beantwoord

Nieuwe telefoon na aflossen oude

• 25 juli 2019
  • 7 reacties
  • 215 x bekeken

Beste Tele2,
Ik ben van plan om een nieuwe telefoon met abonnement bij jullie te nemen. Hiervoor moet ik mijn oude telefoon nog aflossen voor ik dit kan doen (ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement). Als ik dit wil doen wordt de laatste €10,- echter pas op de komende factuur afgeschreven.

Mijn vraag is nu: Als ik mijn oude telefoon nu aflos, kan ik dan direct een nieuwe bestellen ondanks dat deze €10,- nog open staat voor mijn laatste factuur? Aangezien het nog een volledige maand is tot de nieuwe incasso heb ik geen zin om hier op te wachten namelijk.
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 26 juli 2019, 12:07

Hallo Bram, welkom op ons forum.

Als je het toestelkrediet afbetaalt, kan het abonnement verlengd worden als de laatste abonnement tenminste vier maanden actief is. Je hoeft dus niet te wachten op de factuur waarop het laatste termijn staat vermeld.
Wanneer wij de verlenging voor je verwerken wordt er automatisch een iDeal link aangemaakt met het resterende bedrag van de toestellening.
Je kunt ook via je MijnTele2 account het bedrag voldoen. Ga dan naar "Je facturen" en vervolgens naar "Toestelkrediet" .

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het toestel moet eerst volledig zijn afbetaald. Je hebt een 2 jarig abonnement wat maandelijks opzegbaar is, maar als je nu wilt verlengen met een nieuw toestel zul je dus binnen dit abonnement het eerst toestelbundel vrij moeten maken.
Er is dan ook geen mogelijkheid om die laatste €10,- ook direct af te betalen via de klantenservice o.i.d.? Ik vind het namelijk vrij irritant dat ik hier een maand op moet wachten en ook lichtelijk onnodig.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat TEle2 niet in de markt is om elke maand een nieuw gesponsord toestel te verkopen en dat ze misschien bewust dit zo hebben ingebouwd? De deal is, maandelijks opzegbaar, niet maandelijks een nieuw toestel. Maar dan nog heb je bij een opzegging ook te maken met een maand opzegtermijn. Dus, this is the way it is, het is al vrij uniek in de markt dat je zo snel en zonder boete een gesubsidieerd toestel kan afkopen en weer een gesubsidieerd toestel kan afnemen.
Reputatie 4
Badge
Hallo Bram, welkom op ons forum.

Als je het toestelkrediet afbetaalt, kan het abonnement verlengd worden als de laatste abonnement tenminste vier maanden actief is. Je hoeft dus niet te wachten op de factuur waarop het laatste termijn staat vermeld.
Wanneer wij de verlenging voor je verwerken wordt er automatisch een iDeal link aangemaakt met het resterende bedrag van de toestellening.
Je kunt ook via je MijnTele2 account het bedrag voldoen. Ga dan naar "Je facturen" en vervolgens naar "Toestelkrediet" .

Groet Petra
Dankje voor de verheldering Petra! Het was nogal onduidelijk aangegeven in MijnTele2 zelf, dus vandaar mijn vraag. Fijn dat hier zo snel antwoord op kon worden gegeven.
Reputatie 4
Badge
Graag gedaan Bram, mochten we hierin nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag.

Fijn weekend! 😎
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen antwoord meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra