beantwoord

NL-alert niet ontvangen

• 4 juni 2018
  • 57 reacties
  • 8417 x bekeken

Ik heb een iPhone 7, geen NL-alert ontvangen vandaag 12:00 uur, terwijl onder Berichtgeving Noodmeldingen wel aanstaat. Anderen hier ook last van?
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 5 juni 2018, 14:12

Ik heb navraag gedaan naar aanleiding van de opmerking van @pipodeclown en blijkbaar was het stukje dat iPhonegebruikers geen NL-alerts kunnen vangen niet meer actueel.

Als je geen NL-Alert hebt ontvangen doe dan navraag bij de overheid: https://crisis.nl/nl-alert/. In hun FAQ staat:

Sorry voor de verwarring!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

57 reacties

Hier precies hetzelfde maar dan met een iPhone 8Plus.

En dan de sirene willen afschaffen. 🤔
Reputatie 7
Badge +4
Niets is zo bedrijfszeker als de oude sirene. Dat gedoe met instellingen op een telefoon maakt het er niet beter op.
Niets is zo bedrijfszeker als de oude sirene. Dat gedoe met instellingen op een telefoon maakt het er niet beter op.

Maar het hoort wel te werken als het op je telefoon goed staat ingesteld. De moderne tijd hé?
Zo kun je alles wel rechtpraten natuurlijk.
Benieuwd waarom het niet schijnt te werken bij Tele2...Kreeg het alert via KPN nl gewoon keurig binnen.
Zelfde bij mij: iPhone 7, Noodmeldingen staan aan, maar niks ontvangen. Collega's om mij heen met andere providers hebben de melding wel ontvangen.
Reputatie 7
Badge +4
Daarom is het ook testbericht, als het dan niet werkt kunnen zaken gefixed worden. Ik ben zelf niet in NL, maar werkte het wel voor Android toestellen? Anders is misschien is Tele2 niet aangestuurd of is er bij hen een bitje omgevallen. Als het alleen Apple toestellen zijn kan er weer iets in de Apple operator settings zijn. Intressantie materie.
Daarom is het ook testbericht, als het dan niet werkt kunnen zaken gefixed worden.

Yep, daarom meld ik het hier ook 🙂.
Daarom is het ook testbericht, als het dan niet werkt kunnen zaken gefixed worden. .

Ja inderdaad zaken kunnen misschien bij Tele2 eens gefixed worden....Zelfde vraag speelde 2 jaar geleden ook al. NL. Alert wordt misschien door hen niet eens ondersteund .Oh ja Apple bug is ook nog mogelijkheid......
Fixen klinkt al beter dan eerdere opmerking over gedoe met telefooninstellingen en terugwillen naar oude sirene. Via andere providers komt het test bericht gewoon binnen ....ook op Apple toestellen
Reputatie 7
Badge +4
Het wordt zeker ondersteund: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/alles-over-nl-alert/
Reputatie 6
Badge
Hey mensen! Het klopt dat iPhone gebruikers momenteel nog geen NL-Alert kunnen ontvangen. Waardoor dit komt en per wanneer dit wel mogelijk gaat zijn is mij helaas niet bekend.

Edit: Via de website van NL-Alert kun je meer te weten komen. Je kunt hier ook met eventuele verdere vragen terecht.
Nou, mijn collega tegenover mij heeft precies dezelfde iphone 7 als ik, maar hij kreeg het bericht gewoon binnen, dus het ligt niet perse aan de iphone, maar op zijn minst aan de combinatie iphone/provider.

Jeroen
Nou, mijn collega tegenover mij heeft precies dezelfde iphone 7 als ik, maar hij kreeg het bericht gewoon binnen, dus het ligt niet perse aan de iphone, maar op zijn minst aan de combinatie iphone/provider.

Jeroen

Misschien moet je het zo lezen.

Hey mensen! Het klopt dat iPhone gebruikers momenteel nog geen NL-Alert kunnen ontvangen op ons Netwerk.
Reputatie 6
Badge

Hey mensen! Het klopt dat iPhone gebruikers momenteel nog geen NL-Alert kunnen ontvangen op ons Netwerk.

Dat was voor mij vanzelfsprekend gezien we geen uitspraken doen over andere providers 🙂 bedankt voor de opheldering!

Dat was voor mij vanzelfsprekend gezien we geen uitspraken doen over andere providers 🙂 bedankt voor de opheldering!

Ok, ik zal het zo interpreteren. Alleen ik kon op de wesite waar je naar linkt niks vinden over iphones en tele2, vandaar. Het schijnt in het verleden iig wel gewerkt te hebben, begrijp ik. Ik snap dat je niet precies kan zeggen wanneer dit weer gaat werken, maar moet ik dit zien als een storing waar hard aan gewerkt wordt om het op te lossen, of is het een lange-termijn ding dat nog maanden of langer kan duren?

Jeroen

Voor jou dan wel Frenk, maar hier komen meestal leken waarbij duidelijkheid gevraagd is.
Hellemaal omdat bv Eric het dan weer op Apple settings gooit of bitjes die omvallen.
Maar goed gaandeweg wordt het een en ander toch wel duidelijk gemaakt door de discussie die gevoerd wordt.

