beantwoord

Nieuwe telefoon kopen in Amerika

• 2 mei 2017
  • 6 reacties
  • 8721 x bekeken

Hallo,

Ik zit momenteel op stage in Amerika. Ik heb een Tele2 Sim Only abonnement op een Samsung Galaxy A3, alleen deze telefoon begint aan het einde van zijn leven te komen. De oplaad ingang maakt moeilijk contact, de camera's worden minder, de microfoon geeft geen goed geluid meer en de AUX input bevriest mijn telefoon zodra ik er een plug in stop. Ik wil dus graag zo snel mogelijk een nieuwe telefoon kopen. Ik weet alleen niet of ik in Amerika een telefoon kan kopen, die vervolgens thuis gewoon weer werkt alsof ik hem in Nederland gekocht heb.
Wat zijn hiervoor de adviezen? Kan ik gewoon een BestBuy binnen lopen en een telefoon met bepaalde specs kopen die voldoen aan mijn eisen of moet ik er een vanuit Nederland laten komen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Dennis
icon

Beste antwoord door Rena Chan 2 mei 2017, 11:33

Dat is erg lastig.

Heb je een idee van een telefoon?

In Amerika is nog iets moeilijker want je hebt te maken met operators die cdma of gsm gebruiken voor 2G en 3G. Voor 4G hebben ze ook compleet andere frequenties.

Je kunt de Amerikaanse model nr achterhalen en op gsmarena op de banden ondersteuning checken.

Maar dan zit je nog met een oplader waar je een adapter nodig heb, en zonder garantie hier in Europa.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dat is erg lastig.

Heb je een idee van een telefoon?

In Amerika is nog iets moeilijker want je hebt te maken met operators die cdma of gsm gebruiken voor 2G en 3G. Voor 4G hebben ze ook compleet andere frequenties.

Je kunt de Amerikaanse model nr achterhalen en op gsmarena op de banden ondersteuning checken.

Maar dan zit je nog met een oplader waar je een adapter nodig heb, en zonder garantie hier in Europa.
Ik zat zelf te denken aan een ASUS Zenfone model. De adapter is geen probleem, die heb ik voor allebei de stroom ingangen. Zou het dan beter zijn om een telefoon van een Nederlandse winkel te bestellen en hier te laten bezorgen?
Reputatie 7
Badge +2
De zenfone 3 komt helaas in 4 verschillende modellen, Globale (Europa), USA/Brazil, Taiwan en India.

http://m.gsmarena.com/asus_zenfone_3_ze552kl-8106.php

De Amerikaanse model heeft bijvoorbeeld geen support voor 800Mhz band, dat is een van de twee banden die door Tele2 gebruikt wordt.

Als je in NL koop om naar Amerika te sturen, kost dat niet erg veel?

Misschien op Craiglist kijken als je iets goedkoop vindt voor de tijd dat je daar bent?
Reputatie 6
Badge
Het lijkt me inderdaad slim om hier pragmatisch mee om te gaan en de risico's voor jezelf laag te houden. De kans dat een amerikaans toestel problemen oplevert in Europa is te groot. Een goedkoop prulledingetje waarmee je het tot het einde van je verblijf uit kan houden lijkt me een goede optie. Nieuw of tweedehands mag je zelf beslissen; wel raad ik je aan om te testen of je simkaart in het toestel werkt voor je de aankoop doet.

Het aanschaffen van een toestel in Nederland en deze op laten sturen naar Amerika klinkt ingewikkeld. Ik zou goed uitzoeken of dit wel mag en of er geen extra kosten of heffingen aan verbonden zijn.
Reputatie 6
Badge
Hoi Dennis! Ik ben erg benieuwd naar wat je uiteindelijk gedaan hebt en hoe dit is uitgepakt. Als je de tijd hebt nodig ik je uit om dat nog even met ons te delen 😃
Reputatie 6
Badge
Topic gesloten wegens inactiviteit