beantwoord

Nieuwe telefoon. Hoe zit dat met mijn unlimited abonnement?

• 23 september 2019
  • 9 reacties
  • 267 x bekeken

Hoihoi, ik zit er aan te denken om na een goede 2,5 jaar een nieuwe telefoon aan te schaffen. Een prachtige OnePlus 7 Pro. Ik heb geen vast contract en kan ieder moment mijn unlimited bundel opzeggen. Al heb ik vandaag wel een nieuw factuur ontvangen voor weer een maand.

Bij het kopen van een nieuw toestel krijg ik enkel de optie om voor een 2-jarig contract te kiezen. Daar houd ik niet zo van. Zijn er werkelijk geen andere opties? Een toestel los kopen kost me al gauw 200 euro extra.. 🙄

Mvg Giovanni
icon

Beste antwoord door eric 23 september 2019, 21:32

Klopt, aan sommige toestelsubsidies wordt een contract termijn van 2 jaar gekoppeld. De provider moet dit wel kunnen terugverdienen. Aan jou de keus van abonnementsvrijheid of extra korting.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 4
Badge
Top! Gelukkig is er keuze vrijheid 👍

Veel plezier met je nieuwe toestel.

Ik ga het topic hierbij dan weer sluiten.

Fijn weekend, groet Petra
Voor 50 euro extra heb ik voor vrijheid gekozen en een los toestel besteld 🙂
Reputatie 4
Badge
@Giobanno En, al een keus gemaakt?

Gr. Petra
Reputatie 4
Badge
@Giobanno Zolang jij niet verlengt of opzegt blijft je abonnement maandelijks doorlopen en blijf je dus iedere maand een factuur ontvangen.
Sommige toestellen zijn inderdaad alleen te bestellen met een contractsduur van 2 jaar.

Groet Petra
Reputatie 7
Badge +4
Ja, inderdaad.
Je kan niet verlagen tot onder je instap niveau. Andersom kan wel. Begin dus klein. Per kalendermaand kun je daarna op en neer zonder verlenging.
Stel ik begin op z'n laagst, en kies daarna voor unlimited. Kan ik DAT geval wel weer terug? Begrijp ik het dan goed?
Reputatie 7
Badge +4
Je kan niet verlagen tot onder je instap niveau. Andersom kan wel. Begin dus klein. Per kalendermaand kun je daarna op en neer zonder verlenging.
Klopt, aan sommige toestelsubsidies wordt een contract termijn van 2 jaar gekoppeld. De provider moet dit wel kunnen terugverdienen. Aan jou de keus van abonnementsvrijheid of extra korting.
Fijn rond zo'n tijdstip nog een antwoord te kunnen ontvangen 😝

Lijkt me inderdaad vrij logisch dat het op deze wijze werkt. Dan is mijn vraag; als ik voor 2 jaar een contract afsluit. Kan ik deze dan alsnog op een gekozen moment wijzigen naar bijv. een lagere bundel? En zal er nogmaals voor deze maand een factuur geïncasseerd worden of is het maar een verlenging?
Reputatie 7
Badge +4