En geen dank hoor Frenk, ik ben altijd bereid om het een en ander op te helderem als Tele2 of een van zijn medewerkers een steekje laten vallen ☺
Reputatie 6
Badge
Alleen ik kon op de wesite waar je naar linkt niks vinden over iphones en tele2, vandaar. Het schijnt in het verleden iig wel gewerkt te hebben, begrijp ik. Ik snap dat je niet precies kan zeggen wanneer dit weer gaat werken, maar moet ik dit zien als een storing waar hard aan gewerkt wordt om het op te lossen, of is het een lange-termijn ding dat nog maanden of langer kan duren?

Jeroen

Helaas is dat alle informatie die ik heb. Er zijn meerdere partijen mee gemoeid en bij mijn weten is onze infrastructuur hier al sinds 2016 reeds geschikt voor.

Speculeren is onder deze omstandigheden niet chique dus ik ga niet in op wie er mogelijk zijn zaakjes niet op orde heeft :)

Edit: quote gefikst!
[quote=Frenk van Tele2][quote=jeroen94704]Alleen ik kon op de wesite waar je naar linkt niks vinden over iphones en tele2, vandaar. Het schijnt in het verleden iig wel gewerkt te hebben, begrijp ik. Ik snap dat je niet precies kan zeggen wanneer dit weer gaat werken, maar moet ik dit zien als een storing waar hard aan gewerkt wordt om het op te lossen, of is het een lange-termijn ding dat nog maanden of langer kan duren?

Jeroen

Helaas is dat alle informatie die ik heb. Er zijn meerdere partijen mee gemoeid en bij mijn weten is onze infrastructuur hier al sinds 2016 reeds geschikt voor.

Speculeren is onder deze omstandigheden niet chique dus ik ga niet in op wie er mogelijk zijn zaakjes niet op orde heeft :)

Dat heb ik helemaal niet gezegd, dat was ene Jeroen94704.
Reputatie 6
Badge +1
Wel duidelijk dat er nu een compleet antwoord is. Het zou makkelijk zijn als er nauwkeurig wordt gecommuniceerd.
Overigens zijn er diverse instellingen

Reputatie 7
Badge +1
Op mijn iPhone 8 met Tele2 abo kreeg ik gewoon de melding vanmiddag binnen.
Dat is idd interessant want het zou niet mogelijk zijn, contradiction in terminis.

Heb je geen Samsung S8 toevallig 😉
Reputatie 6
Badge

Ik ben benieuwd of het uitmaakt of je op 3G zit of op 4G als je een NL-alert ontvangt. Toevallig op gelet? 🙂

Ik ben benieuwd of het uitmaakt of je op 3G zit of op 4G als je een NL-alert ontvangt. Toevallig op gelet? :)

Dat zou wel het een en ander kunnen verklaren ja, wel via T-Mobile ( 3G) en niet via het Tele2 netwerk (4G)

Maar het is wat met die iPhones samen met Tele2, eerst niet overschakelen naar 4G en nu geen NL alerts kunnen ontvangen.
Of klanten daar blij van worden betwijfel ik dan ook ten zeerste.
Reputatie 6
Badge

Ik ben benieuwd of het uitmaakt of je op 3G zit of op 4G als je een NL-alert ontvangt. Toevallig op gelet? :)

Dat zou wel het een en ander kunnen verklaren ja, wel via T-Mobile ( 3G) en niet via het Tele2 netwerk (4G)

Maar het is wat met die iPhones samen met Tele2, eerst niet overschakelen naar 4G en nu geen NL alerts kunnen ontvangen.

Lekker kort door de bocht 🙂

Lekker kort door de bocht :)

@Frenk van Tele2 hoezo kort door de bocht , je hebt het zelf gezegd dat het niet mogelijk is om de NL Alerts te kunnen ontvangen via het Tele2 netwerk.
Je stelt zelf de vraag of hij dan op 3G zat en dan is een plus een gewoon twee, een simpele conclusie.
Kijk dat er dan de ene keer gezegd wordt dat het niet kan via Tele2 als je een iPhone hebt, de andere keer wordt er gezegd dat het Netwerk er al sinds ... klaar voor was is nogal tegenstrijdig en ik eigenlijk zie als desinformatie zodat de echte reden niet tevoorschijn komt
Als je hem (een NL Alert) dan wel krijgt via een ander zijn netwerk dan trek ik een conclusie, de conclusie is dat het niet werkt als je op het 4G netwerk zit van Tele2 als je een iPhone hebt.

Maar nu over iets anders.

Wat vind Tele2 daar eigenlijk zelf van, dat er klanten rondlopen die geen waarschuwing krijgen mocht er iets in de buurt van waar zij verblijven gebeuren, en zodoende niet adequaat kunnen reageren wat ik persoonlijk wel gevaarlijk vind.
Wat vind Tele2 daar van en wat gaat Tele2 daar aan doen?
Reputatie 6
Badge
Ik heb navraag gedaan naar aanleiding van de opmerking van @pipodeclown en blijkbaar was het stukje dat iPhonegebruikers geen NL-alerts kunnen vangen niet meer actueel.

Als je geen NL-Alert hebt ontvangen doe dan navraag bij de overheid: https://crisis.nl/nl-alert/. In hun FAQ staat:

Sorry voor de verwarring!
Reputatie 7
Badge +4

Wat vind Tele2 daar van en wat gaat Tele2 daar aan doen?

Frenk heeft al al verwezen naar nl-alert voor verdere vragen over nl alert.

Via de website van NL-Alert kun je meer te weten komen. Je kunt hier ook met eventuele verdere vragen terecht.