (te controleren door jouw simkaart in een ander toestel te proberen), dan kan het aan de dekking liggen. De dekkingskaart maken wij niet bewust positiever dan het in werkelijkheid is, maar als jij geen bereik hebt en volgens de dekkingskaart zou dat wel het geval moeten zijn, dan kunnen wij wel een traject ingaan om de oorzaak te achterhalen. Laat je het mij weten als je dat wilt?

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge
Via facebook is mij ook al aangeraden een dekkingsonderzoek te starten.
Maar dat wil ik helemaal niet! Ik wil weg bij jullie!
Jullie veroorzaken alleen maar problemen, en ik moet het maar weer gaan oplossen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi DaanHai,

In het geval van een dekkingsonderzoek kunnen we kijken wat we exact voor jou kunnen betekenen. Indien je hier geen gebruik van wilt maken en - zoals je zelf aangeeft - weg wilt bij ons, raad ik je aan contact met onze klantenservice op te nemen over het afkopen van jouw contract.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge
Ik wil mijn contract niet afkopen. Ik wil kosteloos opzeggen.
JULLIE doen niet wat jullie beloven.
JULLIE hebben 25 werkdagen nodig om te reageren op een klacht. Daardoor is nu de bedenkperiode voorbij!

Ik heb geprobeerd netjes te blijven, maar ben nu toch echt zó klaar met jullie!
Reputatie 4
Badge +3
Beste Daan,

Zonder dekkingsonderzoek kunnen wij überhaupt niet bepalen op welke wijze wij jou verder kunnen helpen. Daarom heb ik mijn reactie van gisteren geselecteerd als het antwoord. Als je hier nog gebruik van wilt maken, hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge
Prima.

Via facebook heb ik al gevraagd of jullie drie voorbeelden willen van wanneer het niet werkt, of ook van wanneer het wel werkt.
Hier komt natuurlijk weer geen reactie op.
Reputatie 4
Badge +3
Hai Daan,

Ik zie dat Jan jou vandaag netjes te woord heeft gestaan op Facebook. Hij heeft exact aangegeven wat je kunt aanleveren om het dekkingsonderzoek te starten. Als jij die gegevens doorstuurt, pakken ze het daar verder op. Omdat ik geen dubbel werk wil verrichten, sluit ik dit topic hier.

Groetjes,
Rick